مزایای شغل رستوران داری نسبت به سایر مشاغل

در حال حاضر در کشور های مختلف از جمله ایران پیشرفت های زیادی صنعت های غذایی من جمله در کیفیت،تنوع،پخت،نوع بسته بندی ایجاد شده و به طور روز افزون به طرفداران این صنعت افزوده میشود. به همین سبب افراد زیادی به دنبال راه اندازی شغلی مرتبط با صنعت غذا هستند.در ادامه سعی میکنیم اطلاعاتی راجع به وضعیت اقتصادی رستوران و فست فود داری ارائه دهیم.

برتری شغل رستوران و فست فود داری نسبت به سایر شغل ها چیست؟

در کشور ایران مدتی میشود که فعالیت در بازار آزاد با رکود مواجه میشود و سرمایه گذاری تبدیل به یک معضل شده است که نمیتوان با اطمینان از برگشت پول و سود کردن انجام داد. تورم و قیمت های بالا و همچنین وضعیت بد اقتصادی قدرت خرید مردم را پایین آورده و بسیاری از افراد با کار کردن و تلاش کردن نمیتوانند نیاز های اولیه و اصلی زندگی خود را برطرف کنند.با توجه به مواردی که ذکر شد و طبق اثبات تجربه میدانیم که صنعت غذا و مخصوصا رستوران و فست فود که ارتباط مستقیمی با نیاز اقشار مختلف جامعه دارد و متحمل ضرر و آسیب های کمتری نسبت به سایر کسب و کار ها میشود. هویت این شغل هم تاثیر زیادی در این مورد دارد که در ادامه به چندی از آن ها میپردازیم.

مزایای رستوران داری

1-نسبت تعداد مخاطبان و مشتریان صنعت غذا نسبت به سایر صنعت ها طبق تحقیقات انجام شده بسیار بالاتر است  و این موضوع سبب شده که صنعت غذا و فست فود در طبقه اقتصادی عرضه و تقاضا رتبه ی بالایی داشته باشد.

2-مردم معمولا با رفتن به رستوران و مخصوصا رستوران هایی که دکوراسیون زیبا و چشمگیری دارند سه هدف تهیه غذا،تفریح و تشریفات را دنبال می کنند و این مسئله موجب شده دلایل مراجعه به این محل ها بیشتر شود و حضور و استقبال مردم از این شغل نسبت به بقیه شغل ها در بازار آزاد بسیار بیشتر باشد.

3-تعداد مراجعات مردم به یک رستوران یا فست فود نسبت به تعداد مراجعه آن ها به سایر اشغال مانند دندانپزشکی یا شهر بازی ها و .. که ماه یا سالی یکبار است بسیار بیشتر است و ممکن چندین بار در یک هفته به یک رستوران مراجعه کنند.از سوی دیگر به همین دلیل نیاز به تبلغیات سطحی کمتری هم دارند و خود به خود مشتریان زیادی دارند و مردم در دورهمی های معمولی یا گفتگو های روزانه در محل کار از رستوران یا فست فود مور علاقه خود صحبت میکنند و باعث تبلیغ دهان به دهان میشوند.

4-یکی از اصلی ترین برتری های این شعب نسبت به سایر اشغال فروش صرفا نقدی و در لحظه است اما مواد اولیه یا دستگاه ها را میتوان به صورت قسطی یا چکی تهیه کرد و سبب میشود تا گردش مالی بهتری برای صاحب کسب و کار بوجود بیاید و حساب های بانکی معتبر تری داشته باشد در صورتی که در سایر اشغال این موضوع برعکس است.

5-شغل رستوران داری جزو معدود مشاغلی است که زمان بین تاسیس کسب و کار و رسیدن به سود زمان کمی است و با مدیریت درست و مناسب میتوان به سرعت به سود  اما باید توجه کرد  که رسیدن به سود در هر کاری نیازمند تخصص و رعایت اصول حرفه ای دارد.

6-شغل رستوران داری موجب رونق گرفتن و ادامه پیدا کردن بسیاری از کسب و کار های دیگر مانند شرکت های لبنی،کارخانه های تولید کننده سس ها،کنسرو ها و صنایع کشاورزی و گوشت و ماه و مرغ میشود و از لحاظ اقتصادی رونق و سود زیادی وارد جامعه میکند.

7-صنعت رستوران داری و فست فود به دلیل نیاز غریزی و علاقه مردم به غذا خود به خود خواستار و مشتریان خود را دارد و شما با تبلیغات و بازاریابی برای رستوران خود فقط تعداد مشتریان خود را بالاتر میبرید وگرنه تمام رستوران ها خود به خود مشتریان محلی خود را پیدا میکنند.

مدیر یک رستوران چه برتری هایی را نسبت به سایر مدیران تجربه میکند؟

1-وسیع بودن بازار مشتریان

طبق تحقیقات انجام شده از سال 2018 تا کنون میزان مصرف غذاهای رستورانی و فست فودی به شدت افزایش یافته و این امتیاز مثبت بزرگی برای رستوران داران محسوب میشود. همچنین مدیریت میتواند با مارکتینگ درست و تبلیغات مناسب فروش خود را بالاتر هم ببرد.

2-تنوع و جذابیت

در کسب و کار مدیریت رستوران هرروز شما با یک چالش جدید و موضوع تازه روربرو هستید و این کار یک کار پشت میزی و کسل کننده نیست، پس اگر شما فردی فعال و پر هیجان هستید و از کارهای کسل کنندخ فراری هستید این شغل بقرای شما مناسب است.

3-کار کردن برای خود

هنگام مدیریت یک رستوران شما نیاز نیست که بجز خودتان به هیچکس پاسخگو باشید یا نظرات فرد دیگری به شما تحمیل نمیشود. خلاقیت ها و ایده های شما به کلی اجرا میشود و مانعی جلوی شما نیست البته این مسئله معایب خود را هم دارد زیرا تصمیم گیری راجع به تمام مسائل از دکوراسیون تا منوی غذا با شماست و باید همه چیز را زیر نظر داشته باشید.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک