معروف ترین غذاهای ایرانی در دنیا

فاکتورهای اصلی در معرفی غذاهای ایرانی به خارجی ها چیست؟

غذاهای ایرانی

زمانی که از معروف ترین غذاهای ایرانی از دید توریست های خارجی صحبت به ‌میان می‌آید ، کباب‌ها و در ادامه خورشت‌ها گزینه‌های اصلی و معروف تری هستند. کباب ایرانی که در جهان هم با همین نام شناخته می‌شود به دلیل عطر و طعم اشتها آور خود مورد استقبال بسیاری از گردشگران جهان قرار می‌گیرد. خورشت‌ها هم به‌دلیل تفاوت و ترکیب خاص و خوشمزه ای که دارند برای بسیاری از گردشگران وسوسه انگیز هستند. به همین علت می‌توان ادعا کرد که این دو گروه از غذاهای ایرانی برای گردشگران خارجی شناخته‌شده‌تر و محبوب تر هستند. اما با توجه به تنوع غذایی گسترده ایران باید دو عامل تاثیرگزار را برای معرفی غذای ایرانی به گردشگران جهان در نظر گرفت.

اولین و مهمترین نکته تفاوت ذائقه و عادات تغذیه مردم در کشورهای مختلف است و امکان دارد بسیاری از غذاهای محبوب  یک کشور باب میل توریست‌های خارجی نباشد. نکته دوم که در این زمینه مهم است معرفی غذاهای سنتی و محلی هر شهر و منطقه به گردشگران و مهمانان خارجی آن منطقه از طریق رستوران های سنتی است. بسیاری از این غذاها به‌ علت ترکیب و پخت خوشمزشان توجه گردشگران را به خود جلب می کنند.

در این مطلب پنج گروه غذایی در نظر گرفته شده که نکات مهم در معرفی غذاهای ایرانی به خارجی ها است .این روش گروه‌بندی تقریباً سعی دارد تا ذائقه غذایی تمام اقوام و مناطق کشور را دربر بگیرد. در هر گروه سعی شده تا غذاهای محبوب ایرانی که شهرت جهانی نیز دارند به دنیا معرفی شوند. برای آشنایی بیشترو آسان تر با فهرست غذاهای ایرانی محبوب توریست های خارجی تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

معروف ترین خورشت های ایرانی کدامند؟

یکی از غذاهای ایرانی معروف و مورد علاقه از دید خارجی‌ها برنج، شیوه پخت و مصرف آن توسط ایرانی ها است. برنج یکی از مهم ترین و ویژه ترین مواد غذایی است که به‌طور میانگین حداقل در یک وعده از وعده‌های غذایی روزانه که در روز مصرف می شوند کاربرد دارد. حجم بالای مصرف برنج در وعده‌های غذایی از تفاوت‌های اصلی و مهم عادت های غذایی مردم ایران با سایر کشورهای جهان است. استفاده از برنج در غذاهای ایرانی با چاشنی‌ها و خوراک‌های مختلف همراه است که در واقع خورشت نامیده می‌شوند و در مجموع به این ترکیبات خوشمزه چلو خورشت گفته می‌شود. در هر منطقه و استان ایران خورشت‌های معروف و لذیذی وجود دارند که می‌تواند مورد توجه گردشگران جهان قرار بگیرد. در ادامه این مقاله به معرفی معروف ترین و محبوبترین خورشت ها و غذاهای ایرانی که همراه برنج سِرو می‌شوند می‌پردازیم.

 قورمه سبزی

غذاهای ایرانی - قرمه سبزی

ترکیب جادویی و خوشمزه لوبیا قرمز یا به اصطلاح چشم‌بلبلی با چندین نوع سبزی، گوشت تازه و لیموی امانی یکی از غذاهای قدیمی و ملی ایران است. قورمه سبزی یکی از معروف ترین غذاهای ایرانی در جهان شناخته شده است.

 قیمه

غذاهای ایرانی - قیمه

خورشت قیمه در منطقه های مختلف ایران ترکیبات مختلفی دارد و بر اساس ذائقه و علاقه مردم در هر منطقه طبخ و آماده سازی می‌شود. اما اصلی‌ترین و دوست داشتنی ترین خورشت قیمه با ‌عنوان یکی از غذاهای ملی ایران با ترکیب سیب‌زمینی سرخ شده، لپه، گوشت و لیموی امانی آماده سازی می‌شود.

