معروف ترین غذاهای ایرانی در دنیا (2)

لئزمانی که از معروف ترین غذاهای ایرانی از دید توریست های خارجی صحبت میکنیم، کباب‌ها و خوراک ها گزینه‌های اصلی و معروف تری هستند. کباب ایرانی که در جهان هم با همین نام شناخته می‌شود به دلیل عطر و طعم اشتها آور خود مورد استقبال بسیاری از گردشگران جهان قرار می‌گیرد. خورشت‌ها هم به‌دلیل تفاوت و ترکیب خاص و خوشمزه ای که دارند برای بسیاری از گردشگران وسوسه انگیز هستند. به همین علت می‌توان ادعا کرد که این دو گروه از غذاهای ایرانی برای گردشگران خارجی شناخته‌شده‌تر و محبوب تر هستند. اما با توجه به تنوع غذایی گسترده ایران باید دو عامل تاثیرگزار را برای معرفی غذای ایرانی به گردشگران جهان در نظر گرفت. در ادامه تعدادی دیگر از محبوب ترین غذاهای ایرانی در جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

دلمه برگ مو

در ایران با مواد و ترکیبات مختلفی دلمه پخته می‌شود. اما محبوب‌ترین دلمه در ایران که یکی از مشهورترین خوراک های ایرانی است از پیچیده شدن موادی مثل گوشت، برنج، بلغور، لپه و سبزیجات معطر در برگ مو تهیه و آماده سازی می‌شود..

ترشی تره

یکی دیگر از خوراک‌ها و غذاهای ایرانی محبوب برای گردشگران خارجی ترشی تره است. ترشی تره غذایی شمالی است که طعم ترش آن از ترکیب نارنج با تخم مرغ، خالواش، سیر و سبزی‌های محلی تازه ایجاد می‌شود..

میرزا قاسمی

از دیگر غذاهای عالم گیر ایرانی در جهان که خاستگاه آن شمال ایران است میرزا قاسمی است. ترکیباتی از بادمجان، گوجه فرنگی، تخم مرغ و سیر برای پختن این غذای محبوب لازم است..

کوفته تبریزی

یکی از خوراک‌های محبوب ایرانی که سِرو آن با نان سنگک در شهر تبریز و دیگر منطقه های خطه آذربایجان ایران شهرت جهانی دارد کوفته تبریزی است. گوشت چرخ کرده یا کوفته شده، بلغور، برنج و لپه در کنار آلو وگردو یا تخم مرغ آب‌پز مواد اصلی کوفته تبریزی هستند. کوفته یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی است که  تقریباً درتمامی مناطق کشور با مواد و ادویه‌های مختلف طبخ و آماده سازی می‌شود..

معروف ترین آش های ایرانی

از جمله معروف ومحبوب ترین غذاهای پرطرفدار ایرانی برای گردشگران خارجی آش‌های خوشمزه ایرانی است. نحوه طبخ و مواد وترکیباتی که در پخت انواع آش‌ها به‌کار می‌روند در کنار طعم مطبوع و سازگار با تمام ذائقه‌ها آش‌های ایرانی را به یکی از غذاهای پرطرفدار برای توریست های خارجی تبدیل کرده است. در هر منطقه و استانی از سرزمین پهناور ایران آش یکی از غذاهای اصلی و پرطرفدار به‌حساب می‌آید. همچنین در مراسمات مذهبی و آیینی پخت آش یکی از اصلی‌ترین کارها در چنین مراسماتی است. با وجود تفاوت‌های کوچک و جزیی در تهیه و یا نام‌گذاری آش‌های ایرانی بر اساس دستورالعمل‌های مشابه و یکسانی تهیه و طبخ می‌شوند. ادامه این مطالب به معرفی معروف ترین آش های ایرانی از دیدگاه خارجی‌ها و توریست ها اختصاص دارد.

آش رشته

آش رشته یکی از غذاهای سنتی و ملی ایرانی با شهرتی جهانی است. غذایی که از ترکیب حبوبات مختلف مانند نخود، لوبیا و عدس با سبزیجات و رشته تهیه شده و با کشک، نعنا داغ، سیر و پیاز سرخ سِرو می‌شود.

حلیم

یکی دیگر از انواع آش‌های خوشمزه و مشهور ایرانی حلیم است. حلیم یکی از ساده‌ترین غذاهای ایرانی با ارزش غذایی بسیار بالا و مغذی است. هر شهر و منطقه در ایران جزییات متفاوت و بعضاً نام‌های مختلفی برای طبخ حلیم به‌کار می‌برند. با این وجود گردشگران و توریست های خارجی از ترکیب بلغور گندم با روغن و گوشت رشته شده به‌عنوان حلیم یاد می‌کنند.

آش دوغ

یکی دیگر از آش‌هایی که تقریباً در تمام مناطق ایران تهیه و آماده سازی می‌شود آش دوغ است. مواد اصلی این غذای پرطرفدار دوغ یا ماست، بلغور گندم، برنج و حبوبات است که دستورالعمل‌های متفاوتی برای طبخ و آماده سازی آن در ایران وجود دارد. مشهورترین آش دوغ های ایران در غرب کشور و آذربایجان تهیه می‌شود.

آش عباسعلی

غذاهای ایرانی

آش عباسعلی کرمانشاهی یکی از معروف ترین آش های ایرانی برای گردشگران خارجی است که از این منطقه بازدید کرده‌اند. ترکیبی از ادویه‌ جات، حبوبات، برنج و گوشت گوساله که با روغن کرمانشاهی پخته و سرو می‌شود.

آش شولی

یکی دیگر از آش‌های ایران که آوازه جهانی دارد آش شولی است. آش شولی غذای معروف استان یزد و ترکیبی از چغندر قند و عدس یا یا ماش و شلغم با سبزیجات معطر، آرد و رب انار می باشد..

آش شُله

یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی آش شله است. معروف‌ترین آش شله در ایران را در منطقه خراسان و شهر مشهد می‌توان یافت. آش شله غذایی چرب و پر حجم از ترکیب حبوبات مختلف با گوشت قیمه شده می باشد..

معروف ترین پلوهای ایرانی

پلوها و چلوهای ایرانی یکی از منحصربه‌فردترین و خاص ترین غذاهای ایرانی است. برنج به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی در ایران نقش مهم و پرسزایی در وعده‌های غذایی ایرانی ها دارد. این موضوع مردم ایران را به هنرمندان قابلی در تهیه انواع غذاها با برنج تبدیل کرده است. یکی از تفاوت‌های مهم و اصلی آداب غذایی ایران با فرهنگ غذایی کشورهای خارجی حجم قابل توجه برنج مصرفی در یک وعده غذایی می باشد. مصرف این حجم از برنج توسط یک‌نفر و در یک وعده برای گردشگران خارجی تعجب‌برانگیز و عجیب است. با این ویژگی ها نمی‌توان از طعم لذیذ پلوها و چلوهای ایرانی به‌راحتی گذشت! معروف ترین پلوهای ایرانی را درباقی مطالب خواهیم دانست..

زرشک پلو

از غذاهای ملی ایرانی با شهرت جهانی زرشک پلو با مرغ است. غذایی خوشمزه که توریست های خارجی از طعم برنج، زعفران و زرشک ایرانی در آن در کنار مرغ  خیلی استقبال می‌کنند..

باقالی پلو

غذاهای ایرانی

یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار و محبوب ایرانی برای گردشگران خارجی باقالی پلو با گوشت است. برنج مزه دار شده با سبزیجات معطر، باقالی و زعفران در کنار گوشت گوسفند یا گوساله باقالی پلو را به غذایی خاص و اعیانی تبدیل می‌کند..

چلو گوشت

چلو گوشت غذایی با گوشت قرمز با برنج ایرانی و زعفران است که یکی از بهترین غذاهای ایرانی از نگاه گردشگران خارجی است.

قاطی پلو

غذاهای ایرانی

غذایی پرطرفدار و خوشمزه ایرانی است که با برنج تهیه و طبخ می‌شود و یکی از ویژه ترین غذاهای ملی ایران است و در هر منطقه بر اساس ذائقه و طبع مردم آن مناطق آماده سازی می‌شود. قاطی پلوغذایی متنوع و رنگارنگ است که به‌دلیل سرعت و راحتی طبخ و طعم بی نظیر در نزد گردشگران خارجی هم بسیار محبوب و مشهور است. ازخانواده پلوهای ایرانی با شهرت جهانی می‌توان به این موارد اشاره کرد: کلم ‌پلو، لوبیا پلو، آلبالو پلو، هواری ماهی زعفران پلو و مرصع پلو.

سبزی پلو

غذاهای ایرانی

درزمان  سفر به شمال ایران نمی‌توان از وسوسه انگیزبودن برنج معطر ایرانی در شالیزارهای شمال که با سبزیجات محلی ترکیب شده در کنار ماهی سفید دریای خزر به‌راحتی گذاشت. سبزی پلو با ماهی ایرانی یکی از غذاهای گران‌قیمت ایرانی با محبوبیت و شهرت جهانی می باشد.

معروف ترین کباب ها

غذاهای ایرانی

کباب‌های ایرانی معمولا از معروف‌ترین یا یکی از معروف ترین غذاهای ایرانی از دید خارجی ها در جهان هستند. کباب یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است که با روش های مختلف تهیه می‌شود. ایرانی ها علاقه فراوانی به طبخ و مصرف گوشت به‌صورت کباب شده دارند. طعم و عطر ساده و مطبوع کباب با ذائقه اغلب گردشگران خارجی هم سازگاری دارد و این امر دلیل اصلی استقبال مشترک ایرانیان و خارجی‌های مسافر این سرزمین از کباب های مختلف است. در هر منطقه و استان ایران شیوه‌های متنوع و جالبی برای کباب پختن وجود دارند. این موضوع سبب  گوناگونی انواع کباب‌ در ایران شده است به‌حدی که هر نوع خاص از کباب با یک منطقه یا قومیت ایرانی نام‌گذاری می‌شود. کباب‌های ایرانی از ترکیب گوشت با چاشنی‌ها و ادویه‌های مخصوص یا از طریق پخت مستقیم گوشت تازه روی آتش تهیه می‌شوند. معروف ترین کباب های ایرانی شامل :

کباب کوبیده

جوجه کباب

کباب برگ

کباب چنجه

می باشند.

برچسب ها:
اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی فست فود راه اندازی کسب وکار راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار شرکت های اعطای نمایندگی صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود طرح کسب و کار غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار جدید کسب و کار خانگی کسب و کار کوچک