7 فست فود زنجیره ای برتر جهان

صنعت فست فود در دهه گذشته به یکی از پرطرفدار ترین و پر درآمدترین کسب و کار ها در سرتاسر دنیا تبدیل شده است.در این مقاله شمارا با 7 فست فود زنجیره ای برتر جهان آشنا خواهیم کرد.

Macdonalds-1- مک دونالدز

مک دونالد رتبه نخست رستوران ها و فست فود های زنجیره ای در دنیا را دارد.این برند معروف ترین و بزرگترین فست فود زنجیرهای است که بخاطر همبرگر هایش مشهور شده است و روزانه در سرتاسر دنیا به 85 میلیون مشتری خدمات ارائه می کند.این کسب و کار در سال 1930 به توسط دو برادر “ریچارد و لویس” در شهر کالیفرنیا افتتاح شد.عملی که باعث جهانی شدن مک دونالد شد ورود شخصی به نام ری کراک به مک دونالد بود که بعد از آن در سال 1955 سیستم سرویس دهی مک دونالد را تاسیس کرد و موفق شد در سال 1958 بیش از 100 میلیون همبرگر بفروشد و تا سال 1965 حدود 750 شعبه در سرتاسر آمریکا تاسیس کرد.

هدف اصلی او از راه اندازی سیستم سرویس دهی این بود که بتواند همبرگر هایش را به کشور های دیگر مثل استرالیا،امارات و،دوبی و دیگر نقاط جهان ارسال کند.مک دونالد در مدت زمان کوتاهی به محبوب ترین رستوران برای خانواده ها و کودکان تبدیل شد و به علت اقتصادی و به صرفه بودن قیمت هایش جهانی شد.فروش برند مک دونالدز در سال 2021 حدود 40413000000 دلار تخمین زده میشود.

Chick-fill-a-2-چیک فیل ای

برند چیک فیل ای در فست فود های زنجیره ای رتبه دوم را به خود اختصاص میدهد و از مشهور ترین و محبوب ترین فست فود های دنیا محسوب میشود.

این برند حدود 70 سال پیش افتتاح شد و به طور تخصصی روی ساندویچ های مرغ کار میکند.در سال 1946 شخصی به نام “تروت کسی اس ” در ایالت جورجیا یک رستوران راه اندازی کرد و با ارائه غذاهای خشمزه و با کیفیت به سرعت بین مردم شناخته و محبوب شد.در سال 1961 با یک دستگاه آشنا شد که زمان پخت ساندویچ مرغ را کم میکرد و تصمیم گرفت دستگاه را خریداری کند و با سرو انواع ساندویچ مرغ برندی به نام چیک فیل ای ثبت کند که اولین شعبه آن را در سال 1967 در یک مرکز خرید در شهر آتلانتا افتتاح کرد و تا سال 2016 حدودا 1950 شعبه تاسیس کرده است که اکثر ان ها در شاپینگ مال ها و دانشگاه ها و فرودگاه ها بوده است.

فروش سالانه برند چیک فیل ای در سال 2020 حدود 1132000000 دلار تخمین زده میشود.

Taco bell-3- تاکو بل

تاکوبل یک فست فود زنجیره ای جهانی است که توسط “گلن بل ” در سال 1962 تاسیس شد و اکثر غذاهایش را با الهام از غذاهای مکزیکی طبخ و ارائه می کند.در سال 1991 اولین تاکو بل در سانفراسیسکو تاسیس شد و پس از آن اکثر شعبه هایش را در فرودگاهها، محل توقف کامیون ها و مراکز خرید تاسیس کرد. در سال 2020 درآمد تاکو بل حدود 11293000000 دار تخمین زده میشود.

Burger king -4-برگر کینگ

برند برگر کینگ  یک برند تخصصی در زمینه همبرگر است که از محبوب ترین و مشهور ترین برند های فست فود دنیا هم نامdده میشود. اولین شعبه و شعبه اصلی برگر کینگ در فلوریدای آمریکا واقع شده است.صاحبان امتیاز این برند در حدود 55 سال 4 بار عوض شده اند و در نهایت شرکت 3جی که صاحب برگر کینگ است این برند را با برند کانادایی تیم هورتو ادغام کرد.

