راه اندازی کافی شاپ و مراحل آن  

تاریخچه پیدایش قهوه:

در حدود سالهای 830 میلادی در کمشور اتیوپی چوپانی به نام خلید که در حال چراندن گوسفندهایش در منطقه ای به نام ابی سینا بود متوجه شد گوسفندهایش بعد از خوردن علف ها حالت همیشگی و طبیعی ندارند و کنجکاو شد که ببین این گیاه چیست پس کمی از آن خورد و دید احساس سرمستی و شعف خاصی به او دست داده که ناگهان شروع به رقصیدن کرد. این تاثیرات عجیب دانه قهوه اورا بسیار شگفت زده کرد و تعدادی از آن هارا برداشت و با خود به صومعه محله برد تا به راهبان نشان دهد و به آن ها بگوید که چه تاثیری دارد اما راهبان از قبل از خواص قهوه اگاهی داشتند و از آن برای بیدار ماندن و کتابت کردن تا ساعت های طولانی استفاده میکردند.خلید سپس دانه هارا برداشت و به قبیله خود “گالا” برد که از آن استفاده کنند. اعضای قبیله از تاثیر قهوه برای کوچ کردن استفاده میکردند.یک روز هنگام پخت و پز در حال پخت سوپ قهوه کمی غافل شد و سوپ ته گرفت و آشپز برای تامین غذا مجبور شد به آن آب اضافه کند و احساس کرد که مزه آن خیلی بهتر شده است پس از آن به بعد دانه هارا به صورت تفت داده شده استفاده میکرد که باعث پیدایش صنعت روستری شد و باعث راه اندازی کافی شاپ ها شد.

اولین کافی شاپها در سال 1652 و 1660 در لندن و فرانسه افتتاح شدند.البته کمی بعد قهوه نوش در ایران هم بسیار رواج پیدا کرد و مردم ایران جز اولین مللی بودند که قهوه مینوشیدند و به همین خاطر از زمان های قدیم واژه قهوه خانه بکار گرفته میشد.کافی شاپ ها مکان هایی تقریبا شبیه به رستوران ها هستند که در آن ها علائه بر تعدادی غذا انواع نوشیدنی ها سرد و گرم و بستنی ها سرو میشود.در ده های اخیر با تغییر کردن لایف استیل و شکل روابط میبینیم که افراد زیادی به دلایل متفاوت به کافی شاپ ها میروند و این صنعت رونق زیادی گرفته است. یکی از ویژگی های کافی شاپ ها که از اسم آن ها مشخص است این است که به طور تخصصی قهوه سرو میکنند.

تضمین موفقیت در راه اندازی کافی شاپ

بسیاری از افرای که قصد دارند وارد کسب و کار کافی شاپ بشوند به دلیل طرز فکر و ذهنیت غلط نسبت به این شغل متحمل ضررهای زیادی میشوند.برای موفقیت شغلی علاوه بر علم و دانش و تجربه نیاز به طرز فکر مناسب نیز هست.علاوه بر آن یکی از مهمترین و اصلی ترین علل موفقیت هر شغلی مخصوصا صنایع غذایی استمرار در ارائه محصولات با کیفیت و خوشمزه است.شما نیاز است برای شروع قدرتمند این کسب و کار از متخصصان و مشاوران حرفه ای کمک بگیرید.سه راه برای افتتاح یک کافی شاپ وجود دارد:

اخذ نمایندگی با مدل فرنچایزی:

در این روش شما فعالیت خود را تحت لیسانس یک برند معروف و شناخته شده آغاز میکنید و در واقع یک شعبه جدید برای آن برند تاسیس میکنید.

خرید کافی شاپ واگذار شده:

شما میتوانید یک کافی شاپ آماده را که صاحب قبلی آن قصد واگذار کردن آن را دارد بخرید و بدون نیاز به نگرانی برای تهیه مکان یا بازسازی یا تهیه تجهیزات کسب و کار خود را شروع کنید.

راه اندازی کافی شاپ خود:

این گزینه سختی های خود را دارد زیرا شما در تمامی مراحل تنها هستید و همه کارهارا باید از پایه انجام دهید.

تجهیزات لازم برای راه اندازی کافی شاپ

مهمترین تجهیزات برای راه اندازی کافی شاپ عبارتند از دستگاه اسپرسو،آسیاب قهوه،مخلوط کن،وافل ساز،ماکروفر،یخچال،شیکر و یخ ساز.

مدارک لازم برای اخذ جواز کافی شاپ

1-داشتن تابعیت ایرانی

2-سند مالکیت یا اجاره نامه خملک

3-شناسنامه اصل و کپی از تمامی صفحات

4-اصل و کپی کارت ملی

5-کارت پایان خدمت یا معافیت دائم

6-داشتن کد پستی واحد صنفی

هزینه راه اندازی یک کافی شاپ چقدر است؟

با استقبال بالای مردم از کافی شاپ ها در زمان حال افراد بیشتری تمایل به تاسس کافی شاپ و ورود به این صنعت پیدا کرده اند.اما برای راه اندازی یک کافی شاپ باید از قبل تحقیقات را انجام دهید و سرمایه مورد نیاز را تهیه کنید.هزینه های کافی شاپ به دو دسته  ضروری و غیر ضروری تقسیم میشوند.هزینه های ضروری مانند خرید دستگاه ها و تجهیزات و یا خرید و اجاره ملک اشاره کرد و هزینه های غیر ضرری هزینه هایی هستند که پس از افتتاح کتافی شاپ خرج میشوند مثلا دکوراسیون گرانقیمت یا ظروف تزئیینی.

مجوز های لازم برای راه اندازی کافی شاپ

جهت تاسیس یک کافی شاپ شما نیاز به اخذچند مجوز مختلف با مراجعه به نهاد های ذی ربط آن ها دارید.در ادامه این مجوز ها و نحوه اخذ آن هارا برای شما شرح خواهیم داد:

پروانه کسب:

پروانه کسب یکی از مجوز هایی است که تقریبا تمام کسب و کار ها باید آن را اخذ کنند و برای اخذ آن باید به اتحادیه صنفی کسب و کار مورد نظر مراجعه کرد.این مجوز پس از مراجعه شخص متقاضی به اداره و بهداشت و بررسی های مورد نظر ارائه میشود.

کارت بهداشت:

این مجوز کارتی است که برای تمام کسب و کارهایی که با سلامت مردم ارتباط دارد مانند صنعت غذا ضروری است و باید اخذ شود.داشتن کارت بهداشت برای تک تک افراد مشغول در آن واحد صنفی واجب است.

گواهینامه آموزش بهداشت:

دارا بودن این مجوز برای همه کسانی که در کافی شاپ کار میکنند الزامی است و این گواهی مربوط به به کارگیری اصول بهداشتی توسط هر کارمند است.

طراحی منوی کافی شاپ

برای رسیدن به سود خوب  و درآمد بالا بعد از افتتاح کافی شاپ شما باید به فکر طراحی یک منوی جذاب باشید.یک کافی شاپ خوب برای تضمین کند ک مشتریانش ثابت شوند و برگردند باید در طراحی منوی خود زمان بگذارد.برای راحی یک منوی منحصر به فرد میتوانید منوی کافی شاپ های دیگر منطقه خود و حتی کشور ای دیگر را تحلیل کنید.
به طور کلی آیتم های منوی اکثر کافی شاپ ها شامل:

قهوه،اسپرسو ،انواع چای و آبمیوه،انواع اسموتی،کافه گلاسه،کوکتل ها و شیک ها

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک