7 ایده برای کارآفرینی

مفهوم کارآفرینی

کارآفرینی به راه انداختن یک فعالیت تجاری تازه گفته میشود.کارآفرینی در مقیاس های کوچکتر به راه انداختن کسب و کار های کوچک و در اندازه های بزرگتر به راه اندازی شرکت ها و بیزنس های وسیع گفته میشود. ذهنیت اغلب این است که بدون سرمایه ای زیاد و مهارت ها و تخصص های به خصوص نمیتوان کارآفرینی کرد اما این فکر غلط است و شما با داشتن سرمایه ای کم یا نداشتن مدرک یا گواهینامه ای خاص هم میتوانید یک کارآفرین موفق باشید.
در سال های اخیر بعد از اپیدمی کرونا اکثر کسب و کار ها به سمت مجازی کشیده شدند و حتی بعد از تمام شدن آن هم طبق تحقیقات انجام شده همین روال ادامه دارد و سبک زندگی مردم به حالت قبل برنخواهد گشت و این موقعیت مناسبی برای کسب درآمد و کارآفرینی از طریق اینترنت و فضای مجازی است.
اول چند ایده راجع به کسب و کار های اینترنتی و کارافرینی در این زمینه برای شما مطرح خواهیم کرد.

آزاد کار یا فریلنسر (Freelancer)

فریلنسر به معنای فعالیت به عنوان یک ارائه کننده خدمات مستقل است. فریلنسرها آزادی دارند که پروژه ها و کارهایی که دوست دارند انتخاب کنند و محیط کار و رییس آن ها متغیر است. توسعه و پیشرفت اینترنت در دهه ی اخیر به رشد و ترقی این شکل کاری کمک کرده است.مثال های کارهایی که شما میتوانید در این زمینه انجام دهید عبارتند از کار با نرم افزار های گرافیکی،مترجمی متن،تولید محتوا به شکل متن یا ویدیو و برنامه نویسی است.فریلنسینگ به عنوان یک شغل بسیار سودآور که نیاز به سرمایه کمی دارد معرفی میشود.در دهه اخیر فریلنسینگ به یکی از پرسود ترین و پردرآمد ترین شغل ها تبدیل شده و البته بخاطر وجود رقبای زیاد در این زمینه باید با برند سازی قوی و جذب مخاطب جایگاه خود را در این صنعت تصویب کرد.

کارآفرینی با ضبط پادکست

از سال 2018 صنعت پادکست شروع به کار کرده است.افرادی ک حوصله یا علاقه خواندن کتاب ها و مطالب را ندارند به پادکست ها گوش میدهند ک در واقع اکثرا کتاب های صوتی هستند.مزیت اصلی آنها این است که شما در تمام موقعیت ها مثلا رانندگی دویدن، راه رفتن، کار کردن میتوانید به آنها گوش دهید انگار که دارید کتاب میخوانید.
موضوعات پاد کست ها بسیار متنوع هستند و انواع زیادی مثل سرگرمی،اموزشی،تاریخی و یا ترکیبی دارند.
ضبط کنندگان پادکست فیال های دیجیتالی را تولیذ میکنند و از طریق برنامه هایی مثل کست باکس،پادبین،سیمپل کست یا اسپاتفای آن هارا ارائه میکنند.پادکستری شغلی انعطاف پذیر است و برای افرادی که کار کردن در خانه را دوست دارند گزینه مناسبی کحوب میشود.درآمد یک پادکستر از طریق اسپانسر ها یا تبلیغات در می آید.

آموزش آنلاین و برگزاری وبینار

مدت ها است که در سرتاسر دنیا آموزش یکی از اصلی ترین عناصر کارآفرینی محسوب میشود.اگر در زمینه حاصی متخصص هستید و دانش دارید به آموزش آنلاین بپردازید.وبینار ها در واقع سمنار ها مجازی ای هستند ک در مورد موضوع هایی خاص برگزار میشوند و به شکل زنده پخش میشوند.در این سمنار ها مطالب آموزشی مطرح میشوند و شرکت گنندگام میتواندد هر جا که باشند بدون محدودیت جغرافیایی در آن ها شرکت کنند.شما میتوانید کلاس هایتان را در پلتفرم هایی مانند اسکای روم یا زوم برگزار کنید.

کارآفرینی در بازاریابی تلفنی

این کسب و کار به شکلی بازار یابی مستقیم است که ویزیتور ها با مشتریان بالقوه تماس حاصل میکنند و راهی برای تبلیغات و فروش محصولاشان باز مینند.بازاریابی تلفنی دو نوع دارد که یکی مشاغل به مصرف کننده است و دیگیری مشاغل به مشاغل.اگر بدانید راجع به چه مسئله ای صبت میکنید و راجع به آن اعتماد به نفس داشتاهخ باشید به راحتتی میتوانید محصولاتتان را بفروش برسانید و پورسانت یا درصد خود را دریافت کنید.

پخت غذا یا شیرینی در خانه

گرچه این ایده قدیمی است و بازار رقابتی پرتنشی دارد اما همیشه جواب میدهد زیراغ مردمان ایران همیشه عاشق غذاهای خاتنگی بوده اند و با شور و اشتیاق بیشتری خریداری میکنند.شما باید در آشپزخانه تان چون محدود است و تجهیزات زیادی ندارد غذاهای پرطرفدار و همه پسند خانگی مثل قرمه سبزی قیمه کوفته و … بپزید تا بفروش برود.اگر مشتری هارا قشنگ قانع کنید که  محیط کارتان بهداشتی است و مواد اولیه خوب وبا کیفیت استفاده میکنید مخاطبان و مشتریان بیشتری پیدا میکنید.

مربی خصوصی ورزش

انواعی از ورزش ها مانند یوگا یا پیلاتس ورزش هایی هستند که اکثریت مردم در سرتاسر دنیا روزانه آنهارا انجام میدهند.با آشنایی کافی و تخصص در این رشته جهت آموزش میتوانید همین امروز آگهی تان را چاپ کنید و مطمئن باشید مشتریان زیادی جذب خواهید کرد.
علاوه بر این مربی شنا یا بدنسازی خصوصی هم در بازار کار خواستاران زیادی دارد و شما با دریافت کارت مربی گری از سازمان تربیت بدنی میتوانید کسب و کار خود را تثبیت کنید.

مشاور استایل خصوصی

اکر در صنعت مد و فشن حرفی برای گفتن دارید یا تخصص خاصی دارید این شغل مناسب شماست.افراد زیادی هستند که با وجود ثروت زیاد به دنبال یک استایلیست برای ایجاد یک سبک به خصوص در لباس پوشیدن هستند.شما باید به افراد راجع به رنگ ها،روند مد و چگونه پگوشیدن در مراسم ها یا رویداد های خاص مشاوره بدهید.شما نیاز به یک شبکه دارید که بتواند شما را به مشتریانه بالقوه ثروتمند معرفی کند و شمارا با هم آشنا کند یا با ایجاد یک صفحع در شبکه های اجتماعی  و به نمایش گذاشتن دانش خود در زمینه مد و فشن دنبال کنندگان خود را به مشتریانتان تبدیل کنید.

برچسب ها:
اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی فست فود راه اندازی کسب وکار راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار شرکت های اعطای نمایندگی صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود طرح کسب و کار غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار جدید کسب و کار خانگی کسب و کار کوچک