تجهیزات راه اندازی فست فود

چک لیست تجهیزات راه اندازی فست فود

راه اندازی فود کورت

صنعت فست فود یکی از حوزه های کاری رو به پیشرفت و توسعه در دنیا محسوب میشود که سرعت پیشرفت آن هم بالا است.
کسانی که میخواهند فست فود راه اندازی کنند تصور میکنند هزینه های بسیار زیادی پیش روی آن ها است. زیرا در کنار هزینه اجاره یا خرید ملک تجاری، هزینه های دریافت مجوز وخرید تجهیزات و مواد اولیه و هزینه های جاری زیاد دیگری هم وجود دارد.شما برای تخمین هزینه هایتان نیاز است حتما لیست تجهیزات مورد نیاز برای خرید را تهیه کنید و برای آن برنامه ریزی کنید.
تجهیزات لازم برای راه اندازی فست فود شما بسته به نوع خدمات و غذای ارائه شده متفاوت میباشد.در ادامه لیستی از اساسی ترین و مورد نیاز ترین تجهیزات آشپزخانه برای شما تهیه کرده ایم:

1-اجاق گاز

تجهیزات لازم برای راه اندازی فست فود

اجاق و فر از اصلی ترین نیاز های هر آشپزخانه ای است اما نوع فر مورد نیاز شما بسته به نوع رستوران است.ممکن است فرآیند انتخاب یک اجاق گاز مناسب زمان زیادی بخواهد.هنگام خرید اجاق گاز خوب است به این موارد توجه کنید:
کیفیت:از آن جا که اجاق قلب اصلی آشپزخانه شما محسوب میشود باید نوعی انتخاب کنید که مقاوم باشد و عمر طولانی ای داشته باش دزیرا میتواند عمل شکست یا موفقیت کار شما باشد.
اندازه:میزان مساحت آشپزخانه شما تعیین کننده سایز اجاق انتخابی شما است.شما باید بدانید در هر سرویس چه تعداد مشتری دارید و چقدر غذا باید تهیه کنید تا بتوانید یک گاز با اندازه مناسب خریداری کنید.

2-تهویه

بعد ازتهیه اجاق و فر شما باید به فکر تهیه یک سیستم تهویه خوب باشد تا بتواند جریان هوای خوب و سالم را در آشپزخانه و برای پرسنل شما فراهم کند تا از تنش و استرس ذاتی محیط آشپزخانه کم شود و محیطی دلپذیر جریان یابد.هنگام انتخاب سیستم تهویه به نکاتی مثل اندازه،سر و صدا،فشار استاتیک،میانگین جریان حجمی هوا و بهره وری انرژی توجه کنید.

3-غذا ساز

تجهیزات راه اندازی فست فود

غذاساز ها برای پوره کردن،خرد کردن،برش دادن و آسیاب کردن مواد غذایی استفاده میشودغذاساز ها چند مدل مختاف دارند که شما میتوانید بسته بقه نوع مصرفتان انتخاب کنید.مثلا غذاساز هایی که مواد غذایی را به صورت عمودی در آن ها میریزید و به شکل دلخواه برش میدهید یا نوعی که در حال کار اجازه میدهد غذارا اضافه کنید و گزینه ای بسیار مناسب برای آشپزخانه های تجاری به شمار می آید.

4-پیشخوان های آماده سازی و تخته برش

کارکنان شما مدادم از میزهای آماده سازی غذا هنگام پخت و سرو استفاده میکنند پس باید میز شما با دوام و محکم باشد و کیفیت زیادی داشته باشد.مثلا پیشخوان هایی که از جنس فولاد ساخته میشوند بسیار مستحکم هستند،باکتری جذب میکنند و در برابر مواد شوینده مقاوم هستند.بهتر است تخته های برش را پلاستیکی تهیه کنید زیرا راحت تر تمیز میشوند و در ماشین ظرفشویی شسته میشوند.

5-یخچال و فریزر

 

الگر میخواهید مواد اولیه شما تازه و سالم بمانند باید یک یخچال و فریز با کیفیت بالا تهیه کنید.گذراندن وقت برای پیدا کردن بهترین یخچال و فریز تضمین کننده کیفیت مواد غذایی شماست.مطمئن شوید جنس خریداری شده قابلیت استفاده راحت باری کارکنان شمارا داشته باشد.

6-اسلایسر یا برش دهنده

تجهیزات راه اندازی فست فود

برای بریدن مواد غذایی مانند گوشت،پنیر وکالباس از اسلایسر ها استفاده میشود.اگر در رستوران خود ساندویچ سرو میکنید این دستگاه برای شما ضروری است.زمان خرید اسلایسر به مواردی مثل اندازه تیغه،میزان اسب بخار،سبک بودن یا سنگین بودن و اتوماتیک یا دستی بودن توجه کنید.

7-تجهیزات ایمنی

برای تضمین ایمنی و سلامت کارکنان و مشتریان و پایبندی و به مجوز های اخذ شده، شما باد موارد ی را برای آشپزخانه خود تهیه کنید:

دوربین امنیتی
عینک ایمنی
کلاه یک بار مصرف
کپسول آتش نشانی
دستکش اجاق
کف پوش های لاستیکی

8-تجهیزات پخت و پز

تجهیزات راه اندازی فست فود

شما باید از تمام وسایلی که در ادامه ذکر می کنیم به تعداد برای آشپز خانه تان تهیه کنید:

قابلمه و ماهیتابه
قاشق برای مخلوط کردن مواد غذایی و مزه کردن غذاها
کاسه های بزرگ
انبر
حوله و دستمال
ملاقه و کفگیر
انبر و کاردک

9-سیستم صندوق

برای عملیات فست فود داشتن یک سیستم و نرم افزار حسابداری حیاتی است. برای پیگیری مواردی مانند سفارشات و تراکنش های مالی،مدیریت ارتباطات با مشتری و گزارش ها شما به نرم افزارهای حسابداری نیاز دارید و به یک صندوق یا لبتاب که برنامه را روی آن نصب کنید.

10-تجهیزات شستشو

برای تمیز کاری و گند زدایی آشپزخانه شما نیاز به تجهیزات مخصوصی دارید و صرفا دستمال و آب و کف کافی نیست.وسایلی مانند برس شستشو،اسفنج،دستمال،محصولات شوینده و پاک کننده و جارو.

 

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک