شش اصل مهم برای انتخاب نام برند

آیا تا به حال به نام های برند پوشاک توجه کرده اید؟ کدام برایتان جالب و خوشایند است؟ آیا این اسامی، علاوه بر محصول شما را به خاطر لوگوی تجاری یا نام آن برند ترغیب کرده است تا از آن برند خرید انجام دهید؟
اگر در حال راه اندازی یک کسب وکار جدید در حوضه ی مد و پوشاک هستید این نکات برای شماست تا از آن ها مطلع شوید و در کسب و کار خود موفق شوید.
هدف اصلی در انتخاب نام برند، ثبت و ماندگاری نام برند شما در ذهن مشتری است که یکی از اصلی ترین اهداف در این راه است اما قبل از تمام این مراحل باید بدانید نامی که برای کسب و کار خود انتخاب میکنید سبب انتقال شخصیت و سبک خود به مشتریان میشود. به همین دلیل انتخاب اسم از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتخاب نام برند

راهنمای مهم جهت انتخاب نام برای برند

در مرحله ی انتخاب اسم برای برند خود ممکن است یک مقدار سخت بنظر برسد و در میان اسامی انتخابی دچار سردرگمی شوید یا مثلا تمامی آن ها را انتخاب کرده باشید ولی در عین حال هم اسم منتخب مناسب نباشد اما ما به شما نکاتی خواهیم گفت تا با استفاده از آن ها بتوانید بهترین نام را برگزینید. تعدادی از این موارد عبارتند از:
نامی که برای برند پوشاک خود انتخاب میکنید کوتاه یا قابل تنظیم باشد: نام منتخب را کوتاه انتخاب کنید زیرا قرار است نامی که انتخاب کرده اید به صورت لوگو هم نمایش داده شود.اما اگر نام انتخابی بلند است سعی کنید که بتوانید آن را مخفف کنید به عنوان مثال برند Abercrombie & Fitch به A&F مخفف شده است اما برای برندهای ایرانی کمی متفاوت است.
نامی که انتخاب کرده اید متناسب با نوع پوشاک باشد: عنوانی که برای برند خود انتخاب میکنید باید هماهنگی با تولید پوشاک داشته باشد. به عنوان مثال پوشاکی که برای زنان تولید میشود با پوشاکی که برای کودکان تولید میشود متفاوت است.
نام برند یا پوشاکی که انتخاب میکنید معنادار و روان باشد: تعدادی از نام برند در نگاه اول با معنی نیستند و این یک نکته منفی برای برند است. افراد معمولا نام های ساده و روان را راحتر به ذهن میسپارند.
نام انتخابی پسندیده و به یاد ماندنی باشد: اگر بتوانید نامی را انتخاب میکنید دارای تلفظ روان و خوش آوا باشد سبب میشود راحتر در ذهن جای بگیرد و میتوانید بگویید شانس بیشتری برای دیده شدن دارید. به عنوان مثال برای لباس کودک بهتر است نامی برگزینید که کوتاه، شیرین و دوستداشتنی باشد.
نام برند پوشاک بین المللی باشد: وقتی نامی را به عنوان اسم تجاری برای خود انتخاب میکنید باید معنی دار باشد.گر در آینده کسب و کار شما جهانی شود، نام تجاری شما بسیار مهم و ارزشمند است.
نام برند اسم اشخاص باشد: جالب است بدانید تمامی برندهایی که خلق میشوند اکثریت به نام طراح آن مد و لباس نامگذاری میشوند.شماهم میتوانید نام خود را برای برند خود انتخاب کنید.

انتخاب نام برند

روش های پیشنهادی برای انتخاب نام برند پوشاک

اگر به دنبال روش هایی برای انتخاب نام برند پوشاک خود هستید ما به شما چند روش پیشنهاد میکنیم:
تحقیق کنید: این روزها، ابزارهای آنلاین مثل سئو برای انتخاب اسم برند پوشاک و برای برندسازی مهم و اثر گذار است. از طریق این ابزار میتوانید ببینید مشتریان از چه لغات کلیدی برای بررسی در صنعت مد و پوشاک استفاده میکنند. به علاوه میتوان سلیقه ی مشتریان را شناخت.
تهیه ی لیست از برندهای موفق: با تهیه ی یک لیست از اسامی برند های موفق و بررسی آن ها میتوانید ببینید چه چیزی در اسم ها بسیار تاثیر گذار است؛ معنا، تلفظ و غیره.
استفاده از مشاوران برندسازی: سایت ها و شرکت های بسیاری هستند که در زمینه ی نام برای برند پوشاک میتوانند راهنمایی های تاثیرگذاری در این زمینه برای شما انجام دهند.

نکات مهمی که باید بدانید

علاوه بر نام برند بهتر است موارد زیر را در کسب و کار خود مشخص کنید و بر اساس آن نام برند خود را انتخاب کنید.
تعیین هدف پوشاک: مشخص کنید برند شما برای چه افرادی پوشاک تولید میکند. دانستن آن به شما کمک میکند که با توجه به زنانه، مردانه و بچگانه بودن آن نام برند را انتخاب کنید.
تعیین نوع پوشاک: مشخص کنید شرکت تولید کننده شما، قرار است چه پوشاکی به بازار عرضه کنید، پوشاک شما لوکس و مجلسی است یا برای استفاده روزمره است یا حتی ورزشی. همه ی این موارد میتوانند عنوان متفاوتی برای داشته باشند.
سن جامعه مشخص شده: مشخص کنید برای چه رنج سنی ای پوشاک تولید میکنید.

برند پوشاک

جدول انتخابی برای نام برند

با اسامی و عناوین ارائه شده میتوانید نام برند خود را انتخاب کنید. این اسامی شامل عنوان هایی برای کودکان، زنان، مردان و فروشگاه پوشاک است.
طبق آمار های بدست آمده صنعت مد و پوشاک مربوط به کودکان و نوزادان سود آورب بسیاری هنگفتی دارد اما به وفور پیدا میشود.انتخاب یک نام تجاری جذاب و هیجان انگیز میتواند والدین را تحت تاثیر قرار دهد و علامند به خرید کند.

نمونه اسامی کودکانه

روشن، ستاره، کودک برتر، گنج کوچک، ماه روز، پروانه، کودک خندان، هدیه، شادان و غیره

نمونه اسامی برای فروشگاه پوشاک

نیک مرد، مادر و کودک، لباس برتر، نیک زن، بوتیک کودک، جهان کودک، خوش پوش، زنبق آبی و غیره

نمونه اسامی برای پوشاک مردانه

برند پوشاک

ماهور، سهند، شیراک، ایرانیار، شهرداد، یارا، سامیا، مانوک، ماونداد، نوراهان و غیره

نمونه اسامی برای پوشاک زنانه

دل آرا، زیبا، وهرو، بهارآ،رین، بهسا، پرتو، نیکان، رخشا، پاک چهره، پری پیکر، آواز و غیره

نکته پایانی

اگر کسب و کار شما در حوضه ی مد است، انتخاب نام برند پوشاک، از مراحل دلنشین ولی سخت است. از این رو در این صنعت، انتخاب نام تجاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و میتواند تاثیر بسیار مثبتی روی کسب و کار شما داشته باشد. در آخر شما میتوانید با بهره گیری از نمونه اسامی پیشنهادی برای برند خود استفاده کنید.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی رستوران سیار راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار شخصی کسب و کار کوچک