قیمه بادمجان

غذاهای ایرانی-قیمه بادنجان

 

خورشت بادمجان یکی دیگر از خورشت های محبوب ایرانی در دنیا است که بر حسب مناطق مختلف کشور تنوع متفاوتی دارد. اصلی‌ترین و خوشمزه ترین دستور پخت این خورشت شامل بادمجان، گوجه فرنگی، گوشت، لپه و رب می باشد..

 کرفس

غذاهای ایرانی-خورشت کرفس

خورشت کرفس یکی ازغذاهای محبوب ایرانی است که با اضافه شدن ساقه کرفس تازه با ساختار اصلی قورمه‌سبزی پخت و طبخ  می‌شود. لوبیا یا لپه هم بر اساس علاقه غذایی افراد مصرف‌کنندگان در آن استفاده می شود..

 فسنجان

غذاهای ایرانی-فسنجان

خورشت فسنجان هم یکی دیگر از یکی از معروف ترین و محبوبترین خورشت های ایرانی می باشد. ترکیبی خاص و ویژه از گردو، رب انار، گوشت مرغ یا گوشت چرخ کرده خورشت فسنجان را به یکی از گران‌ ترین و معروف ترین غذاهای ایرانی تبدیل کرده است.

قلیه ماهی

غذاهای ایرانی-قلیه ماهی

 

قلیه ماهی یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی و غذای محلی جنوب ایران است. ماهی، شمبلیله و گیشنیز، تمبر هندی و رب انار، سیر و ادویه‌های ویژه ترکیبات اصلی قلیه ماهی هستند.

خورشت خلال

غذاهای ایرانی-خورشت خلال

از خوشمزه‌ترین و گرانترین‌ غذاهای ایرانی خورشت خلال است. گوشت، خلال بادام، زعفران، زرشک، گلاب و دارچین مواد اصلی این خورشت محلی کرمانشاهی هستند.

خورشت مرغ ترش

غذاهای ایرانی-مرغ ترش

از دیگر خورشت های معروف ایرانی خورشت مرغ ترش است که با گوشت مرغ، رب انار و پودر گردو آماده  می‌شود.

باقالی قاتوق

غذا ایرانی-باقالی قاتوق

باقالی قاتوق یا خورشت باقالی یکی از معروف ترین و محبوب ترین غذاهای شمال ایران و به‌ویژه استان گیلان است. ترکیبی از باقالی رشتی، سیر، شوید و تخم مرغ اساس ترکیبات این خورشت محبوب شمالی است.

معروف ترین خوراک های ایرانی

از عادات خاص غذایی مردم مصرف نان در وعده‌های غذایی است. یکی از جاذبه‌های غذایی و جالب توجه برای گردشگران خارجی تنوع نان‌های ایرانی و طعم و مزه آن‌ها است. سفره‌ها و غذاهای ایرانی هرگز بدون نان کامل نمی‌شوند. در فرهنگ کهن و  اصیل ایرانی نان نماد برکت و بخشندگی طبیعت است و جایگاه خاص و ویژه‌ای در سفره‌های ایرانیان دارد. بعد از برنج نان یکی دیگر از اصلی‌ترین مواد غذایی مردم ایران است که با خوراک‌های غذایی متنوع سِرو می‌شود. این موضوع سبب پخت خوراک‌های خوشمزه و مختلفی در مختلف ایران می‌شود. حال در ادامه با معروف ترین خوراک های ایرانی آشنا خواهیم شد.

آبگوشت

غذاهای ایرانی - آبگوشت

یکی از غذاهای ملی و سنتی ایران و از مشهورترین غذاهای ایرانی آبگوشت یا همان دیزی است. آبگوشت در مناطق مختلف ایران با ترفندها و ترکیبات مختلفی طبخ شده و اسامی مختلفی دارد. با این وجود دستور اصلی طبخ آبگوشت و دیزی بر اساس موادی همچون گوشت، نخود، گوجه فرنگی و چاشنی‌ها و ادویه‌های مختلف می باشد.

بریان

غذا ایرانی

بریان یا همان بریونی غذای سنتی و قدیمی شهر اصفهان و یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که شهرت جهانی را به خود اختصاص داده است. غذایی گران‌قیمت که طبخ آن نیاز به تبحر بالایی دارد و با گوشت چرخ کرده گوسفند، زعفران، نعنا، دارچین و پیاز تهیه می‌شود.

کشک و بادمجان

غذا ایرانی

از غذاهای ایرانی که شهرت و محبوبیت جهانی دارد کشک و بادمجان می باشد. بادمجان، کشک، سیر و پیاز داغ ترکیب جادویی این غذای لذیذ و خوشمزه را تشکل داده‌ است..

 

 

 

 

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک