شیرینی فرانسوی چیست و چگونه تهیه میشود؟

شنیدن کلمه دسر فرانسوی ذهن آدم را سمت شیرینیهایی مثل کروسان، اکلر و کرپ میبرد.دقیقا همینطور است این شیرینی ها به ذهن خطور میکند. شیرینی های فرانسوی متنوعی وجود دارد که میتوان نام برد که حتی در مورد آن ها شناختی ندارید.
پیشنهاد من به شما این است که اگر میخواهید یک بیکری راه اندازی کنید یا برای منوی کافی شاپ خود دسر و قهوه میخواهید یا حتی اگر میخواهید طعمی لذیذ و تازه ای بچشید ما برای شما لیست 12 نوع شیرینی فرانسوی را آماده کرده ایم که امتحان کنید و لذت ببرید.
شما میتوانید برای افتتاح و راه اندازی شیرینی فروشی و یا بیکری خود با روش فرنچایز کسب و کار پر سودی را برای خود راه اندازی کنید.فرنچایز در تمام جهان رواج دارد و سرمایه گذاران از این روش بهره میگیرند.

انواع شیرینی های فرانسوی:

_ کروکمبوش: یک نوع کیک عروسی سنتی است که ترکیب آن از نانهای پفکی خامه ای که به مانند برج روی هم قرار گرفته اند و با کارامل فراوان پوشانده می شود.
نان های پفکی خامه ای از خمیری به اسم شو تشکیل میشود و با خامه پر میشوند.هرکدام از نان ها در با کارامل آمیخته میشوند و روی قالبی مخروطی شکل کروکمبوش ها چیده میشوند.
به عنوان تزیین میتوان از آجیل و شکلات و میوه و غیره استفاده کرد.
اولین بار این شیرینی در اواخر دهه ی 1700 معروف شد. این شیرینی اولین بار برای خانواده های اشرافی و سلطنتی سرو میشد اما در حال حاظر در مراسمات عروسی، غسل تعمید و دیگر مراسمات این چنینی در فرانسه سرو میشود.

 

طرز تهیه پاریس برست چگونه است؟

این نوع شیرینی یک حلقه ی بادامی و طلایی است که که از وسط برش میدهند و داخل آن را فقط با خامه پر میکنند و با خاک قند تزیین میکنند.
این در حالی است که در پاریس داخل آن را با خامه شیرینی پر میشود و می توان از هر خامه ی طعم دار برای پر کردن استفاده کرد.
در سال 1910 تولید شد و برای این به شکل گرد طراحی شده است که شکل چرخ دوچرخه را نشان دهد به خاطر مسابقه ی دوچرخه سواری پاریس برست این شیرینی به این نام خوانده شد.

شیرینی فرانسوی پاریس برست بادامی

طرز تهیه آنترمه چگونه است؟

این شیرینی یک کیک چند لایه است که یک هسته داخلی از لایه های ناهمسان بافتی که داخل یه موس درهم شده و با گاناش پوشیده شده است.
برای تزیین این شیرینی میتوان از شکلات تمپر شده، عسل، مرنگ و آجیل بوداده شده در شیرینی پزی ها استفاده کرد.
آنترمه در زبان فرانسه یعنی دسر یا میان وعده که در تاریخ وعده های کوچکی بود که بین غذای اصلی سرو میشد. در حال حاظر هم کیک های پیچیده و شیکی هستند که در شیرینی پزی ها فروخته میشود.

آنترمه عسل و کارامل

طرز تهیه کلافوتی چگونه است؟

یک نوع دسر فرانسوی که از نوعی خمیر غلیط بدست می آید این مواد خمیری شکل را روی میوه های پخته شده میزند و داخل فر پخته میشود. بعد از پخت به بافتی لطیف، ترد و پودینگ مانند تبدیل میشود که با پودر قند و خامه میل میشود.
میوه های موجود در این شیرینی اغلب گیلاس سیاه بدون هسته است ولی از دیگر میوه ها میتوان انجیر، توت و میوه های هسته دار دیگر استفاده کرد.
منشا اصلی تولید شیرینی کلافوتی از جنوب غربی لیموزین است که در حدود قرن 19 بسیار معروف و شناخته شد و به یک دسر محبوبی تبدیل شد.

