راه اندازی رستوران سنتی

رستوران های سنتی انتخاب بسیاری از افرادی هستند که به غذاهای فست فود علاقه ای ندارند و با آگاهی از مضرات این نوع غذاها برای بدن غذاهای سنتی را ترجیح میدهند. رستوران ها و سفره خانه های سنتی از زمان های قدیم تا به امروز از اماکن محبوب و دوست داشتنی بین مردم بوده است که زمان زیادی را در آن صرف میکنند.سفره خانه های در حقیقت همان رستوران های سنتی هستند که با دکور هایی مانند پشتی ها و سماور و قلیان یا حوض آب به شکل سنتی در می آیند. رستورانهای سنتی مکان های دنج تر و صمیمی تری برای جمع های خانوادگی محسوب میشوند.البته که با وجود فراگیری جهانی فست فود ها هنوز هم در اکثر کشور ها در مراسماتی مانند عروسی ها یا مجالس عزا از غذاهای سنتی ایرانی مانند جوجه یا کباب یا خورشت ها و .. استفاده میشود . این مزیت خوبی برای رستوران های سنتی محسوب میشود.برای آشنایی بیشتر با نحوه راه اندازی این نوع رستوران ها در ادامه این مقاله همراه باشید.

ویژگی های رستوران های سنتی


این نوع کسب و کار و رستوران داری سنتی یک شغل موقتی یا فصلی نیست و همیشه و در تمام طول سال مشتریان خود را دارد.علاوه بر آن این شغل سوددهی و درآمد بالایی نیز دارد و همین مسئله از مزایای اصلی برای سرمایه گذاران در این صنعت است. شغل رستوان دارس سنتی یکی از محبوبترین و پرطرفداترین مشاغل در کشور ما و یا اقصی نقاط دنیا محسوب میشود که با توجه به علاقه زیاد مردم در ایران و دیگر کشورها یکی از مترقی ترین و رو به رشد ترین صنایع محسوب میشود.

از مهمترین مراحل قبل از راه اندازی رستوران سنتی

در قدم اول شما باید مشخص کنید که آیا میخواهید یک برند جدید را بسازید و آن را پیشرفت دهید یا از یک رستوران و برند محبوب در این زمینه فرنچایز اخذ کنید.سپس باید به فکر اخذ مجوز های لازم برای افتتاح یک رستوران باشید.بعد از انتخاب و خرید یا اجاره محل مناسب برای تاسیس رستوران بر اساس منطقه جغرافیایی و یا میزان مخاطبین باید به دنبال تهیه و خرید تجهیزات سالن و آشپزخانه رستوران خود باشید.گام بعدی تهیه و دیزاین منوی رستوران است که برای آن باید از متخصصان سرآشپزان حرفه ای برای طراحی یک منوی مشتری جذب کن کمک بگیرید.طراحی دکوراسیون هم نقش مهم و بالایی در جذب مخاطب و مشتری دارد و معمولا رستوران هایی با دکوراسیون جذابتر شلوغ تر هستند.

قانون 15 دقیقه

اگر میخواهید ببینید مشتریان شما چه کسانی و از چه قشری هستند خوب است از قانون 15 دقیقه کمک بگیرید.تا شعاع 15 اطراف رستوران خود را با ماشین طی کنید زیرا 90% مشتریان و مخاطبان رستوران شما دراین منطقه زندگی میکنند و همچنین رقبای شما هم در همین ناحیه قرار دارند.میتوانید با رصد کردن آن ها و تماشای نقاط قوت و ضعف رقبای خود را بشناسید و ویژگی های خود را ارتقا دهید تا بتوانید از آن ها بهتر باشید و مشتریان را به خود جذب کنید.

مراحل اساسی بعد از افتتاح رستوران سنتی

یکی از اسای ترین مسائلی ه میتواند کسب و کار شمارا رو به ترقی و یا سقوط پیش ببرد مدیریت صحیح رستوران است.مدیریت رتوران باید به دست فقردی تجربه دار و کارآموخته باشد که از چم و خم کار سر در بیاورد و بتواند پرسنل و مشتریان را با هم کنترل کند.بعد از افتتاح یک رستوران سنتی شما نیاز به استخدام پرسنل و اموزش دادن آن ها متناسب با استاندارد های شخصی خود دارید.استخئام یک حسابدار دقیق و منظم هم بسیار مهم است و باعث پیشرفت کار میشود.

مراحل راه اندازی رستوران یا سفره خانه سنتی

1-ثبت و طراحی برند جدید یا اخذ نمایندگی

راه اندازی رستوران
شما اول باید تصمیم بگیرید که میخواهید یک برند جدید و نوظهور بسازید یا از یک فرنچایزر معروف در ان صنعت اخذ شعبه کنید.
هر کدام از این راه ها مراحل پیش روی شمارا تغیر میدهند و مزایا و معایب خاص خود را دارند.

مزایای اخذ نمایندگی

از مهمترین مزایای اخذ نمایندگی رستوران سنتی که از قبل معروف و محبوب است این است که شما نیاز به تبلیغات و جذب مشتری
یا کسب اطمینان مشتری ندارید و برند های محبوب و شناخته شده از قبل مخاطبین وفادار خود را دارند و نیازی به برند سازی نیست.

معایب اخذ نمایندگی

از مهمترین معایب اخذ نمایندگی فرنچایزی این است که شما باید مبلغ نسبتا بالایی را برای خرید نمایندگی به فرنچایزر پرداخت کنید و علاوه بر آن ماهانه باید مبلغی از درآمد کسب شده را به صاحب برند پرداخت نمایید.به همین علت نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد اما بازگشت سرمایه و کسب درامد هم در این متد قطعی و تضمین شده است.
عیب بعدی آن این است که شما استقلال و آزادی برای اجرای ایده ها و سلایق خود را ندارید و ملزم هستید با استاندارد های شرکت مادر کار کنید و مسائلی مانند دکوراسیون،شکل لوگو،لباس فرم کارمندان یا منوی رستوران از قبل تعیین شده هستند.

2-اخذ مجوز افتتاح رستوران سنتی

برای تاسیس رستوران یا سفره خانه سنتی مانند هر کسب و کار دیگری شما نیاز به اخذ مجوز فعالیت دارید،در ادامه لیست کامل مدارک مورد نیاز برای گرفتن مجوز را به شما معرفی می کنیم:
1-نوع مالکیت رستوران از نظر سهام
2-اطلاعات سهامداران
3-مقدار و درصد سهم هر سهامدار
4-تعیین کردن حوزه فعالیت صنعت
5-میزان دستمزد و حقوق
6-ثبت کامل مدارک و کپی کامل از آن ها

3-انتخاب و تهیه مکان مناسب برای راه اندازی رستوران

راه اندازی رستوران
انتخاب محل و ملک مناسب برای راه اندازی رستوران باید با ارزیابی های دقیق و طبق ستاندارد های مناسب صورت بگیرد.بهتر است ملکتان را در جایی تهیه کنید که معمولا شلوغ و پر رفت و آمد است تا در دید مخاطبان بیشتری قرار گیرد.چگونگی رسیدن مشتریان به مغازه شما هم مهم است مثلا در مسیر طرح ترافیک باشید یا جای پارک مناسب اطراف مغازه تان وجود نداشته باشد ممن است باعث ریزش مشتریان بشود.همچنین مکان جغرافیایی مغازه شما تاثیر زیادی بر میزان سوددهی و نوع قیمت گذاری روی محصولات دارد.

4-خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز


قبل از آن که اقدام به خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز رستوران خود کنید باید منوی رستوران را به طور کامل مشخص کنید که بتوانید متناسب با غذاهایی که قرار است طبخ بشوند لوازم مورد نیازشان را تهیه کنید.مثلا طبخ انواع خاصی از کباب ها یا پلو ها یا آش ها نیاز به تجهیزات تخصصی خودشان را دارند.

5-طراحی منوی مناسب


منوی یک رستوران میتواند با تنوع زیاد و جذابیت غذاها باعث جذب مشتری شود.به غیر انواع کباب یا پلوها که در اکثر سفره خانه یا رستوران ها ارائه میشوند در موارد دیگر میتوانید نوآوری کنید و غذاهایی را در منوی رستورانتان وارد کنید که مناسب ذائقه ایرانی یا توریست های خارجی باشد.همچنین ورود غذاهای محلی مثل غذاهای شمالی یا جنوبی به منو میتواند مشتریان زیادی جذب کند.

6-گزینش و استخدام پرسنل حرفه ای

راه اندازی رستوران
برای افتتاح و راه اندازی یک رستوران شما نیاز به استخدام نیروهایی مانند سرآشپز،گارسون،پیک،کباب زن،ظرفشور و .. دارید.بهتر است برای گزینش پرسنل وقت ملاقات حضوری بگذارید و به شخصه با آن ها ارتباط برقرار کنید.

7-تبلیغات موثر و جذب مخاطب

با توجه به همه گیری صنعت رستوران داری و زیاد شدن دست در این زمینه مهم است که شما با انجام تبلیغات تاثیرگذار بتوانید مخاطبان و مشتری هارا جذب رستوران خود کنیذد.یکی از موثرترین روش ها امروزه تبلیغات در شبکه های اجتماعی است که با هدف شناساندن برند و معرفی خود انجام میشود.سپس باید به فکر طراحی لوگو با رنگی متنباسب و چشم نواز و طراحی یک شعار تبلیغاتی جذاب باشید.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک