رستوران کی اف سی (KFC)

کی اف سی کوتاه شده ی عبارت (ke ucky F ied Chicke) ، که به معنای مرغ سوخاری کنتاکی می باشد. برند کی اف سی در واقع برای اولین بار در سال 1952 تاسیس شد و آهسته آهسته پیشرفت کرد. صاحب این برند کلنل هارلند دیوید ساندرز نام دارد که در ایالت کنتاکی زندگی می کند و به همین دلیل اسم رستورانش را مرغ سوخاری کنتاکی نهاد. ساندرز در سال 1890 میلادی به دنیا آمد و در سال 1980 درگذشت.

رستوران کی اف سی چگونه معروف شد؟

با گذشت زمان و با کوشش مالک این رستوران ها به حدی این برند مشهور شد که حال بعد از برند مک دونالد شناخته شده ترین رستوران زنجیره ای دنیا در حیطه فست فود به شمار می آید. اکثرا گمان می کنند که کنتاکی اسم مدلی از سوخاری است که به شیوه ویژه ای تهیه می شود اما در واقعیت این اسم نشان دهنده محل تولد این رستوران های گسترده است. با گذشت سال های پی در پی و بیشتر شدن روز به روزی شهرت این رستوران ها، نام این شرکت با حرف اختصاصی KFC استفاده شد و امروزه اکثریت جوامع می دانند این حروف مخفف شده چه کلماتی است. امروزه این برند چنان پیشرفته و سرشناس شده که چیزی در حدود 20000 شعبه در جای جای جهان دارد که البته این آمار منوط به سال 2015 است و قطع به یقین تا امروز بر این تعداد افزوده شده است. از قابل توجه ترین نکات در خصوص برند کی اف سی این است که در دوران صعود رکورد اقتصادی آمریکا پدیدار شد و توسعه چشمگیری پیدا کرد، در صورتی که هیچکس امیدی به موفقیتش نداشت.
ناگفته نماند که تا آن زمان همبرگر پرطرفدار ترین فست فود در دنیا بود اما کنتاکی قادر بود در زمان کم و با سرعت بالا همبرگر را به رقابت با خود دعوت کند و طرفداران بسیاری را برای مرغ سوخاری پیدا کند.

رستوران کی اف سی

تاریخچه رستوران‌های کی اف سی

در روز های اول آغاز به کار برند کی اف سی هیچکس خواهان مرغ سوخاری نبود و به شکل حال مرغ سوخاری طرفدار چندانی نداشت اما کی اف سی به علت به کار بردن 11 ادویه بی نظیر توانست مذاق مردم را به چالش بکشد و معروف شود. اغلب مردم به این رستوران ها می آمدند تا مزه جدید مرغ را بچشند و از طعم بی نظیرش لذت ببرند.

درآمد سالیانه رستوران های زنجیره ای KFC

بعد از واگذار کردن امتیاز رستوران کی اف سی بوسیله ساندرز این رستوران از سال 1965 به بعد به عنوان زیر مجموعه برند یام به کار خود ادامه داد و امروزه با داشتن بیشتر از 18 هزار شعبه در 120 کشور دنیا هر سال میلیون ها نفر مشتری در جای جای دنیا دارد و درآمد سالانه این رستوران بیشتر از 10 میلیارد دلار است.

شعبه برند فست فود

اوضاع حال حاضر رستوران‌های کی اف سی

در حال حاضر رستوران های کی اف سی بخشی از فرهنگ آمریکا محسوب می شوند و مرغ سوخاری جزئی از رژیم غذایی ساکنین کشور آمریکا شده است و آرام آرام در رژیم غذایی کشور های دیگر جا گرفت. هارلند اوضاع مالی خوبی در بدو ورود به حوضه غذایی نداشت اما به علت مزه جذاب غذاهایش افرادی به اسم های جان وای، برون و جک سی در سال 1964 ، روی مرغ سوخاری های خوشمزه اش سرمایه گذاری کردند و موفق شدند آن را به غول صنعت خوراکی در جهان تغییر دهند. رویه محبوبیت این برند به حدی سریع بود که در میانه های سال 1960 سوخاری در کشور انگلیس، کانادا و مکزیک شعبه داشت و در حدود سال های 1970 و 1980 شهرتش در دنیا پخش شده بود و ثروتمندان زیادی خواهان به دست آوردن شعبه های آن بودند.
کی اف سی توانسته علی رغم این که 55 سال از راه اندازیش می گذرد باز هم کیفیت خود را نگه دارد. فرآورده اصلی این رستوران ها هنوز هم مرغ سوخاری است اما تنوع غذایی آن توسعه یافته و غذاهای لذیذی مانند پیتزا، برگر، سیب زمینی و سالاد و غیره را به لیست خوراک های خود اضافه کرده است.

مرغ کنتاکی کی اف سی

نکات چشمگیر درباره رستوران کی اف سی

این رستوران زنجیره ای و هر کدام از شعبه هایش سرگذشت مختص خودشان را دارند و می شود درمورد آن ها ساعت ها صحبت کرد اما در این بخش به اصلی ترین آنها می پردازیم: صاحب اول کی اف سی معتقد بود که مدل روغن اثر زیادی بر روی طعم و مزه ی غذا دارد. الانه در شعبه اصلی این برند روغن های مختلف به شکل همزمان مورد مصرف قرار می گیرد. همچنین مرغ ها به شکل جداگانه با درجه حرارت 85 سانتی گراد سرخ می شوند و برای پختن آنها از گاز های بخصوصی استفاده می کنند که بسیارهم گران قیمت هستند. متاسفانه هنوز در ایران این برند آغاز به فعالیت نکرده است. اما در خارج از ایران می توان طعم این مدل کنتاکی ها را تجربه کرد. در کشور هایی از قبیل هند و مصر کی اف سی برای ناشنوایان وجود دارد که توسط خودشان نیز گردانده می شود.

رستوران کی اف سی

سخن پایانی

در حال حاضر این برند دومین رستوران زنجیره ای دنیا به حساب می آید. این شرکت سختی ها و مشکلات خیلی زیادی را تجربه کرده است اما همچنان یکی از برند های شناخته شده و پر طرفدار صنعت غذا از دوره راه اندازی خود محسوب می شود. پیروزی کی اف سی حاصل تلاش ها و پشتکار آموخته هایی است که دل به کار داده اند. ما در این نوشته صفر تا صد راه اندازی رستوران زنجیره ای کی اف سی را برای شما بیان کرده ایم تا علاقه مندان به این برند بتوانند به کسب اطلاعات مورد نیازشان دست یابند.

برچسب ها:
اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی فست فود راه اندازی کسب وکار راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار شرکت های اعطای نمایندگی صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود طرح کسب و کار غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار جدید کسب و کار خانگی کسب و کار کوچک