راه اندازی رستوران گیاهی

در این مطلب برای شما نکات و اصول راه اندازی رستوران گیاهی را شرح خواهیم داد. البته لازم است بدانید که راه اندازی رستوران های تخصصی به این شکل حتما نیازمند مشورت با متخصصان و کارشناسان دارد.

سود و درآمد این نوع رستوران چقدر است؟

از نکته های اساسی رستوران های گیاهی این است که حدود 80% درآمدشان سود است و هین مسئله افراد بیشتری را به راه اندازی اینگونه رستوران ها ترغیب میکند.

مراحل راه اندازی رستوران گیاهی

در ادامه مراحل راه اندازی و تاسیس رستوران گیاهی را برای شما شرح خواهیم داد. به طور کلی این مراحل به دو بخش مراحل قبل از تاسیس و مراحل بعد از تاسیس تقسیم میشود.

مرحله قبل از راه اندازی

اولین تصمیم شما در این مرحله این است که آیا میخواهید یک نمایندگی فرنچایزی از یک برند معروف بگیرید یا میخواهید برند خود را از صفر بسازید. اگر قصد راه اندازی برند  خود به تنهایی را داشته باشید باید اول اقدام به اخذ مجوز های مربوطه از سازمان ها و ادارت بهداشت و غذا کنید. سپس محیط رستورانتان را یک محیط تمیز و بهداشتی انتخاب کنید که متناسب با استاندارهای سازماتن بهداشت باشد.

خرید تجهیزات

در این قدم باید نهایت وسواس و دقت را به خرج دهید. خرید تجهزیات خوب و حرفه ای در دراز مدت روی درآمد و جذب مشتری برای شما تاثیر خواهد گذاشت. این مسئله یک سرمایه گذاری بلند مدت به شمار میرود و خوب است تا حد ممکن بودجه و سرمایه زیادی را به این بخش اختصاص دهید.

مرحله بعد از راه اندازی

نکاتی که بعد از راه اندازی رستورانتان نایز است مد نظر بگیرید یک چک لیست از کارهایی است که نیاز است انجام شوند. مرحله اول انتختاب یک مدیر مناسب و کارآمد است. سپس با تبلیغات و بازاریابی حتی اگر از یک برند معروف و بزرگ فرنچایز گرفته باشید میتوانید تعداد مشتریان بالقوه خود را بالا ببرید. تبلیغات درست از ابزارهایی است که به شناخته شدن رستوان شما کمک چشمگیری میکند.

تعلیم دادن پرسنل

رستوران گیاهی

آموزش دادن پرسنل یا حتی رتبه های بالاتر مثل مدیر یکی از اصول حرفه ای این مسئله به شمار می آید. این در صورتی است که پرسنل استخدام شده شما سابقه کاری و تخصص در این زمینه نداشته باشند که در این صورت شما بسیار جلو می افتید و نیازی به آموزش مقدماتی نیست.

تبلیغات

ما قبلا با تاکید بر روی موضوع تبلیغات درست اهمیت ان را به شما گوشزد کردیم. اما همانطور که میدانید قشر مخاطبان شما خاص و محدود هستند و این امر باعث میشود مشتریان جدید با شما آشنایی پیدا کنند. البته اگر کیفیت کار و غذای شما در سطح درجه یک باشد خود مشتریان تبلیغ شما خواهند بود و شما را به جامعه هدفتان متصل خواهند کرد. به این شکل بدون هزینه اضافه وز به روز شناخته تر خواهید شد.

بررسی نکات مهم مراحل راه اندازی

تا اینجای مطلب نکات مراحل راه اندازی رستوران گیاهی را برای شما توضیح دادیم. اما در هر مرحله نکات ریزی هستند که نیاز است به آن ها توجه خاصی کنید.

اخذ فرنچایز یا راه اندازی برند جدید؟

رستوران گیاهی

برای بررسی مزایا و معایب اخد نمایندگی فرنچایزی باید با مفهوم فرنچایز آشنایی داشته باشید.
فرنچایز یا فرانچایز، به شکلی مجوز یا حق امتیاز برای استفاده از برند شخص دیگر است. طرف فرنچایزر(حق امتیاز دهنده) به طرف فرنچایزی(حق امتیاز گیرنده) در ازای مبلغی اولیه و در ادامه مبالغ ماهانه مجوز استفاده از نام برند، دانش، فرآیند ها و علائم اختصاصی را میدهد. این امتیاز برای مدت زمان محدود و تعیین شده ای از سمت امتیاز دهنده در اختیار امتیاز گیرنده قرار میگیرد. به طور کلی فرنچایز دهنده مسئولیت پشتیبانی و ارائه راهنمایی های عملی، استانداردسازی، کنترل کیفیت و آموزش پرسنل را بر عهده دارد. از انواع فرنچایز ها میتوان مدل فرنچایز مستر، مدل فرنچایز شرکت و شعبه، مدل مالکیت 100% شرکت مادر و مدل سرمایه گذاری مشترک را نام برد که در صنعت فست فود معمولا از متد فرنچایز مستر برای اعطای امتیاز استفاده می شود.
پس در روش نمایندگی شما ریسک بسیار کمتری دارید و عضو یک خانواده بزرگ شناخته شده میشوید. همچنین یک تیم مجرب و متخصص کارهای تبلیغاتی و آموزشی شما را بر عهده خواهند گرفت.

معایب اخذ نمایندگی چیست؟

در صورتی که از یک برند معتبر و مشهور نمایندگی بگیرید با عقد قراداد شما موظف میشوید یک مبلغ در ابتدای کار برای اخذ فرنچایز و همچنین مبالغی ماهانه پرداخت کنید. این مسئله از معایب اخذ نمایندگی محسوب میشود.

اخذ مجوز های لازم برای رستوران گیاهی

برای تاسیس یک رستوران گیاهی باید از سمت نهاد های نظارتی و ادارات مرتبط تایید شوید و اگر این مسئله صورت نگیرد مخشکلات جدی ای پیش روی شما خواهد بود. اول باید اطلاعات صاحبان و مالکین،نوع مالکیت،سهامداران و .. را دقیقا ارائه کنید.
همچنین کپی و اصل مدارک هویتی و مدارک محل کسب باید ارائه شوند.

انتخاب محل مناسب برای رستوران گیاهی

رستوران گیاهی

بیزنس رستوران گیاهی هم مانند دیگر کسب و کارها نیازمند فضای درست است. اولین نکته در این موضوع محل قرارگیری ملک است که خوب است در لوکیشنی شلوغ و پر رفت و آمد باشد. به هر اتدازه ای همن که برند شما معروف و پرطرفدار باشد اگر در محل نامناسبی مغازه افتتاح کنید مشتریان شما کم خواهند شد.

تجهیزات مورد نیاز رستوران گیاهی

از اصلی ترین موارد راه اندازی رستوران های گیاهی در دست داشتن تجهیزات حرفه ای است. برای یک رستوران تجهیزات خوب در کنار آشپزان درجه یک کیفیت برند و مشتریان شما را بالا خواهند برد. نمیشود این موضوع را نادیده گرفت که کیفیت تجهیزات در طعم و کیفیت غذاها نقش بزرگی را بازی میکنند.

طراحی و دکوراسیون رستوران گیاهی

از رایج ترین طراحی ها و دکوراسون ها برای یک رستوران گیاهی یک محیط شبیه به طبیعت با رنگ های سبز و قهوه ای است. این نوع دکوراسیون بیشترین حس گیاهی و طبیعی بودن را به مخاطبان خواهد داد. البته که نوع الهام گرفتن از طبیعت متفاوت است و میتواند خلاقیت و ابتکارتان را به خرج دهید و متفاوت باشید. میتوانید از گیاهان و درختچه های بلند بین میزها استفاده کنید.

تنوع غذایی در منوی رستوران گیاهی

فرهنگ گیاهخواری در کشور ما روز به روز در حال افزایش پیدا کردن است و به یکی از سبک های پرطرفدار تبدیل شده است. این موضوع باعث شده اطلاعات و آگاهی افراد بالا برود و میزان تنوع غذایی افراد گیاهخوار و وجترین بالا برود و دیگر بر خلاف تصور عموم صرفا غذاهای گیاهی در سالاد ها خلاصه نمیشوند.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک