راه اندازی فست فود

امروزه تعداد زیادی از مردم به دنبال ورود به صنعت راه اندازی فست فود هستند زیرا این شغل جذاب و پردرآمد در دهه اخیر توانسته مشتریان زیادی جلب کند و به یکی از پرطرفدارترین کسب و کارها تبدیل شود. بنابراین تعداد فست فود ها در سطح شهر به روزافزون در حال افزایش است.

مراحل راه اندازی فست فود

راه اندازی فست فود

1-تنظیم یک طرح کسب و کاری

پیش از آنکه شما اقدام به تهیه سرمایه و تاسیس فست فود کنید، شما نیاز دارید که یک طرح راه و افق دید برای خود تعیین کنید تا قدم به قدم مراحل پیش روی خود را پیش بینی کردع و برای آن اماده شوید.این طرح تجاری باید شامل پیش بینی هزینه ها و سرمایه مورد نیاز،پیش بینی میزان فروش و تعداد کارمندان مورد نیاز باشد.

2-انتخاب و تهیه مکان برای تاسیس فست فود

موقعیت مکانی و جغرافیایی یکی از عناصر خیلی مهم برای شکست یا موفقیت کسب و کار شماست.مکان فست فود شما باید در یک منطقه پرجمعیت و در قلب بازار باشد تا مورد توجه مخاطبان و مشتریان قرار بگیرد،مغازه های همکف و نبش خیابان برای تاسیس فست فود ها بهتر هستند.پس از انتخاب ملک مورد نظرتان باید برای عکسبرداری و متراژبرداری و شناسایی نیاز های ملک از یک متخصص کمک بگیرید.

3-اخذ مجوز برای افتتاح فست فود

برای کسب محوز شما باید پس از تهیه مکان مناسب و اسم برند،به اتحادیه اغذیه فروشی ها مراجعه کنید.در اتحادیه دو نوع مجوز صادر میشود،مجوز ساندویچی و فست فود؛ که ساندویچی برای مغازه هایی با متراژ کمتر از 24 متر صادر میشود.شما به دریافت معرفی نامه از اداره بهداشت و آتش نشانی واماکن نیاز دارید.البته که ملک معرفی شده شما باید مجوز تجاری داشته باشد و تمامی پرسنل باید کارت بهداشت داشته باشند.

4-استخدام پرسنل

یکی از راز های موفقیت اصلی یک کسب و کار موفق پرسنل خوب و سخت کوش است و در راس این هرم سرآشپز قرار دارد.او نه تنها وظیفه آشپزی و طراحی منو را بر عهده دارد بلکه همچنین باید بقیه کارکنان و پرسنل آشپزخانه را راهنمایی و هدایت کند.به همین دلیل باید روحیه رهبری خوبی داشته باشد.بهتر است برای استخدام پرسنل خودا به شخصه قرار ملاقات های حضوری بگذارید و با تک تکشان صحبت کنید و بدنبال کاندیدهایی با مهارت بالا و تجربه بگردید تا چهره برند شمارا حفظ کنند.

5-خرید تجهیزات مورد نیاز و مواد اولیه

این مرحله در واقع یکی از هزینه بر ترین مراحل راه اندازی فست فود میباشد زیرا شما نیاز به خرید لوازم اشپزخانه صنعتی حرفه ای برای آشپزخانه خود دارید که قیمت بالایی دارند.البته نیاز که تمام وسایل خود را دست اول و نو تهیه کنید یکسری الباز لوازم مثل یخچال یا گاز یا کمد هارا میتوان دست دوم تهیه کرد.لوازمی که با بهداشت غذاهای شما سر و کار دارند مانند ماهیتابه چاقو،قابلمه و سایر ظروف باید نو خریده شوند.

6-ایجاد پیش نیاز های شناخته شدن

شما باید با مشاوره گرفتن از متخصصان جهت نامگذاری مجموعه تلاش کنید نام و لوگویی به یاد ماندنی و جذاب برای کسب و کار خود طراحی کنید که در ذهن مشتری حک و ماندگار شود،سپس با کمک یک سرآشپز حرفه ای منوی فست فودتان را طرحی کنید و در شبکه های اجتماعی که کاربران زیادیدارند مانند اینستاگرامصفحه بسازید و تبلیغات انجام دهید تا نام برندتان شناخته شود و پس از افتتاح مجموعه با پیش زمینه شناخته شدن از قبل طرفیت فروش شما بالاتر خواهد رفت.

7-بازاریابی و تبلیغات برای برندتان

راه اندازی فست فود
شما باید یکسری پلن و استراتژی برای جذب مشتریان برای برگشت و خرید یک کالای تکراری از یک جای جدید را داشته باشید. باید مقداری سرمایه و هزینه برای تبلیغات در مطبوعات و طراحی لوگوی برند و منوی رستورانتان کنار بگذارید. روش هایی که شما میتوانید از طریق آنها برای تبلیغات فست فودتان استفده کنید:یک افتتاحیه جذاب برگزار کنید-در شبکه های اجنماعی و مطبوعات تبلیغ کنید-با خبرنگاران و یا نویسندگان وبلاگ همکاری کنید-تخفیف های جذاب برای مشتریان بگذارید.

