مراحل ثبت برند نوشیدنی ها

محصولات خوراکی مانند نوشابه، عیار، آب میوه یکی از پرفروش ترین محصولات در ایران است. به همین دلیل برخی از مشاغل کوچک و بزرگ تمایل دارند در زمینه تولید انواع نوشیدنی فعالیت کنند. برای این منظور علاوه بر ثبت شرکت، ثبت علامت تجاری نوشیدنی ها نیز الزامی است. در این مقاله به سراغ نکات، مدارک مورد نیاز، مراحل، شرایط و هزینه ثبت برند نوشیدنی ها رفته ایم. با ما همراه باشید.

مراحل ثبت برند نوشیدنی ها

آیا ثبت بر‌ند نوشیدنی ها ضروری است؟

قبل از ورود به بحث لازم به ذکر است که ثبت نام مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی یک الزام قانونی است نه یک انتخاب اختیاری. با توجه به ارتباط این محصولات با سلامت عمومی جامعه، این موضوع در مقررات ایران ذکر شده است. به همین دلیل ثبت علامت تجاری انواع نوشیدنی ها به عنوان ثبت علامت تجاری اجباری پذیرفته می شود. در زیر در مورد مزایای ثبت برند نوشیدنی صحبت می کنیم.

مزایای ثبت بر‌ند نوشیدنی ها چیست؟

در بازار ایران می توان انواع مختلفی از نوشیدنی ها را با برندهای مختلف مشاهده کرد. در واقع فعالان این حوزه با ثبت علامت تجاری به دنبال مزایای مختلفی برای کسب و کار خود هستند. برخی از مزایای ثبت نام تجاری نوشیدنی عبارتند از:
– ایجاد تفاوت بین محصولات یک بنگاه اقتصادی و رقبا و محصولات مشابه، به ویژه در بازار شدید مواد غذایی. – امکان ورود به بازارهای ملی و منطقه ای گسترده تر – جلب اعتماد بیشتر مشتریان و سرمایه گذاران و افزایش سود – امکان رسم نمایش – امکان حمایت از برند و حقوق مالکیت معنوی کسب و کار و… در زیر مراحل ثبت الکترونیکی برند نوشیدنی را بررسی خواهیم کرد.

مراحل ثبت برند نوشیدنی ها

ثبت بر‌ند نو‌شیدنی ها چه مراحلی دارد؟

در حال حاضر انواع ثبت علامت تجاری از طریق سامانه مرکز مالکیت فکری و حضوری قابل انجام است. متقاضیان برای ثبت برند نوشیدنی ابتدا باید به سامانه مورد نظر مراجعه کرده و سپس مراحل زیر را طی کنند:
– انتخاب گزینه میز خدمات الکترونیکی، – انتخاب ذخیره اظهارنامه ها و انواع ادعاها در قسمت ثبت علامت، – ثبت نام و ورود به پنل کاربری، – انتخاب نوع تماس (واقعی، حقوقی، ایرانی، غیر ایرانی)، – وارد کردن اطلاعات متقاضی برای ثبت برند نوشیدنی (نام و آدرس، شغل، رشته فعالیت، محل سکونت، شماره ملی و …)، – بارگذاری مدارک مربوطه (شناسنامه و شناسنامه، وکالتنامه)، – ایمیل و رمز عبور را وارد کنید، – تایید ثبت و نگهداری، – دریافت کد شناسایی، – دریافت و چاپ اظهارنامه، – با دفتر اسناد رسمی تماس بگیرید و حساب کاربری را با گواهی امضا تایید کنید. فراموش نکنید که سامانه جدید ثبت علامت تجاری وینداد برای ثبت علامت تجاری نوشیدنی ها در خدمت شماست.

ثبت برند انواع نوشیدنی به چه مدارکی نیاز دارد؟

علاوه بر مراحل فوق، متقاضیان برای ارائه مدارک خاصی ملزم به ثبت برند نوشیدنی هستند. این اسناد ممکن است با توجه به تفاوت بین اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت باشد. در زیر به بررسی مدارک جداگانه می پردازیم. اگر شخص حقیقی برای ثبت علامت تجاری اقدام کند:
– کپی شناسنامه و شناسنامه، – آدرس و کد پستی محل سکونت شخص حقیقی، – تصویر لوگو و برند مورد نظر، – فتوکپی کارت ویزیت (برای ثبت علامت تجاری لاتین)، – کپی پروانه یا مجوزهای مربوط به فعالیت (مجوز محل کار، پروانه بهداشت، پروانه کارگاه، پروانه کارگاه، پروانه بهره برداری، پرداخت، نماد الکترونیکی و غیره)، اگر شخص حقوقی برای ثبت علامت تجاری اقدام کند: – کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر کل شخص حقوقی، – فتوکپی روزنامه رسمی که تاسیس و تغییرات شرکت در آن به ثبت رسیده است، – کپی پروانه بهره برداری، – کپی کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی (برای ثبت علامت تجاری لاتین)

مراحل ثبت برند نوشیدنی ها

ثبت برند نو‌شیدنی ها چقدر زمان میبرد؟

اگرچه تخمین مدت زمان کار اداری به خصوص در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا در ایران کار آسانی نیست، اما اگر ثبت علامت تجاری بدون مهلت انتظار و بررسی مجدد انجام شود، حدود یک و نیم تا دو ماه طول می کشد.
برخی از مسائلی که می تواند باعث تاخیر قابل توجه در روند ثبت علامت تجاری شود عبارتند از:
– اشکال در بیانیه ارسالی، – خطا در شناسایی تصویر یا متن علامت تجاری، – تکرار یا ناهماهنگی نام تجاری نوشیدنی ها، – عدم امکان تایید صحت مدارک ارسالی و…

هزینه ثبت بر‌ند نوشیدنی ها چقدر است؟

در حال حاضر به طور متوسط حدود چهار تا پنج میلیون بخش برای ثبت برند نوشیدنی در 1402 و شرکت های مختلف ثبت هزینه دارد. البته لازم به ذکر است که هزینه های اخذ شده توسط شرکت های ثبت کننده اغلب بیش از نیاز ثبت علامت تجاری بوده و متقاضیان را تحت فشار مالی قرار می دهد.

تولید برگه پول

چرا نیاز به ثبت برند تجاری داریم؟

برند شما ویترین کسب و کار شماست. گاهی اوقات افراد برای مدت طولانی در بازار حضور فعال دارند و نام و برند خوبی به دست می آورند و در بازاریابی، تبلیغات، فروش و … از آنها استفاده می شود. مشاهده می شود که با وجود اینکه در زمینه ها کار موفقی انجام داده اند، علامت تجاری ثبت نکرده اند. زیرا شما تنها مالک برند نیستید و این امکان وجود دارد که رقبای شما از تلاش شما برای ثبت برند برای شما استفاده کنند و تمام زحمات شما را گروگان بگیرند و در نهایت شما را از بازار بی سود رها کنند.

نکته پایانی

در این مقاله به بررسی نکات لازم برای ثبت برند نوشیدنی پرداختیم. در پایان لازم به ذکر است که مشاوران ما در رابطه با ثبت علامت تجاری که یکی از جدیدترین امکانات این طرح می باشد، ظرفیت پاسخگویی به نیازهای ثبت علامت تجاری شما را دارد. کارشناسان ما با بهترین کیفیت و شفافیت بالا و کمترین هزینه به کسب و کارهای ایرانی خدمات می دهند.

 

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری برند سازی برندسازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فروشگاه راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه در کار سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار خانگی کسب و کار شخصی کسب و کار کوچک