تامین مالی رستوران و کافه

تامین مالی رستوران و کافه یکی از وسیع ترین چالش ها و درگیری های ذهنی برای افتتاح آن است.این شعل رستوران داری یا کافه داری با وجود تمام سختی هایی که دارد از محبوب ترین و پر بازدیدترین شغل ها در کل دنیاست. اگرچه سرمایه ی شروع و تامین هزینه های پس از آن کار آسانی نیست. در این مقاله میخواهیم چند راه پیشنهادی برای تامین مخارج آن به شما پیشنهاد دهیم.

تامین مال رستوران و کافه

 

راه اندازی یک رستوران چه هزینه هایی را شامل میشود؟

درست زمانی که تصمیم به راه اندازی یک رستوران یا کافی شاپ میکنید، باید راجب نوع و مقدار هزینه ها دقیق فکر کنید و هزینه های لازم برای اینکار را داشته باشید. راه اندازی این مدل کسب و کار نیازمند صرف هزینه هایی در بخش های متعدد است که در ادامه به اصلی ترین و مهم ترین این موارد اشاره خواهیم کرد.
این هزینه ها کدامند؟

هزینه ی مکان رستوران:

در چگونگی تامین مالی رستوران و کافه یکی از بیشترین و مهمترین هزینه هایی که اول از همه باید برای آن پول خرج کنید برای راه اندازی، اجاره یا خرید مکان مناسب برای کافه یا رستوران است. مقدار هزینه ای که میکنید بسته به مکان جغرافیایی، خیابان اصلی یا فرعی، متراژ و عوامل این چنینی تماما وابسته به هزینه ای است که انجام میدهید. در ضمن گاهی امکان دارد همان مکانی که اجاره میکنید قبلا رستوران یا کافی شاپ بوده و فقط شما هزینه دکوراسیون و اجاره را پرداخت میکنید.

هزینه های کسب مجوز برای شروع کسب و کار:

برای اینکه بتوانید تمامی مدارک لازم جهت دریافت مجوز شروع کسب و کار را دریافت کنید باید هزینه های آن را بپردازید. این هزینه های مجوز شامل جواز کسب و راه اندازی رستوران یا کافه، مجوز بهداشت، ثبت نام و نشان تجاری و انواع مجوز های دیگر باید هزینه هایی را در نظر بگیرید.

تامین مالی رستوران و کافه

 

 

تجهیزات آشپزخانه و وسایل سالن:

در  تامین مالی رستوران و کافه بستگی به نوع رستورانی دارد که میخواهید راه اندازی کنید، وسایل و تجهیزاتی را برای آشپزخانه نیاز دارید.مهمترین این تجهیزات که نیاز دارید عبارتند از یخچال و فریزر صنعتی، اجاق گاز و فر صنعتی، چرخ گوشت و سبزی خرد کن، دیگ و قابلمه و غیره برای آشپزخانه و همچنین برای سالن هم نیاز به وسایل دارید که شامل میز، صندلی، ظرف سرو مانند بشقاب، کاسه، قاشق و چنگال و کارد هستند.

هزینه های تامین نرم افزار:

امروزه توصیه میشود بخشی از هزینه های رستوران را برای تهیه نرم افزار رستوران برای راحتی کار در مدیریت کار و کنترل حساب و کتاب و بسیاری دیگ از امکانات اختصاص دهید.

هزینه های استخدام پرسنل:

به شما پیشنهاد میشود در ابتدای شروع به کار رستوران، کار را با کمترین تعداد پرسنل آغاز کنید اما در هر صورت شما باید بخشی از سرمایه ی خود را صرف پرداخت حق بیمه و دستمزد کارکنان اختصاص دهید.

تامین مالی رستوران و کافه

 

هزینه های تامین مواد اولیه:

پس انجام تک به تک تمامی این مراحل ، زمان شروع به کار است. در این لحظه شما باید در یک وقت مناسب برای تهیه ی مواد ولیه و پخت و پز برای بازگشایی و افتتاحیه ی رستوران یا کافی شاپ باشید.

هزینه ی تبلیغات و تولید محتوا:

دراول شروع به کار کردن رستوران یا کافی شاپ نیازی به پرداخت هزینه های گزاف برای تولید محتوا یا تبلیغات نیست. مد نظر قرار دادن هزینه ی کم برای تبلیغات در فضای مجازی میتواند برند شما را کم کم معرفی کند. از آن پس میتوانید با گروه های حرفه ای و خفن در زمینه ی بازاریابی و تبلیغات کار کنید تا برند شما را به طور گسترده و وسیع نشان دهند.

