فوت و فن عکاسی از غذا

فرانچایزینگ رستوران چیست؟
فرنچایز امتیازی از یک برند است که سرمایه گذار حق استفاده از آن را خریداری می کند. این برند توسط رستوران اصلی ایجاد می شود، رستوران اصلی یا رستوران های اصلی اداره و مدیریت می شوند. و سرمایه گذار فقط از نام تجاری برای کسب سود استفاده می کند.

فوت و فن عکاسی از غذا

فوت و فن عکاسی از غذا

اگر تصمیم دارید مهارت های خود را در حیطه عکاسی غذا بالا ببرید و یا وب سایت رستوران خود را بروزرسانی کنید، باید تکنیک های ثبت عکس های غذایی با کیفیت و اشتها آور را بیاموزید. این موضوع نه تنها به شما کمک می کند تا مشتریان بیشتری را برای کسب و کار خود جذب کنید، بلکه نقش مهمی در تبلیغ برند شما و ایجاد تأثیر فراموش نشدنی بر روی مخاطبان هدف دارد.
در این مقاله 6 تکنیک ساده و در عین حال موثر عکاسی از غذا را به شما آموزش می دهیم و در هر بخش به نکاتی اشاره می کنیم که به رشد و توسعه کسب و کار یا تقویت مهارت های عکاسی شما کمک می کند.

تهیه دوربین

1.نوری به اندازه و طبیعی در صحنه عکاسی خود اعمال کنید؛

در عکاسی از غذا، با تاباندن نور طبیعی به غذا نور کمک میکنیم به نشان دادن رنگ های طبیعی غذا تا عکسی واقعی و با کیفیت به ما بدهد.
یک عکس برداری در کنار یک پنجره بزرگ با نور کافی برای ثبت تمام مواد غذایی در نظر بگیرید.
از نور مستقیم یا خیلی شدید خورشید در صحنه عکس اجتناب کنید. عدم توجه به این امر باعث ایجاد سایه می شود و غذا یا تکه های ظروف و وسایل قرار داده شده در صحنه عکس قابل مشاهده نخواهد بود.
تا حد امکان از استفاده از نور مصنوعی خودداری شود تا رنگ ها و تن های اصلی غذا تغییر نکند. به یاد داشته باشید که هیچ چیز نمی تواند یک تجربه عکاسی لذت بخش و عکس های غذایی با کیفیت و رضایت بخش را مانند نور ملایم و طبیعی برای شما فراهم کند.

فوت و فن عکاسی از غذا

۲. بهترین زاویه عکاسی را پیدا کنید؛

آزمایش از زوایای مختلف و انتخاب بهترین ها برای گرفتن عکس های جذاب و متفاوت از انواع غذاها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
زاویه ای که برای عکس خود انتخاب می کنید باید عناصر متمایز ظرف مورد نظر را واضح تر از سایر موارد برجسته کند. برای رسیدن به این کیفیت باید به بافت، رنگ و ترکیب غذا که از زوایای مختلف متفاوت به نظر می رسد توجه کنید.
به یاد داشته باشید که بهترین زاویه برای عکاسی از بشقاب شام از بالا است. به این دلیل که چیدمان غذا روی بشقاب ها صاف و صاف است و زاویه بهتر کمکی به بهتر دیده شدن غذا نمی کند.
غذاهایی با چیدمان عمودی که در واقع قد دارند، مانند همبرگر یا وافل، بهتر است در زاویه 45 درجه یا مستقیماً از جلو مشاهده شوند. در واقع فقط از این زاویه است که تمام لایه های ظرف مورد نظر و مواد خوشمزه بین لایه ها جدا و به طور کامل دیده می شود.

۳. جنبش و شور و هیجان را به عکس های خود بیفزایید؛

این تا حد زیادی به نوع غذا بستگی دارد، اما مطلوب ترین عکس های غذایی آنهایی هستند که زندگی و حرکت در آنها وجود دارد. با قرار دادن نشانه ای از حضور سرآشپز در صحنه غذاخوری یا عناصری که حس سرزندگی و حضور را به مخاطب القا می کند، می توانید حداکثر دیده شدن و تاثیرگذاری عکس های خود را تضمین کنید.
برای ایجاد یک عکس پویا، باید ترکیبی از غذا و حرکت را در صحنه عکس خود ایجاد کنید.
هنگام عکاسی از انواع وافل یا پنکیک، به یاد داشته باشید که بهترین عکس زمانی است که شربت یا پودر قند روی غذای مورد نظر ریخته شود.
ایده های دیگری برای به کارگیری عنصر جذب در عکاسی غذا با استفاده از هیجان و حرکت وجود دارد. از جمله پاشیدن ادویه ها با دست، ریختن مایعات در کاسه، لیوان یا ظرف های دیگر، غلتاندن آنها در پودر یا شربت، یا نگه داشتن فینگر فودها.

فوت و فن عکاسی از غذا

۴. عکس ها را قبل از به نمایش گذاشتن، ویرایش و اصلاح کنید؛

اگر از تاثیر ویرایش اولیه و خلاقانه عکس در افزایش کیفیت و جذابیت آن آگاه باشید، نمی‌توانید یک عکس ویرایش نشده را در معرض دید عموم قرار دهید. فناوری ویرایش عکس به شما کمک می کند عکس های نفس گیر، جذاب و رنگارنگی را برای صفحات رسانه های اجتماعی خود ایجاد کنید.
می توانید از نرم افزارهایی مانند لایت روم، فتوشاپ یا سایر پلتفرم های طراحی شده برای این منظور استفاده کنید تا بهترین ویرایش را روی عکس های غذای خود اعمال کنید.
فراموش نکنید که ویرایش بیش از حد و اغراق آمیز را به گونه ای که جایگزین غذا و رنگ اصلی در کل شود، نشان می دهد که کار شما فاقد کیفیت، باورپذیری و ارزش هنری است.

۵. به چیزی که ارائه می دهید، توجه کنید؛

چیدمان و تزیین غذا برای عکاسی نباید زیاد اسراف و غیر واقعی باشد. در واقع حفظ تناسب و هماهنگی در محل قرارگیری مواد غذایی و صحنه عکاسی یکی از مهم ترین اصول یک عکس حرفه ای و دقیق است.
البته هیچکس نمی تواند منکر وسوسه اعمال سبک و استایل خاصی در عکاسی از غذا شود، اما طراحی و آرایش افراطی غذا نیز می تواند توجه بیننده را به خود جلب کند و حتی اشتهای او را کاهش دهد!
با آزمایش پس زمینه ها و لوازم جانبی مختلف، بهترین ظاهر غذا را ایجاد کنید.
استفاده از انواع میز و نیمکت با توجه به نوع غذا و محل مورد نظر را فراموش نکنید و سعی کنید در صحنه عکس از انواع چوب، شیشه، سنگ و آنتیک استفاده کنید.
از وسایلی مانند ظروف مخصوص ادویه و حبوبات، گل و گلدان، سفره های زیبا، بشقاب های جذاب شام، ظروف و بشقاب های عتیقه و وسایل رنگارنگ در صحنه عکس خود استفاده کنید.

فوت و فن عکاسی از غذا

۶. برند خود را با ارائه عکس های منحصر به فرد، ماندگار کنید؛

شبکه های اجتماعی و تولید محتوا زمینه های خوبی برای تبلیغ موثر برند شما بدون نیاز به سرگرمی مخاطب در رستوران هستند.
اگر کسب و کار غذایی شما مکان خاصی به عنوان رستوران ندارد و در واقع در زمینه خدمات پذیرایی آنلاین فعالیت می کنید و یا وبلاگ نویس مدیریت رستوران، عکاسی غذا و سایر زمینه های مرتبط هستید، صنعت، عکاسی برای شما اهمیت ویژه ای دارد. کترینگ درست و اصولی و در عین حال خلاقانه.
بنابراین، ارائه عکس های با کیفیت، جذاب، جذاب و منحصر به فرد برای رفاه کسب و کار و برند شما ضروری است.
با گذشت زمان، عکس هایی که هنگام غذا خوردن می گیرید به بخشی جدایی ناپذیر از برند شما تبدیل می شوند. بنابراین در تهیه، انتخاب و ارائه آنها باید نهایت دقت را به خرج دهید.
هنگام انتخاب عکس هایی که با مخاطبان هدف خود در رسانه های مختلف به اشتراک می گذارید، همیشه به برند خود وفادار بمانید. این قابلیت اطمینان و ثباتی را که هر کسب و کار و برندی به آن نیاز دارد به شما می دهد.
ماهیت و ویژگی های برند خود را در عکس هایی که ارائه می کنید منعکس کنید. با این کار به بازنمایی دقیق فضای تهیه غذا و هویت کسانی که غذای مورد نظر را طبخ و سرو می کنند، در عین متفاوت بودن و منحصر به فرد بودن کمک می کنید.

تولید قوطی نوشابه

کلام پایانی

صرف زمان و انرژی کافی برای گرفتن بهترین عکس های غذایی ممکن، سرمایه گذاری مطمئنی در توسعه کسب و کار عکاسی، رستوران یا صنعت غذایی شماست. ممکن است فکر کنید این غیرواقعی است، اما یک عکس با کیفیت و رنگارنگ از غذا می تواند مخاطب شما را وادار به قاپیدن غذای درون آن بکند.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی رستوران سیار راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار شخصی کسب و کار کوچک