باید و نبایدهای کسب و کار

در هر فعالیتی که در زندگی انجام میشود، ”باید” هایی هست که با پیروی از آن ها به موفقیت دست میابید؛ برای اینکه بتوانید از یک خودرو استفاده قانونی کنید باید گواهینامه داشته باشید، برای کسب سلامت و تناسب بدنی باید ورزش کنید، و … پس اگر هدفتان موفقیت در زمینه تجارت و کسب و کار است، همین فرمول کارساز است و ” باید” هایی هستند که باید رعایت شود تا کسب و کارتان در مسیر موفقیت قرار بگیرد

باید ها و نباید های کسب و کار

آن انرژی که در قالب رضایتمندی شخصی، درآمد مالی، ثبات و لذت از کار خود به دست می آورید، همان نیرویی است که شما برای رسیدن به موفقیت جلو می برد. بنابراین اگر کاری که انجام می دهید، لذتی برایتان ندارد، احتمال زیادی وجود دارد که انعکاس این موضوع را در موفقیت کاری خود ببینید. در واقع اگر از کاری که می کنید لذت نبرید، شانس کمی وجود دارد که در آن موفق شوید

کسب و کار را که انجام می دهید، جدی بگیرید.

شمازمانی می توانید در مورد موفقیت و تاثیرگذاری تجارت خود مطمئن باشید که واقعا به محصولی که می فروشید یا خدماتی که ارائه می دهید باور داشته باشید. افرادی وجود دارند که شغل خود را چندان جدی نمی گیرند و پایین بودن انگیزه در کار سبب می شود آرام ارام از دور خارج شوند

همه چیز را برنامه ریزی کنید.

برنامه تجاری در واقع نقشه گنج شما در تجارت و کسب و کارتان است که از قدم اول تا آخر کار را باید در آن گنجانید و اجازه ندهید هیچ قسمتی از کار از قلم بیفتد

پول را هوشمندانه مدیریت کنید.

وجود پول در هر مجموعه تجاری مانند خونی است که در رگ های انسان جریان دارد. خرید تجهیزات، پرداخت مبالغ مربوط به خدمات، تقویت و بازاریابی تجارت، تعمیر و جایگزینی تجهیزات و ابزار و درآمد شخصی خودتان از کار، همگی نیازمند پول هستند. مدیریت هوشمندانه مالی از دو اصل مهم پیروی می کند؛ پولی که شما از مشتریان خود در قبال اجناس و خدماتتان دریافت می کنید: درآمد و پولی که برای تهیه وسایل، تجهیزات و دستمزد و … پرداخت می کنید: مخارج.

درخواست خرید بدهید.

کارآفرین باید بداند بازاریابی ، تبلیغات و تخفیف هر چقدر هم که هوشمندانه و با توجه به بازار هدف برنامه ریزی شده باشد، باز هم اگر یک اصل در آن رعایت نشود، کاملا بی ارزش خواهد بود و آن اصل دادن درخواست خرید به مشتری است. البته معنای این کار این نیست که مهارت های فروشندگی یا تبلیغاتی شما را زیر سوال ببرد، بلکه نکته مهم این است شما باید به دیگران پیشنهاد خرید بدهید تا بتوانید اجناس خود را به آن ها بفروشید.

یادتان باشد همه چیز به مشتری برمی گردد.

در تجارت همه چیز به مشتری برمی گردد و در واقع مشتری ها هستند که تصمیم می گیرند تجارت شما به کجا می رسد. بنابراین هر تصمیمی در کسب و کار، باید مشتری محور باشد و شما باید این موضوع را در تمام جنبه های کاری خود رعایت کنید.

برای خودتان تبلیغ کنید!

این اصل را همواره به خاطر داشته باشید: همه راه ها همیشه باید به شما ختم شود. تا جایی که می توانید تصویر خوبی از خود ارائه بدهید و روی توانایی خودتان تبلیغ کنید. البته نه آنقدر که یک خودشیفته اعصاب خرد کن بنظر برسید.

تصویر مثبتی از تجارت خود خلق کنید.

برای رسیدن به موفقیت بسیار مهم است که بتوانید تاثیر خاطره انگیز و مثبتی را در ذهن کسانی که طرف حسابتان هستند، ایجاد کنید. کارآفرینان همیشه باید در تلاشی آگاهانه بکوشند حرفه ای ترین تصویر ممکن را از تجارت خود به وجود آوردند.

مشتریان کسب و کار خود را بشناسید.