برنامه ریزی برای مدیریت هزینه ها:

به طور کلی هرچقدر سرمایه ی اولیه ی شما برای راه اندازی رستوران کافی باشد شما نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و درست برای جداکردن هزینه ها و مدیریت آن ها لازم دارید. اگر خودتان با اصول برنامه ریزی آشنا هستید که چه بهتر، برنامه ریزی را به صورت نوشته انجام دهید و لیست دقیقی در رابطه با هزینه ها تهیه کنید.

تامین مالی رستوران و کافه

6 روش تامین هزینه های رستوران و کافه

بخش اولیه و اصلی ترین قضیه ی راه اندازی یک کسب و کار، تامین سرمایه های لازم برای هزینه های مورد نیاز است. رستوران داری و کافه داری از مشاغل فعال و دشوار است که مشغول شدن در آن ، علاوه بر تمامی چالش ها و سختی ها، میتواند سوددهی خوبی داشته باشد. اما رسیدن به این مرحله نیازمند زمان است و شما باید این را در نظر داشته باشید که به سود رسیدن در این حوزه مدت ها زمان میبرد و نیازمند زمان است. با برنامه ریزی درست و صحیح میتوانید یک رستوران موفق و کاربردی را تشکیل دهید و رضایت مشتریان زیادی را جلب کنید.

راه های گوناگون برای تامین سرمایه اولیه

منابع شخصی:

به طور متناوب شما شخصا منابع شخصی را در اختیار دارد یا به فروش اموال شخصی سرمایه ی اولیه مورد نیاز را تامین میکنید. این راه شاید یکی از بی دردسرترین و ساده ترین روش ها به نظر برسد اما با در نظر گرفتن هزینه های گزاف برای شروع کار و میزان سود بدست آمده در یک برهه ی زمانی طولانی، بسیاری از افراد یا منابع شخصی ندارند یا توانایی سرمایه گذاری را ندارند.

شریک شدن با شخص دیگر:

بدون ذره ای تردید به احتمال زیاد افرادی مانند شما هستند که رویای داشتن یک کافه یا رستوران را دارند. یا مثلا میخواهند در کسب و کاری موفق و پرسود سرمایه گذاری کنند. شریک شدن با اشخاص دیگر روش خوبی است اما در آغاز کار، حتما قرارداد کتبی ببندید و میزان مشارکت و تقسیم سود حاصل از درآمد را در قرارداد خود ذکر کنید.

برندسازی رستوران

پیدا کردن سرمایه گذار درست:

اگر خودتان سرمایه ی کافی برای راه اندازی رستوران یا کافی شاپ را ندارید، میتوانید به دنبال سرمیه گذارانی باشید که حاضرند منابع مالی خود را برای شروع یک کسب و کار وسط بگذارند. تمامی این هوشمند بودن و اطلاعات شما از شرایط و پیش بینی یک برنامه ی مشخص میتواند نظر سرمایه گذاران را جلب کند.

دریافت نمایندگی از رستوران های معتبر:

برخی افراد در موقع راه اندازی رستوران به این فکر میکنند که بجای تاسیس یک رستوران موفق و پرسود ادامه دهنده ی یک برند موفق باشند. در تمامی شهر ها این حالت اتفاق میافتد.

شریک شدن با صاحب ملک خریداری شده:

در بعضی مواقع، این اتفاق امکان دارد بیافتد که صاحب ملک، ملکی را که در اختیار شما قرار میدهد با شما شریک شود و مبلغ دریافتی از این شراکت به صورت سود مشخصی از فروش تعیین میشود.

رستوران داری

دریافت وام و راه اندازی رستوران:

وام گرفتن یکی از اتفاقاتی است که به طور متداول اتفاق می افتد. بانک هایی نظیر بانک ملی، تجارت، مسکن و برخی دیگر از بانک های خصوصی وام هایی از قبیل وام خود اشتغالی یا وام کسب و کار پرداخت میکنند. با ارائه مدارک لازم شما میتوانید اینکار را انجام دهید.
در این میان نیز این نکته بد نیست که بدانید در بیشماری از کشورهای جهان، وبسایت و صندوق های سرمای گذاری وجود دارد که شما با ثبت نام در آن ها و ارائه مدارک مورد نیاز کسب و کار شما را برای راه اندازی یک بیزینس جدید بررسی میکنند و سرمایه ی لازم جهت برنامه ی پیشنهادی شما تامین میشود.

کلام پایانی

در این مقاله در مورد تامین مالی رستوران و کافه توضیح دادیم. راه اندازی کردن یک رستوران شرایط خاص و ویژه ای دارد که نیاز های اولیه ی آن باید تامین شود. روش های مختلفی برای تامین هزینه های آن وجود دارد که ما مهمترین و پراهمیت ترین های آنان را نام بردیم. شما روش های دیگری را برای تامین سرمایه ی اولیه ی راه اندازی رستوران سراغ دارید؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی رستوران سیار راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار شخصی کسب و کار کوچک