7 ایده برای بازاریابی رستوران و فست فود

امروزه که مردم به مقدار زیادی از فست فود ها و رستوران ها استفاده می کنند و این صنعت به بکی از برترین صنایع سودآور و درآمد زا تبدیل شده که افراد زیادی به دنبال ورود به این صنعت از طرق مختلف مانند فرنچایز کردن هستند. واضح است که یکی از نشانه های اصلی داشتن یک رستوران موفق فروش زیاد آن است. امروزه روش های قدیمی تبلیغاتی مانند تبلیغات دهان به دهان یا بروشور ها کم طرفدارتر شده اند و تبلیغات دیجیتالی یا همان دیجیتال مارکتینگ طرفداران زیای پیدا کرده است. از آنجایی که در عصر تکنولوژی بیشتر زمان مردم در موبایل یا دستگاه های دیجیتالشان میگذرد و همه یک تلفن همراه با خود دارند تبلیغات در فضاهای مجازی میتواند به شما کمک بزرگی کند. همچنین داشتن یک سیستم مدیریتی یکپارچه بازاریابی رستوران و فست فود بسیار مهم است. راه اندازی نرم افزار مدیریت رستوران،سیستم های نظر سنجی،باشگاه مشتریان و .. میتواند پروسه بازاریابی را برای شما راحت تر کند.

یادگیری بازاریابی رستوران

برای یادگرفتن شیوه صحیح جذب مشتری و بازاریابی رستوران و فست فود نیاز است که از شیوه های مختلف به دنبال یادگیری روش های جدید و نوآورانه باشید. در ادامه تعدادی از این راه هارا برای شما توضیح خواهیم داد:

1-شرکت در دوره های بازاریابی

بازاریابی رستوران

تمام افراد موفق برای پیشرفت در کسب و کارشان در دوره های آموزشی یا در دانشگاه یا در آموزشگاه ها شرکت کرده اند تا تخصص انجام کارشان را کسب کنند. شما هم با شرکت در دوره های بازاریابی میتوانید مهارت هایتان را در این زمینه بالا ببرید.

2-مطالعه کتب بازاریابی رستوران

با مطالعه کتاب های بازاریابی شما میتوانید دانش و مهارت های خود را بالا ببرید. سه کتابی که در این زمینه میتوانیم به شما معرفی کنیم کتاب طراحی رستوران و کافی شاپ از آرین مستعدی،کتاب رستوران دار بزرگ از شهرام فخار و کتاب رستوران موفق نوشته ایمی جورگنسن است.

بازاریابی رستوران

طرح بازاریابی رستوران

پژوهش ها نشان میدهد که موفقیت رستوران ها به فاکتور های بیشتری از صرفا پخت غذای خوب وابسته است. موفقیت و پیشرفت هر رستورانی بستگی به روش های بازاریابی آن دارد و راه اندازی یک رستوران به دلیل موفقیت بالای این صنعت به معنای موفقیت شخص شما در کسب و کارتان نیست.
قبل از چیدن برنامه بازاریابی  باید مخاطبان هدفتان را شناسایی کنید. آیا مخواهید نسل جوان را به خود جذب کنید با خانواده های پر جمعیت یا کودکان و خردسالان؟ بعد از پاسخ دادن به این پرسش میتوانید یک طرح بازاریابی مناسب با روحیه مخاطتان بچینید تا به تبلیغات شما پاسخ مثبت بدهند. به این شکل منابع بازاریابی شما به هدر نمیرود و سرمایه ای از دست نمیدهید.

استراتژی های افزایش فروش فست فود و رستوران

ما برای شما لیستی از فعالیت هایی که میتواند فروش شما را افزایش دهد آماده کرده ایم که شامل تمام طیف های تبلیغاتی میشود.

1-بازاریابی از طریق ایمیل

داشتم یک خبرنامه ایمیل راهی است که به شدن برای جذب مشتری پیشنهاد میشود و راهی است که تقریبا تمام شرکت ها از آن برای بازاریابی از آن استفاده میکنند و به همین دلیل ارسال یک ایمیل ماهانه ساده پاسخگو نخواهد بود. شما با ورود به این عرصه در حال رقابت با مارکت های بزرگ جهانی هستید و باید مشتریان خود را بشناسید و به آن ها احساس صمیمیت و با اهمیت بودن بدهید. بر اساس دفعات مراجعه مشتریانتان به شما اگر سالی یکبار با هفته ای یکبار یا صرفا در مناسبت ها است، بهتر است لیست های متفاوتی ایجاد کنید و به هر گروه خاص ایمیل مناسب را در زمان بندی درست ارسال کنید. همچنین ارسال ایمیل های تبریک تولد را فراموش نکنید زیرا رقابت بر سر این موضوع بین رستوران های مختلف بالا است.

2-راه اندازی یک وبسایت عالی

راه اندازی یک وبسایت برای رستورانتان در واقع مرز های جغرافیایی را برای شما حذف میکند و اگر میخواهید یک فروشگاه جهانی و  بزرگ داشته باشید راه آن تاسیس وبسایت حرفه ای است و به آن شکل مشتریانتان به راحتی به شما دسترسی خواهند داشت. اگر در وبسایتتان گزینه های سفارش و رزرو آنلاین هم قرار دهید کمک بزرگی به خودتان کرده اید.

3-ایجاد یک سئو محلی

بازاریابی رستوران
اگر وبسایتتان را در سطح منطقه و محله خود بهینه بازی کنید کسانی که مثلا سرچ میکنند “پیتزا فروشی در اصفهان” مستقیم به شما میرسند و مشتریان شما بیشتر خواهد شد. بار یانجام این کار میتوانید از ابزار هایی مثل keywordtool / googlrkeywordplanner  استفاده کنید و کلمات کلیدی که مخاطبان سرچ میکنند را بیابید.
انجام این کار راحت نیست و ممکن است به کمک گرفتن از یک متخصص احتیاج پیدا کنید اما مطمئن باشید ارزشش را دارد چون 75% مخاطبان از صفحه اول جستجو ها به صفحه دوم نمیروند و اگر سایت شما در صفحه اول جستجو ها باشد تاثیر بزرگی روی کسب و کار و درآمد زایی شما خواهد داشت.

4-پاداش برای تشویف به وفاداری مشتریان

با ایجاد یکسری برنامه های پاداش دهی به مشتریانی که از شما خرید میکنند آن هارا تشویق به خرید بیشتر برای گرفتن پاداش بیشتر میکنید. مثلا رستوران چیپوتله به ازای هر دلار خرید به مشتریان 10 امتیاز میدهد و وقتی که به 1250 امتیاز برسند یک ورودی رایگان دریافت خواهند کرد.شما با این کار باعث میشوید که کسب و کارتان از طریق مشتریانتان به بقیه معرفی شود.

5-استفاده از رسانه های اجتماعی

در عصر تکنولوژی شبکه های اجتماعی همگی پر از تبلیغات و عکس های لذیذ و شگفت آور غذاست که حتی افرادی که از طریق تبلیغات خرید نمیکنند را هم به خرید وادار میکند. برای جذب مشتریان بیشتر شما باید از شبکه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین بهره ببرید. در زمینه تبلیغات غذایی اینستاگرام حرف اول را میزند و بعد از آن فیس بوک است، اگر در این شبکه ها تصاویر غذایی و ویدیوهای اشتها برانگیز از محصولات خود پخش کنید موفقیت شما تضمینی است.

برچسب ها:
اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی فست فود راه اندازی کسب وکار راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار شرکت های اعطای نمایندگی صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود طرح کسب و کار غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار جدید کسب و کار خانگی کسب و کار کوچک