ساندویچ های مخصوص برگر کینگ “وپر” نام دارند که یک نوع همبرگر خاص است که با کاهو و گوجه و نان و سس مخصوص سرو میشود.در سال 2013 برگر کینک بیش از 13000 شعبه در سرتاسر دنیا افتتاح کرد و در هر منطقه به نسبت ذائقه و عقاید مردم شعبه هایش را بومی سازی میکرد.تعدادی از معروف ترین برگر های برگر کینگ شامل : وپر دوبل برگر کینگ-بیکن دوبل برگر کینک-وپر جی آر برگر کینگ-اسموتی برگرکینگ و فویپ برگرکینگ است. فروش سالانه این فست فود در سال 2019 حدود 10204000000 دلار تخمین زده شده است.

Subway-5-ساب وی

اولین شعبه برند ساب وی توسط شخصی بنام فرد لوکا و با سرمایه ی شخصی پیتر باک در سال 1965 تاسیس شد و با ارائه غذاهای خوشمزه و با کیفیت این برند در مدت زمان کوتاهی پیشرفت زیادی کرد و توانست 44000 شعبه تاسیس کند.فرد دلوکا لعد مدتی با یادگیری اصول اولیه کسب و کار متوجه شد که ارائه سرویس عالی و کیفیت بالای غذاها و اقتصادی بودن قیمت ها میتواند موجب موفقیت یک رستوران شود و  تا سال 1972 توانست 17 شعبه تاسیس کند و از آن به بعد از طریق متد فرنچایز به گسترش خود ادامه دادند تا در سال 1986 نام رستورانشان را به ساب وی تغییر دادند و در سال 2007 به شکل پی در پی به عهنوان500 فرنچایز برتر دنیا انتخاب شدو در سال 2012 رتبه دوم این لیست را بدست آورد.

شعبه مرکزی برند ساب وی در کانتیکات آمریکا قرار دارد و منوی غذایی این فست فود زنجیره ای شامل انواع ساندویچ های ساب مارین میشود که یک نوع ساندویچ است که با نان های دراز و رول فرانسوی یا ایتالیایی تهیه شده که شامل گوشت،مرغ،سبزیجات و پنیر است.

Dominos pizza-6- دومینوز

پینزا دومینوز در سال 1960 توسط شخصی بنام تان برماگهان اففتاح شد و با تاسیس 10000 شعبه در سر تا سر دنا به یکی از بزرگترین فست فود های زنجیره ای دنیا تبدیل شد.دفتر مرکزی این برند در شهر میشیگان آمریکا در سال 2002 وارد سهام های بروس لندن و نیویورک شد.

اولین شعبه فرنچایزی دومینوز در سال 1967 تاسیس شد و در سال 1983 اولین شعبه خارجی خود را در کانادا تاسیس کرد.در حال حاضر منوی دومینوز شامل پیش غذاهای ایتالیایی و آمریکایی، پیتزاهای مختلف و انواع پاستاها و ساندویچ های تنوری و نوشیدنی و دسر است.فروش این برند در سال 020 حدود 7044000000 دلار تخمین زده میشود.

Chipotle mexican grill-7- چیپوتله مکزیکن گریل

این رستوران از تنها رستوران هایی است که فست فود مکزیکی ارائه میکند و در کشور های آلمان،انگلیس،فرانسه، کانادا و برزیل شعبه دارد.این رستوران توسط استیوالز در سال 1993 افتتاح شد و تا سال 2012 توانست 1500 شعبه تاسیس کند و به در آمد 278 میلیون دلاری برسد.منوی چیپوتله شامل بوریتوها،تاکوها،فاهیتا و انواع برنج ها و لوبیاها سرو میشود.درآمد سالانه ی برند چیپوتله چیزی حدود 5509000 دلار اعلام شده است.

 

 

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری برند سازی برندسازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی فروشگاه راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود طرح کسب و کار غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی مک دونالد نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار خانگی کسب و کار کوچک