کلافوتی تزیین شده با گیلاس

طرز تهیه گتو اپرا چگونه است؟

این شیرینی یک شیرینی فرانسوی است که از لایه های نازک کیک با سیروپ قهوه یا کارامل آغشته شده که روی آن گاناش شکلات یا یا باتر کریم قهوه تشکیل شده است. این گاناش شکلات را به صورت سنتی به حالت نوشته روی این دسر میریزند.
اولین شروع اختراع این دسر فرانسوی در 1955 توسط یک شیرینی پز ماهر پاریسی است که درمعروف ترین شیرینی پزی پخته شده است.

گتو اپرا با سیروپ قهوه

طرز تهیه میل فوی چگونه است؟

نوعی دیگر از دسرهای فرانسوی این شیرینی است که از سه لایه ی متعدد خمیر پف دار تشکیل شده است که نام دیگر این شیرینی لذیذ ناپلئونی است، درحالیکه در ناپلئونی از خامه ی بادام در وسط لایه های استفاده میشود به جای خامه ی قنادی.
این شیرینی اولین بار توسط شیرینی پز ماهر فرانسوی پخته و معروف شد که برای تهیه ی آن از سس بشامل استفاده میکردند ولی بعد ها با خامه ی شیرین به عنوان فیلینگ تغییر پیدا کرد.

شیرینی فرانسوی

طرز تهیه کنله چگونه است؟

این شیرینی شباهت زیادی به پودینگ نان با لایه های نازکی از کارامل پوشیده شده است و لایه های درونی آن بسیار نرم و لطیف است. طریقه ی طعم دار کردن این شیرینی با کارامل است که در قالب های مخصوصی پخته میشود تا هم از قهوه ای شدن ماریاد جلوگیری شده و در عین حال فضای کافی برای پخت آن حفظ شود.
زمان اختراع این شیرینی در قرن 15 و 18 بود که در بوردو به ثبت رسیده است.

کنله شکلات و کارامل

طرز تهیه سوفله چگونه است؟

یک تخم مرغ پخته شده و نرم است که آن را میتوان در طعم های دیگر هم تهیه کرد و این شیرینی به عنوان یک دسر فرانسوی در نظر گرفته میشود و لذیذ ترین طعم آن شکلات است. از انواع سوفله شیرین میتوان موارد زیر را نام برد:
_ سوفله لیمو
_ سوفله تمشک
_ سوفله گران مارنیه
که طعم های بسیار محبوب و لذیذی هستند. از دیگر سوفله های شور میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
_ سوفله پنیر
_ سوفله اسفناج
_ سوفله مرغ
روایت های زیادی راجب اختراع سوفله وجود دارد ولی شمار زیادی از مردم Antoine Beauvillers را به عنوان سرآشپز این دسر میشناسند که این شیرینی لذیذ را اختراع کرده است.

سوفله محبوب و لذیذ

طرز تهیه  کرم بروله چگونه است؟

این شیرینی در یک ظرف کاسترد با لایه ای از شکر کاراملی روی آن پوشیده شده است. پایه ی کاسترد باید در جای خنک نگه داری شود تا استرد قبل از سرو سرد شود.
شکر قبل از سرو توسط مشعل بوتان کاراملی طور میشود و بعد سرو میشود. در ان دسر ترجیحا از یک نوع وانیل استفاده می شود ولی تعدادی از رستوران ها از مواد خاص خود استفاده میکنند تا کروم بوله ویژه ی خود را داشته باشند.
انواع کرم بروله وجود دارد که میتوان به قهوه ی ماچا، شکلات روبی، کرم کدو حلوایی اشاره کرد.
اولین رکورد معروف در تولید این دسر به نام Cuisiner Royal et Bourgeousدر سال 1961 است.

کرم بروله کاراملی

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی رستوران سیار راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار شخصی کسب و کار کوچک