تمامی فست فود های مشهور دنیا از همین طریق پیشرفت کرده اند. همچنین میتوانید از برندهای معتبر راه اندازی فست فود کمک بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای تاسیس فست فود چیست؟

برای راه اندازی یک مغازه شما نیاز به مدارک خاصی برای اخذ جواز قانونی دارید.پیش از آن شما باید فرمی را برای درخواست پر کنید.
یکسری از قوانین و مدارکی ک نیاز دارید را برای شما خواهیم شمرد:

اصل و کپی قراداد اجاره ملک
اصل و کپی سند مالکیت ملک
تابعیت کشور ایران
کپی تمام صفحات شناسنامه
کپی کارت پایان خدمت
اصل و کپی کارت ملی
عکس 4*3 جدید
اخرین مدرک تحصیلی
گواهی عدم سوئ پیشینه
گواهی عدم اعتیاد
داشتن یک حساب در بانک ملت

پس از ارائه این مدارک و صحت سنجی آنها توسط اداره فرم درخواست شما در صف قرار خواهد گرفت و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

هزینه راه اندازی فست فود

هزینه های راه اندازی یک فست فود به عوامل مختلفی بستگی دارد.این هزینه ها ممکن است با موقعیت جغرافیایی ساختمان،میزان حقوق پرسنل و مساحت ساختمان افزایش یابد.در کل مبلغ پایه راه اندازی یک فست فود در کمترین حالت 150 میلیون تومان است. بعد از آن هزینه تجهیز کردن آشپزخانه و خرید مواد اولیه احتمالا تا چندیدن میلیون خواهد رفت.در ادامه تعدادی از هزینه هارا برای شما خواهیم شمرد.

1-هزینه خرید یا اجاره ملک:

مکانی که شما قصد دارید فست فودتان را در آن افتتاح کنید احتمالا بالاترین هزینه شما خواهد بود.خرید یک مغازه آماده که از قبل تجهیز شده باشد برای شما مقرون به صرفه تر است.سرمایه مورد نیاز ملک با توجه به مکان جغرافیایی که در آن واقع شده است متفاوت است.به طور متوسط شما نیاز به 40 تا 200 میلیون هزینه رهن و حدود 5 تا 10 میلیون دارید.
گزینه های مهم زمان انتخاب محل تاسیس فست فود
دسترسی:محل تاسیس را در منطقه ای پر جمعیت انتخاب کنید و مطمئن شوید که در دسترس مخاطبان باشد.
رقابت:محلی را انتخاب کنید که فست فود های زیادی اطرافش نباشد تا مشتریان بیشتری جذب کنید.
دید:مکانی را انتخاب کنید که در نبش خیابان باشد و مورد توجه قرار گیرد.
هزینه های نیروی کار:راجع به هزینه ها در آن منطقه تحقیق کنید تا سود خود را بالا ببرید.

2-هزینه تجهیز کردن آشپزخانه:

راه اندازی فست فود
وقتی که محل شما آماده شد شما باید اقدام به تجهیز کردن محلتان کنید.لوازم اشپزخانه و پخت و پز به تنهایی به چندین میلیون سرمایه نیاز دارد.البته این هزینه بسته به این که چه نوع فست فودی تهیه خواهید کرد و یا لوازم نو یا دست دوم خواهید خرید تغییر میکند.مثلا هزینه تجهیز کردن اشپزخانه یک ساندویچ فروشی حدودا 60 میلیون است در صورتی که هزینه تجهیز یک پیتزا و سوخاری فروشی 180 میلیون تومان میشود.

3-هزینه دکوراسیون برای راه اندازی فست فود

معمولا فست فود ها نیاز به طراحی و دکوراسیون آنچنانی و خاصی ندارند و برای یک دکور معمولی شما باید حدود 30 میلیون خرج کنید.اما بخاطر داشه باشید که دکوراسیون نقش بسیار مهمی در جذب مشتری ایفا میکند  و میتواند باعث شود که کسب شما رونق بگیرد پس بدون ترس به سراغ ایده های جدید و نوآوری بروید.

4-هزینه اخذ مجوز برای راه اندازی فست فود

گرفتن مجوز های لازم برای تاسیس فست فود اگرچه زمانبر و هزینه بر است اما اگر آن ها را بدست نیاورید ممکن است جریمه های سنگینی شامل شما شود یا حتی باعث پلمپ شدن کسب و کارتان گردد.

5-هزینه حقوق پرسنل

میزان حقوق و مزایای هر کارمند در یک فست فود به نسبت وظایف محول شده به او میتواند متغیر باشد. حداقل حقوق پایه کارمندان از طرف وزارت کار تعیین میشود و هر کارفرما موظف است آن مبلغ را به صورت حداقل به پرسنلش پرداخت کند.

6-هزینه های آب و برق و گاز یا بازسازی

در آخر باید بدانید شروع یک کسب و کار میتواند چالش های پیش بینی نشده ای به همراه داشته باشد. شما باید با برنامه ریزی و پشت کار کارتان را جلو ببرید تا به موفقیت حداکثری دست پیدا کنید.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک