فرنچایز انواع شیرینی های ایرانی

انواع شیرینی های ایرانی کدام هستند؟

از خوراکی های خوشمزه ای می باشد که از گذشته ها  تاکنون تهیه شده و به عنوان دسر یا میان وعده مصرف می شود. همانطور که از نام این خوراکی پیدا است، شیرینی یک محصول شیرین است که معمولا از آرد، شکر، روغن و گاهی تخم مرغ و شیر تهیه می شود. شیرینی، معمولا در مناسبت های مختلف از جمله عید نوروز تهیه و مصرف می شوند، به همین دلیل نیز شیرینی در عید نوروز، با استقبال زیادی از سوی ایرانی ها همراه می باشد. البته این محصول پرطرفدار، به عنوان میان وعده، در باقی ایام هم مورد استفاده قرار می گیرد. شما میتونید برای افتتاح شیرینی فروشی خود با روش فرنچایز شیرینی کسب و کاری پرسود راه بیاندازید. فرنچایز شیرینی در سرتاسر دنیا رواج دارد و سرمایه گذاران از این روش بهره میگیرند.

انواع فرنچایز شیرینی های خانگی

۱شیرینی نخودچی

شاید واقعا کمتر کسی را بتوانید پیدا کنید که شیرینی نخودچی دوست نداشته باشد؛ شیرینی نخودچی را میتونید ساده و هم با طعم شکلات میل کنید. از لذت بخش ترین ویژگی‌های شیرینی نخودچی، بافت نرم و آب شدنی آن در دهان است! اگر میخواهید شیرینی هایتان به این خوبی باشند، از آرد نخودچی خانگی استفاده کنید.

شیرینی های ایرانی

۲شیرینی نارگیلی

شیرینی نارگیلی، شاید یکی از انتخاب‌هایی است که معمولا برای پذیرایی های عید در نظر گرفته میشود؛ رایج‌ترین مشکلاتی که پخت شیرینی نارگیلی در خانه دارد، خشک شدن یا میزان شیرینی کم یا زیاد آن می باشد. اگر این شیرینی را با اندازه های دقیق مواد اولیه ذکر شده درست کنید، به هیچکدام از این مشکلات برنمیخورید.

شیرینی های ایرانی

۳شیرینی بهشتی (کُرکی)                                                              

احتمالا نام شیرینی بهشتی در جاهای زیادی به چشمتان خورده است اما شاید برای شما جالب باشد که یکی دیگر از نامهای این شیرینی، کُرکی می باشد! دلیل آن هم این است که اگر به آن دست بزنید، مانند کرک به دستتان میچسبد اما داخل دهان خیلی سریع آب میشود.

شیرینی های ایرانی

۵شیرینی بادامی (کوکیز)

درست است که  بادومی نام این شیرینی بادامی است اما میتوانید با هرچیزی که دوست دارید تزیینش کنید؛ اگر دقت کنید، این شیرینی یک رنگ و لعاب خاصی دارد که باعث زیباتر شدن و مجلسی‌تر شدن آن میشود! این اتفاق به کمک شربت مخصوص این شیرینی می افتد.

شیرینی های ایرانی

۶-فرنچایز شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی جزو شیرینی‌های پرطرفدار و همه پسند سنتی  در ایران است؛ این شیرینی در ایام عید نوروز و دیگر جشن های مناسبتی طرفداران زیادی دارد. شیرینی کشمشی اصولا طرز تهیه ای بسیار آسان و مواد اولیه قابل دسترس دارد و وقتی آن را با مواد اولیه مرغوب و در خانه تهیه می کنید، می توانید میزان کشمش و حتی تردی آن را نسبت به سلیقه خود تنظیم کرده و در نهایت از نتیجه کار لذت ببرید.

تولید کشمش

۷-فرنچایز شیرینی پادرازی

شیرینی پادرازی از جمله پر طرفدارترین خوشمزه ترین شیرینی‌های سنتی است؛ این شیرینی در دسته شیرینی های اصیل قزوین قزوینی است. شیرینی پادرازی مثل اکثر شیرینی‌ ها قزوین دارای ماندگاری بالا ( حدودا ۱ ماه ) است و به همین خاطر در بین مردم طرفدار بسیاری دارد. این شیرینی را میتوان در سه رنگ، سفید ، کاکائویی و زعفرانی تهیه کرد.

شیرینی های ایرانی

انواع شیرینی های ایرانی

8-شیرینی لوز یزدی

این شیرینی در مدل پنج لوز و چهار لوز وجود دارد که بسیاری از مردم را عاشق و شیفته‌ی خود کرده‌است. لوزها در طعم های مختلفی مثل لوز نارگیل، لوز زعفرانی، لوز پسته، لوز بادام و لوز باقلوا تولید می‌شوند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند.

9-نان برنجی یزدی

اگر بخواهیم از سوغات شهر یزد و کرمانشاه اسم ببریم، باید به شیرینی سنتی نان برنجی اشاره کنیم. یکی از شیرینی های ایرانی دیگری که در میان مردم این کشور بسیار محبوب و پرطرفدار شناخته شده، نان برنجی یزدی است. از آنجایی که در تهیه این شیرینی‌ها آرد برنج به کار می‌رود، تردی خاص خود را دارند. حتما برایتان سوال پیش آمده که دانه‌‌های سیاه روی این شیرینی‌ها چیست؟ باید بگوییم که به این دانه ها سیاه‌ دانه می‌گویند. سیاه‌ دانه‌ها در دسته‌ی گیاهان دارویی ایرانی جای می‌گیرد که خواص بسیار زیادی برای بدن انسان دارد. شیرینی های نان برنجی در دو رنگ سفید و زرد رنگ وجود دارند، ولی مزه‌ی آن‌ها با یکدیگر فرقی نمی‌کند. دلیل رنگ زرد این شیرینی‌ها به خاطر وجود عصاره‌ی زعفران است. از نشانه های یک نان برنجی مرغوب می‌توان به عطر برنج و ترد بودن آن اشاره کرد؛ به طوری که با اولین گاز، شیرینی در دهان شما پودر شود. در دستور طرز تهیه نان برنجی اصیل، روغن کرمانشاهی نقش اصلی و مهمی را ایفا می‌کند.

10-قطاب یزدی

قطاب یکی از دلچسب‌ترین و معروف ترین شیرینی های سنتی ایران است. شهرهای دیگر هم مثل کرمان این شیرینی‌ها را تولید می‌کنند. این شیرینی‌ها به دلیل داشتن طعم و مزه بی نظیر، معمولا از محبوب‌ترین‌ها حتی بین غیرایرانیان هستند. قطاب در دو نوع سنتی یزدی و قطاب عسلی موجود هستند. این شیرینی ایرانی ساده از دو قسمت داخلی و خارجی به وجود آمده است. تنها تفاوت قطاب عسلی با قطاب معمولی، استفاده از عسل به جای پودر قند است. قطاب‌ها معمولا ماندگاری بالایی دارند و در زمان‌های قدیم، یکی از راه‌های گذراندن زندگی در بین زنان، آماده کردن همین قطاب‌ها بوده‌است. نحوه آماده کردن این شیرینی‌ها در گذشته اندکی با زمان حال فرق کرده‌است.

11-فرنچایز شیرینی حاجی بادامی یزدی

شیرینی حاجی بادومی یکی از انواع شیرینی های ایرانی است که به دلیل شکل ظاهری کوچکی که دارند، می‌توانند جایگزین بسیار مناسبی برای قند در کنار چای باشند. اگر از لحاظ خاصیت به آن نگاه کنیم، می‌بینیم که شیرینی‌ای پرخاصیت بوده و دلیل آن هم وجود بادامی است که در طرز تهیه آن به کار می‌رود. این شیرینی هم مثل بقیه شیرینی های یزدی، در شهر کاشان هم پیدا می‌شود. گاهی در مغازه‌ها این شیرینی‌ها را در کنار شیرینی‌های دیگر مثل لوز، باقلوا، قطاب و سوهان می‌بینید و این یعنی همه‌ی طعم‌های جادویی و بی‌نظیر و البته مقوی دنیا در یک قاب قرار دارند.

بادام

12-فرنچایز شیرینی راحت الحلقوم تبریزی

این شیرینی بی‌نظیر که روی آن با پودر سفید پوشیده شده‌است را معمولا با نام انگلیسی ترکیش دلایت می‌شناسند. یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین شیرینی صادراتی کشور ترکیه، راحت الحلقوم است. تاریخچه‌ی این شیرینی‌ها بسیار قدیمی است و به سال ۱۹۷۷ برمی‌گردد. شاید بتوان این شیرینی را با ۵۰۰ سال قدمت، جزء یکی از قدیمی‌ترین شیرینی‌های جهان معرفی کرد. شیرینی‌های راحت الحلقوم به سرعت به یکی از شیرینی‌های محبوب شهر تبدیل شد که در دستمال‌هایی توری، آن‌ها را بسته بندی و عرضه می‌کردند. در عصر امروز حتی با گذشت این همه سال از زمان تولید این شیرینی تاکنون، هم‌چنان مردم به آن‌ها علاقه‌ی بسیاری دارند و از آن‌ها برای هدیه دادن هم استفاده می‌ شود. در طرز تهیه شیرینی راحت الحلقوم موادی مثل شیره و ترکیب نشاسته و شیر وجود به کار می‌روند. شیرینی‌های راحت الحلقوم انواع و طعم‌هایی متفاوت دارند. تاکنون این شیرینی‌ها با ۲۴ طعم مختلف شناخته شده که معروف‌ترین آن‌ها گلاب، کندر، راحت الحلقوم ساده، نعنا، قهوه و غیره هستند.

شیرینی های ایرانی

13-شیرینی نوقا تبریزی

شیرینی ها قطعا یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های هر شهری هستند، اما در تبریز خریدن یک شیرینی به عنوان سوغات و یادگار از روزهای خوش سفر؛ یک باید است؛ شیرینی نوقا! نوقا از جمله آن شیرینی های ایرانی است که در رنگ و طعم‌های مختلف در بازار وجود دارند. این شیرینی ساده در شهرها و کشورهای مختلف با طرز تهیه و دستور پخت مخصوص خودش قابل تهیه است. مواد اصلی در طرز یک نوقا مرغوب عسل، سفیده تخم مرغ و بادام هستند. شیرینی‌های نوقا در دو نوع سخت و نرم موجود هستند. اگر به شهر زیبا و توریستی تبریز سفر کردید، شیرینی‌های نوقا را حتما از بهترین قنادی های تبریز، مثل رکس تبریز، خانه حلوا تبریز و آجیل و خشکبار تواضع تبریز تهیه کنید تا این لذت باورنکردنی را تا خانه‌ی خود به همراه داشته باشید و خانه‌ی خود را پر از عطر این شیرینی‌ها کنید.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی رستوران سیار راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار شخصی کسب و کار کوچک