یکی از مهمترین جنبه های کسب و کار که ابزار خوبی برای موفقیت در رقابت است ، توجه خاص و شخصی شما به مشتریانتان است.این شیوه کمک می کند تا علاوه بر نگه داشتن مشتریان سابق خود، مشتریان جدیدی هم جذب کنید.

از تکنولوژی بهترین بهره را ببرید.

اگر می خواهید موفق باشید، باید مراقب باشید غرق در دنیای مجازی نشوید، ولی سعی کنید از آن بهترین استفاده را ببرید. پس از اینترنت آن طور که پاسخگوی نیازتان است استفاده کنید؛ نه بیشتر و نه کمتر.

یک تیم کسب و کار درجه یک بسازید.

هیچ فردی نمی تواند به تنهایی تجارت موفقی راه بیندازد. شما برای موفق شدن در دنیای کسب و کار به یک تیم قدرتمند احتیاج دارید که به اندازه خودتان به این تجارت و موفقیت آن متعهد باشد. نکته جالب این است که مهم ترین اعضای تیم شما، مشتریان و مراجعینتان خواهند بود.

به یک متخصص تبدیل شوید.

زمانی که مشکلی برایتان پیش می آید، منتظر نصیحت دیگران می مانید یا برای حل مشکل سراغ متخصص می روید؟ طبیعی است در چنین موقعیتی دنبال اطلاعات دقیق و کمک حرفه ای برای حل مشکلاتتان هستید و برای همین هم باید دنبال یک متخصص بگردید. بنابراین برای این که خیالتان راحت باشد که مشتری ها همیشه به سراغ شما می آیند، باید حرفه ای باشید و این مسئله را به آن ها نشان دهید.

برای خود برتری رقابتی ایجاد کنید.

شما باید برای جلب مشتری و ادامه حیات خود، برتری مشخص و خاصی نسبت به رقبا داشته باشید و همه این ها به یک سوال مهم بر می گردد:” چرا مشتری ها به جای این که سراغ دیگران بروند باید محصول شما را بخرند و یا از خدمات شما استفاده کنند؟ ” به عبارتی دیگر چه ویژگی تجارت شما را از رقبایتان متمایز می کند؟ سرویس بهتر، گارانتی بیشتر، مجموعه قوی تر، ساعات کاری بیشتر، خدمات رسانی بهتر به مشتریان و … همگی می توانند گزینه های مناسبی باشند تا بتوانید رقبا را شکست دهید.

روی کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید.

یکی از عادت هایی که باید برای موفقیت کسب کنید، خرید و مطالعه کتاب، مجله، روزنامه و مقاله های تحقیقاتی در زمینه بازاریابی است.این کار به شما کمک می کند تا بتوانید مهارت های مربوط به تجارت و بازاریابی را یاد بگیرند.

اعتبار خود را افزایش دهید.

اعتبار چیزی نیست که بشود به راحتی آن را خرید، بلکه شما با عمل کردن به قول هایتان می توانید در بازار  و نزد مشتریانتان اعتبار کسب کنید. فراموش نکنید اگر نمی توانید کاری را انجام دهید یا سر وقت به قولتان عمل کنید، بهتر است موضوع را صادقانه به مشتری تان بگویید. باور کنید صداقت داشتن به اعتبار شما کمک می کند و مشتری را نگه می دارد.

هنر مذاکره کسب و کار را به خوبی یاد بگیرید.

بدون هیچ شکی مذاکره کردن مهارتی است که هر کارآفرین باید آن را یاد بگیرد. هنر مذاکره چیزی است که از این به بعد هر روز از آن استفاده می کنید و به شما کمک می کند هر موقعیتی را به صورت برنده – برنده به پایان برسانید.

با سازماندهی مشخص جلو بروید و آن را حفظ کنید.

کلید حفظ سازماندهی و نظم این است که بتوانید تجارت خود را به خوبی مدیریت کنید. این مسئله به معنای داشتن ساز و کاری است که به وسیله آن تجارت خود را سازماندهی کنید. از این رو شما به برنامه روزانه احتیاج دارید. در واقع برنامه روزانه شما باید شامل تمام فعالیت هایی بشود که باید انجامشان بدهید؛ از انجام یک کار ساده گرفته تا رسیدگی به قرار های مهم. نوشتن برنامه کاری خود در یک تقویم هم یکی از بایدهای حیاتی است که هرگز نباید از فهرست کارها جا بماند.

 

برچسب ها:
اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی فست فود راه اندازی کسب وکار راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار شرکت های اعطای نمایندگی صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود طرح کسب و کار غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار جدید کسب و کار خانگی کسب و کار کوچک