تاثیر تکنولوژی و اینترنت بر صنعت فست فود

تأثیر فناوری برصنایع فست فود و رستوران بسیار مهم و غیر قابل انکاراست. اینترنت و تلفن های همراه هوشمند، نحوه سفارش، پرداخت غذا را کاملاً تغییر شکل داده اند. مشتریان به جای وقت گذاشتن و رفتن به رستوران و بازکردن منوهای کاغذی در رستوران ها ، از تلفن های خود برای سفارش و تحویل گرفتن آن استفاده می کنند. و همینطور می توانند نظرات افراد کاملاً غریبه را به صورت آنلاین مطالعه کنند و حتی خواندن نظرات دیگران می تواند در تصمیم آن ها برای خرید تاثیرگذارباشد. راه اندازی فست فود با این تکنولوژی های پیشرفته کاری ساده تر از قبل به نظر می رسد.
یکی از تاثیرات تکنولوژی بر صنعت فست فود سفارش و پرداخت بصورت آنلاین و تحویل آن درب منزل بود. که این امر باعث شد بسیاری از رستورانها با شرکت های تحویل دهنده همکاری کنند و یا خود اقدام به راه اندازی این سیستم نمایند.
تاثیرات تکنولوژی بر صنعت فست فود را از خیلی جهات تغییر داده است.. بسیاری از این تغییرات که در داخل مجموعه استفاده شدند برای مشتریان مشهود نیستند و تعداد کمی از آنها از جمله نحوه سفارش دهی و پرداخت قابل لمس می باشد
کیفیت غذایی که در رستوران سرو می شود به تجهیزات و مواد غذایی هر آشپزخانه بستگی دارد. استفاده از ماشین آلات و تجهیزات مدرن هم سرعت بیشتری به روند طبخ می دهند و کیفیت مواد غذایی موقع طبخ را حفظ می کنند.

منوهای دیجیتال

تکنولوژی فست فود

یکی از کارهای متفاوتی که رستوران ها  می توانند انجام دهند طراحی منو آنلاین می باشد. به این صورت که با استفاده از کدی که روی میز طراحی شده می توان به منوی رستوران و فست فود دسترسی پیدا کرد و اطلاعاتی همچون ترکیب استفاده شده در غذا و اطلاعات تغذیه ای و حتی در جذاب ترین حالت ممکن نمایش کالری موجود را به مشتریان نمایش داد وتا بتوانند سفارش خود را ثبت کنند.

استفاده از اپلیکیشن ها

اپلیکیشن هایی مانند نت برگ و یا تخفیفان که بواسطه آنها می توانید تبلیغات فست فود خود را انجام دهید. به این شکل به کسب وکار خود رونق بیشتری دهید.

استفاده ازتکنولوژی شبکه های اجتماعی

معرفی پیج رستوران و فست فود در شبکه اینستاگرام این فرصت را به شما میدهد تا خود را به کاربران بیشتری معرفی نمایید وصد البته گذاشتن عکسهایی جذاب از غذا و منو و همینطور فضای داخلی رستوران نیز می تواند کمک زیادی برای جذب مشتریان کند.همینطور از شبکه اجتماعی یوتیوب نیز برای معرفی رستوران و فست فود و کسب و کار خود غافل نباشید.

استفاده از وب سایت برای رستوران و فست فود

زمانی که مشتری نام رستورانتان را در گوگل سرچ می کند و وب سایتان را می بیند شما را قابل اعتمادتر نشان میدهد و او را بیشتر به خرید ترغیب می کند. داشتن یک وب سایت حرفه ای برای کسب و کارتان این امکان را به شما میدهد که تعامل خود را با مشتریان قدیم حفظ کرده و علاوه برآن نیز به شما کمک می کند تا مشتریان جدیدی پیدا کنید. همینطور می توانید آدرس رستوران خود را در گوگل مپ ثبت کنید تا مشتریانتان راحت تر به شما دسترسی داشته باشند

پایانه های لمسی

تکنولوژی فست فود

پایانه های لمسی انحصاری برای هر رستوران طراحی می شوند. امکان اینکه مشتری راحتتر سفارش خود را ثبت و پرداخت سریع انجام دهد را فراهم می نماید.

کیوسک های سفارش خودکار

باید با سفارش گیری توسط گارسون خداحافظی کرده و به کیوسک های سفارش گیری خوشامد گفت که جدید ترین روش سفارش گیری میباشد.یکی از جدیدترین و محبوب ترین  تکنولوژی‌ها در صنعت رستوران و فست‌فود مخصوصاً فست‌فودهای مشهور جهان کیوسک‌های سفارش خودکار است . این فناوری باعث شده از صف های طولانی جلوگیری شود.در این کیوسک های سفارش دهی،مشتریان می‌توانند همه منو را جستجو کنند، سفارش خود را ثبت و حتی صورت حساب خود را پرداخت نمایند.همینطور این کیوسک ها ابزار مناسبی برای جذب مشتری به جهت نمایش تبلیغات هوشمند،محصول،اطلاع رسانی،و دریافت سفارش های فوری غذاو نوشیدنی می باشد.

میزهای دیجیتال

تکنولوژی فست فود

زمان زیادی را در صف انتظار ماندن برای هیچکسی خوشایند نیست، تکنولوژی استفاده شده در میز دیجیتال به شکلی است که می توان کارهایی مانند رزرو کردن میز و همینطور مدت زمان نشستن با توجه به تعداد و ابعاد مهمانی را محاسبه کرده و به اطلاع مشتری رساند. رستورانها با استفاده از این نرم افزار قادر خواهند بود زمان دقیق انتظار را به مشتریان خود از طریق ارسال پیامک اطلاع دهند

از دیگرموارد هوشمند سازی رستوران ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

_   هوشمند سازی سیستم روشنایی و نورپردازی
_   هوشمند سازی سیستمهای شبکه و بیسیم
_  پنل های کنترلی و سفارشی رستوران جهت اعلام نیاز به سرویس
_   هوشمند سازی سرمایش و گرمایش
_  لوازم برقی و الکتریکی
_   هوشمند سازی پرده ها
_   سیستم امنیتی
_   هوشمند سازی تلویزیون و سیستمهای تصویری
_  موزیک و کلیه سیستمهای صوتی
_   سیستم اعلام و اطفاء حریق
_   سیستم های نورمخفی با تغییر رنگ
_  کنترل هوشمند نشت گاز و قطع شیر اصلی
_  کنترل هوشمند ورود و خروج پرسنل
_  سیستمهای پیشرفته نظارت تصویری
_  سیستمهای پیشرفته مانیتورینگ از راه دور
_  کنترل کلیه قسمتها با موبایل، تبلت، کامپیوتر و…. 

برچسب ها:
اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی فست فود راه اندازی کسب وکار راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار شرکت های اعطای نمایندگی صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود طرح کسب و کار غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار جدید کسب و کار خانگی کسب و کار کوچک