اشتباهات رایج در مدیریت رستوران چیست؟

مدیریت یک رستوران بالاترین رتبه و نقش را در یک رستوران ایفا میکند. تصمیمات اصلی و تاثیرگذار برای یک رستوران را مدیریت میگیرد و اجرا میکند، به همین دلیل مسئله آشنایی مدیر با روش های نوین مدیریت و پرهیز از اشتباهات میتواند بزرگترین عامل موفقیت یک کسب و کار باشد. در ادامه تعدادی از اشتباهات ناخواسته ای که ممکن است با آن روبرو شوید را توضیح میدهیم:

مدیریت رستوران

-شفاف نکردن وظایف پرسنل

یک مدیر باید همیشه تلاش کند بهترین نیرهایش را برای خود نگه دارد. اشتباهاتی که ممکن است در این مسیر صورت گیرد این است که وظایف پرسنل و کارمندان را به طور کامل شفاف سازی نکنید و توقع داشته باشد انتظاراتشان به طور کامل برآورده شود و پرسنل بدون نیاز به بازگو کردن وظایفشان کارهایشان را انجام دهند.

-عدم برخورد یکسان با پرسنل

مدیر رستوران به عنوان یک رهبر موفق باید بتواند با رفتار و برخورد یکسان اعتماد و اطمینان کارکنانش را جلب کند. متاسفانه این موضوع مخصوصا برای مدیران انتخابی که از قبل با پرسنل دوست هستند   و روابط صمیمانه دارند باعث میشود رفتار مدیریتی را تحمل نکنند و با او بهعوان یک دوست برخورد کنند. این مسئله باید به شکل صحیح مدیریت شود تا مشکلی ایجاد نشود و تفرقه ای بین پرسنل و مدیریت بوجود نیاید زیرا در آن صورت بازدهی کاری مجموعه کم میشود.

-اعتماد نداشتن به توانایی کارکنان

مدیریت رستوران

پرسنل ی رستوران حتی اگر به تنهایی و به صورت فردی بازدهی خوبی نداشته باشند در قالب یک گروه درست و تحت مدیریت مناسب میتوانند بسیار فعال و پویا باشند. به طور مثال در آشپزخانه یک رستوران اگر هماهنگی و  ریتم پرسنل با هم خوب باشد و استفاده از تجهیزات به درستی صورت بگیرد میتواند به شکل یک غذای عالی مشتریان را راضی کند. پس یکی از مسئولیت های اصلی مدیریت ایجاد گروه های کاری و مشخص کردن سرپرست برای هرگروه  و در ادامنه اعتماد به توانایی کارکنانش است.
تقسیم وظایف مختلف بین چند گروه و مسئولیت دادن به سرپرست هر گروه برای نهایی کردن کار ها بازدهی رستوران را بالا میبرد.

-توجه نکردن به نکات بازاریابی

یکی از اشتباهات مدیران عدم توجه به بازاریابی و گسترش برند است. بازاریابی درست و استراتژی های بالا بردن فروش نقش اصلی را در درآمد و سرمایه مالی یک رستوران ایفا میکنند. آشنایی و یادگیری جدید ترین روش های بازاریابی و تبلیغات و شیوه های نوین جذب مشتری برای پیشی گرفتن از رقبا و حفظ برند نکات ضروری ای هستند. اگر مدیریت دانش یا زمان کافی برای انجام ان کارهارا نذاشته باشد میتواند باعث شکست کسب و کار شود. از اشتباهات مرسوم در بازاریابی رستوان میتوان به :

-انتخاب نام نامناسب برای رستوران

-به روز نبودن سایت رستوران

-حضور نداشتن در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام

-معرفی نکرن محصولات و خدمات به طور کامل در سایت

-نشتاختن مشتریان کلیدی و وفادار و توجه نکردن به مزیت رقابتی این موضوع

-سازگار نبودن سایت با دستگاله هایی مثل تبلت یا موبایل

-غفلت از روش های جدید برای پیشرفت رستوران

-سریع تصمیم گرفتن و اعمال تغییرات سریع

یکی از وظیفه های مدیریت رستوران اپدیت بودن و ایجاد تغییرات نوآورانه در قسمت های مختلف یک رستوران است. مدیر باید ایده ها و تغییرات مناسب را در گذر زمان و متناسب با موقغیت و محیط و پرسنل انجام دهد. اگر تغییرات بدون توجه به بسترسازی و با عجله انجام شود باعث ایجاد مشکلات جدی در رستوران میشود.

-عدم دریافت بازخورد مناسب

کارکنان شما چه ا نظرات شما خوشحال شوند چه ناراحت و چه شما در حال پاداش دادن یا مجازات مکردن آن ها باشید باید بطور مرتب عملکرد آن هارا بررسی کنید و بر طبق آن برخورد کنید. نویسنده کتاب استعداد مغناطیسی آقای روبرت موتاسون در کتابش میگوید : “بیشتر افراد میخواهند کارشان را به بهترین شکل انجام دهند و این موضوع یعنی  وظایف خود را به درستی انجام میدهند. مدیران تازه کار اکثرا تصور میکنند که پرسنل بدون توضیح و شفاف سازی باید خودشان کارشان را به بهترین شکل انجام دهند و بازخوردی هم دریافت نکنند.”
فیدبک اختصاصی به هر کارمند باعث میشود پرسنل توجه شوند مدیر دقیقا به دنبال چه چیزی است. مثلا بحجای این که به پرسنل بگویید “سریعتر کار کن ” میتوانید بگویید “مطمئن شوید که هر میز بیشتر از ده دقیقه برای سفارشش معطل نماند”. به اسن شکل بازخورد عالی ای از کارکنان خود بگیرند پس همیشه از کلمات واضح برای برقراری ارتباط استفاده کنید.

-اندازه گیری نکردن دقیق عملکرد بازاریابی

امروزه بازاریابی به سادگی قابل اندازه گی است. میزان بازدید از سایت, بالا رفتن مخاطبان شبکه های اجتماعی و یا میزان حضور علاقه مندان در یک برنامه ی بخصوص به سادگی قابل اندازه گیری است و شما میتوانید اطلاعات و رنج سنی و قشر مخاطبانتان را شناسایی کنید.

-بی تفاوتی نسب به سایت رستوران

مدیریت رستوران

برای بهینه کردن موتور های جستجو مانند گوگل یا همان سئو شما نیازمند اطلاعات و تخصص هستید. که اگر این کار را درست انجام ددهید باعث میشود مخاطبانتان بالا برود و جذب مشتری کنید. برای مثال اگر کسی سرچ کند پیتزا فروشی با سئوی درست اولین رستوران پیشنهادی به او رستوران شما خواهد بود زیرا گوگل با توجه به استاندارد های سرچ خود پیشنهادهایش را به مخاطب ارائه می کند.

-توجه نکردن به مشتریان ثابت

میدانستید که 80 درصد از درآمد و سود شما از 20 درصد مشتریان به دست می آید؟
سعی کنید که به مشتریان ثابت خود تخفیفات و خدمات مناسبی ارائه کنید تا درآمدتان روز به روز افطزایش یابد. امروزه بسیاری از   رستوران ها به این مسئله توجه نمی کنند و بهمرور زمان مشتری های ثابت خود را از دست می دهند.
یکی از پیشنهادات ویژه دادن کارت های کامپوننت به مشتریان وفادار است. این کارت ها نه تنها برای مشتریان اعتماد سازی میکند بلکه افزایش مشارکت و حس رقابت را در کارکنان را برمی انگیزد. این کارت شامل تشکر و سپاس از خدمات ارزنده ای است که کارکنان شما انجام میدهند. در طراحی این کارت ها اغراق نکنید و واقعیت هارا بگویید. استفاده از هوش مصنوعی هم میتواند کمک کننده باشد مخصوصا در رستوران های بزرگ که مشتران زیادی دارند این پلتفرم میتواند داده ها و اطلاعات را جمع آوری کند.

برچسب ها:
اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی فست فود راه اندازی کسب وکار راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار شرکت های اعطای نمایندگی صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود طرح کسب و کار غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار جدید کسب و کار خانگی کسب و کار کوچک