راه اندازی قنادی یا شیرینی فروشی

شرایط راه اندازی شیرینی فروشی

کسب و کار قنادی یا شیرینی فروشی بیزنسی است که شامل دو بخش میشود. قسمت اول آن بخش شیرینی پزی و کارگاه است که در محیطی جدا از مغازه و به دور از چشم مشتری است و بخش دوم مغازه اصلی است که مشتری ها برای خرید محصول به آنجا میروند و طبیعتا نیاز به دکوراسیون داخلی دارد.برخی قنادی های مدرن بخشی هم به نام کافه قنادی ایجاد کرده اند که با گذاشتن چند میز و صندلی و سرو کردن چای و قهوه همراه با شیرینی به مشتریان خدمات عرضه میکنند.

برای شروع یک کسب و کار قنادی شما لازم است یا خودتان یا پرسنلتان که در بخش پخت شیرینی کار میکنند کلاس ها و دوره های حرفه ای پخت شیرینی بگذرانند و سپس با تهیه سرمایه مورد نیاز برای تاسیس مغازه و خرید تجهزات لازم کسب و کارتان را آغاز کنید.
خلاقیت و نوآوری در حوزه دکوراسیون و تولید شیرینی های خوشمزه و با کیفیت میتوانند شما را از سایر رقبا متمایز کنند.البته که افتتاح یک شیرینی فروشی بیشتر از دانش نیاز به تجربه دارد و خوب است با مشورت گرفتن از متخصصان یا شرکت در کلاس های مربوطه تجربه کسب کنید.
حتما توجه کرده اید که گاهی بدون توجه به زیبایی یا لوکس بودن مغازه شیرینی فروشی هایی که کیفیت محصولشان بالا است فروش بالایی دارند و البته با توجه به رضایت مردم و کیفیت بالا که ناشی از استفاده از مواد اولیه مرغوب است قیمت شیرینی های آن ها هم از سطح معمولی بالاتر است.
قنادی و شیرینی فروشی در ماهیت با هم تفاوت دارند. مغازه شیرینی فروشی ممکن است بدون یک کاراگاه قنادی مشغول به فعالیت باشد.هدف تاسیس کاراگاه قنادی داشتن مغازه هایی است که در آن محصولات تولید شده در قنادی ها به فروش برسد.پس افتتاح یک شیرینی فروشی به دو شکل مختلف ممکن است اتفاق بیفتد:اول تنها یک شیرینی فروشی راه اندازی میشود و از قنادی ها و کارگاه های دیگر محصولات خود را تهیه میکند؛در حالت دوم کارگاه قنادی و شیرینی فروشی با هم راه اندازی میشوند و محصولات مغازه از طرف همان کسب و کار تامین میشود.

مزایا و معایب راه اندازی قنادی

مزایا:

محبوبیت شیرینی در ایران و مصرف بالای آن،مصرف شیرینی در اعیاد و مناسبت های مختلف،بازگشت سرمایه سریع،سودزایی بالا

معایب:

سختی کار بالا،نیاز به نیروی ماهر و آموزش دیده،تاریخ انقضای سریع شیرینی،تجهیزات زیاد موردنیاز،نیاز به سرمایه اولیه بالا

مکان مناسب برای تاسیس شیرینی فروشی چه ویژگی هایی دارد؟

مکان مناسب برای افتتاح و مجوز گرفتن شیرینی فروشی باید حداقل 40 متر مربع باشد و یک مکان متناسب با اصول بهداشتی باشد.قبل از صادر شدن مجوز و صدور پروانه کسب متخصصان و کارشناسان اداره بهداشت محل را بررسی میکنند و اگرمورد تایید نباشد مجوز صادر نمی شود.برای رونق گرفتن کسب و کارتان مکان جغرافیایی مغازه تان هم مهم است و اگر در محلی شلوغ و پرجمعیت باشد مخاطبان بیشتری دارید و از لحاظ بازاریابی و فروش ارجعیت دارید.

شرایط راه اندازی قنادی چیست؟

1-خرید یا اجاره مکان مناسب
2-تایید محل کسب توسط کارشناسان و صدور مجوز
3-داشتن کارت بهداشت و تخصص مورد نیاز برای پخت شیرینی
4-تمیز و بهداشتی بودن محل کسب

تعداد کارمندان مورد نیاز برای افتتاح شیرینی فروشی


تعداد پرسنل مورد نیاز قنادی با میزان سرمایه و مساحت مغازه،تعداد مشتریان و میزان فروش و دانش و مهارت ارتباط مستقیم دارد.به طور متوسط یک قنادی به 4 نیروی حرفه ای و ماهر در پخت و پز،حسابداری و فروش نیاز دارد.اگر شما سرمایه اولیه زیادی دارید میتوانید برای پیشرفت سریع نیروهای ماهر زیادی استخدام کنید.

مدارک لازم دریافت مجوز و پروانه کسب قنادی

مدارک مورد نیاز در اکثر آیتم ها برا راه اندازی فست فود،رستوران،کافه و شیرینی پزی شبیه هم است.

کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
کپی مدرک تحصیلی
12 قطعه عکس 3*4
کپی سند مالکیت یا اجاره نامه
گواهی عدم سو پیشینه و عدم اعتیاد
گذراندن دوره اموزشی و داشتن گواهینامه مهارت فنی

حداقل سرمایه مورد نیاز برای افتتاح قنادی

مواردی مثل مکان جغرافیایی مغازه،تجهیزات مورد نیاز،تعداد کارمندان و دکوراسیون داخلی در مشخص کردن میزان سرمایه اولیه مورد نیاز تاثیر دارند.هر چقدر مکانی که مورد نظر دارید بزرگتر باشد یا تعداد پرسنل استخدامی بیشتر باشد هزینه ها بالاتر میرود.با در نظر گرفتن همه این موارد قنادی کسب و کاری است که نیاز به سرمایه اولیه بالایی دارد و حدودا نیاز به 300 تا 800 میلیون پول دارد.

تجهیزات مورد نیاز برای افتتاح قنادی

راه اندازی قنادی
یخچال صنعتی
میکسر صنعتی
میز کار استیل
دستگاه خمیر کن
قالب های شیرینی پزی
یخچال برای ویترین

چالش ها و مشکلات راه افتتاح قنادی

این کسب و کار از ایام مختلف سال و مناسبت های مختلف تاثیرپذیری دارد.مثلا در ماه های محرم و صفر درصد فروش کم میشود اما در مناسبت های مانند اعیاد و عید نوروز فروش به شدت بالا میرود.مواد اولیه که باید تهیه شود اغلب با نرخ آزاد خریده میشوند و نرخ دولتی مشخصی ندارند.

درآمد حاصل از تاسیس قنادی

درآمد همیشه از فاکتور های مهم در تصمیم گیری برای شروع یک کسب و کار است.قبلا گفتیم که از مزایای تاسیس قنادی درآمد بالای آن است.اما بازار رقابتی موجود در این عرصه را ه نمیشود نادیده گرفت.برای این که بتوانید به درامد زایی و سوددهی برسید نیاز است از رقبا پیشی بگیرید و این امر فقط با ارئه محصولات با بهترین کیفیت و مشتریمداری اجرایی میشود.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک