7 نکته مهم در مدیریت رستوران

مدیریت یک رستوران نقش اصلی در بهینه سازی و بالابردن کارایی روزانه رستوران دارد.یک مدیر پرسنل و وظایفشان را بررسی میکند و بر تمام بخش های رستوران از کیفیت غذا تا فضای رستوان تاثیر می گذارد.شما چه مدیری با تجربه باشید چه تازه کار میتوانید با نکاتی که در ادامه برایتان شرح میدهیم کیفیت کارتان را بالا ببرید.

1-انرژی مثبت

مدیریت رستوران

انرژی مثبت شما در رفتار و گفتارتان میتواند کاملا محیط کاریتان را تحت تاثیر قرار دهد و کارکنان و حتی مشتریان آن را حس میکنند و حس خوبی میگیرند.اگر انرژی منفی و رفتار بدی داشته باشید هم برروی پرسنلتان تاثیر میگذارد و هم مشتریانتان کم خواهد شد،این مسئله میتواند اعتبار و محبوبیت کسب و کارتان را در خطر قرار دهد.

2-شفاف رفتار کردن با پرسنل

شفاف بودن با پرسنل در قرن بیست و یکم از اصول مهم مدیریت شمرده میشود.کارمندان و پرسنل نیاز دارند به طور واضح بدانند چه اتفاقتی در حال رخ دادن است و اگر شما هم با آنها صادق باشید موفقیتتان تضمینی است.در این شرایط پرسنل وفاداری بیشتری به رستوران دارند و همکاری بیشتری انجام خواهند داد.

3-خلاقیت و نوآوری

مدیریت رستوران

ممکن است فکر کنید که در محیط رستوران خلاقیت و نوآوری وجود ندارد در صورتی که قابلیت نوآوری در رستوران بالا است مثلا در بخش های فروش،سیستم های حسابداری و چرخه عرضه و تامین.

مثلا در دهه اخیر اپلیکیشن های حسابداری و مدیریت رستوران در بازار محبوبیت زیادی پیدا کرده است و قابلیت مدیریت کسب و کار در هر جا و هر زمانی را به مدیر رستوران میدهد.

4-برنامه ریزی برای مدیریت

مدیریت رستوران

برای مدیریت درست یک رستوران شما باید برای آینده برنامه ریزی کنید و مشکلات  و نیاز های خود را از قبل پیشبینی کنید.با این کار زمانی که در آینده مشل و مانعی بوجود امد به راحتی میتوانید با آن مقابه کنید و دست و پای خود را نمیبازید.یک لیست از کارهای لازم برای انجام شدن درست کنید و بر اساس اهمیت کارها آن هارا اولویت بندی کنید.گرچه ممکن است تصور کنید این کار وقت گیر است اما با استفاده از نرم افزار های رستورانی میتوانید وققتان را ذخیره کنید.

5-دادن مسئولیت به پرسنل

هرروز مدیریت رستوران باید کار های زیادی انجام دهد و مسئولت های زیادی دارد اما اگر یک روز خسته بودید یا وقت نداشتید چه کسی باید کارهارا انجام دهد؟در صورتی که به پرسنلتان مسئولیت داده باشید چه در زمینه کارهای کوچک چه مسئولیت های بزرگ در این زمان افردای هستند که به شما کمک کنند و اگر کارها درست و طبق یرنامه پیش برود میتوانید مسئولیت های بیشتری را به آن ها بسپارید و خودتان به کارهای مهم تر و با اهمیت تر بپردازید. از سوی دیگر پرسنلی که در این کارها شریک باشند بیشتر درگر فضای کاری میشوند و خود را عضوی از آن میدانند پس دلسوزانه تر کار خواهند کرد.

6-پاسخگو بودن در برابر اشتباهات

تمام افراد در هسب و کار هر منصبی قادر به اشتباه کردن هستند اما اگر شما اشتباهات خود را بپذیرید پرسنلتان هم به اشتباهات خود اعتراف میکنند و شما میتوانید مشکلات را ساده تر حل کنید.در جلسات سعی کنید اگر مشکل و اشتباهاتی داشتید آن را بازگو کنید و عذرخواهی کنید تا فرهنگسازی شود.

7-رضایت مشتری

مدیریت رستوران

رضایت و خوشحالی مشتری باید همیشه در صدر کار های شما باشد حتی اگر با برخوردی مواجه شدید که آمادگی اش را نداشتید مثلا 10 دقیقه قبل از تعطیلی مشتری برای صرف غذا به رستوران می آید یا رژیم های خاصی که غذاهای مخصوصی سفارش میدهند با نیاز به رزرول صندلی در روز های شلوغ دارند،در تمام این شرایط شما باید آمادگی پاسخگویی درست و مناسب به مشتریان را داشته باشید و با دقت و برنامه ریزی موقعیت را هندل کنید.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک