۹ ایده شگفت انگیز، برای رشد یک کسب و کار

رشد کسب و کار چگونه انجام میشود؟ در این مقاله قصد داریم راز های رشد و پیشرفت کسب و کار را برایتان فاش کنیم. 95% میزان موفقیت شما در کسب و کارتان به بازاریابی خوب یا بد بستگی دارد. پس، تنها ۱۰ درصد از موفقیت یک کسب و کار به ایده‌ی تجارت منتسب است. بسیاری از افراد بر جنبه‌های نادرستی از بازاریابی کسب و کار متمرکز می‌شوند. یاد گرفتن نحوه‌ی صحیح رشد یک تجارت از اهمیت بالایی برخوردار است.

شیوه ی رشد کسب و کار را پیدا کنید:

کسب و کار

معمولا بسیاری از کسب و کارها با شکست مواجه میشوند. این حقیقتی تلخ است که بسیاری از کارآفرینان نمی‌خواهند به آن اعتراف کنند. اگر یک کارآفرین هستید، این آمار نباید باعث دلسردی‌ شما شود. بلکه باید انگیزه بخش باشد تا کسب و کارتان پیشرفت کنذ. چرا بعضی از استارت آپ‌ها با شکست مواجه میشوند،‌ حین اینکه دیگران نمی‌دانند چگونه کسب و کارشان را پیشرفت دهند؟ دلایل ناشناخته تر که باعث شکست یک تجارت می‌شوند چه چیزهایی هستند؟ چه نکاتی بازاریابی تضمین‌کننده‌ی پیشرفت تجارت هستند؟ بازاریابی چیزی بیشتر از تبلیغ و فروش محصولات است. بازاریابی به دنبال تکاتی است که به تقویت ذات شما در جذب مشتری بپردازد. هرچه بیشتر درباره‌ي مشتریان‌تان بدانید، طرح بازاریابی موفقتری خواهید داشت. بازاریابی مؤثر برای کسب و کار، مخصوصا در کسب و کارهای کوچک، هم مي‌تواند باعث رشد بیزنس شود و هم می‌تواند باعث شکست آن شود. اگر طرح بازاریابی و تکنیک های خوبی نداشته باشید، تجارت موفقی نخواهید داشت.

۱. محصولی پیشرفت میکند که با نیازهای بازار هماهنگ باشد.

خیلی از مالکان کسب و کار محصولاتی تولید میکنند که کسی تمایل خرید آنهارا ندارند. اگر نیازهای بازار را نمی‌شناسید، چگونه انتظار دارید کسب و کارتان رشد کند؟ بعضی مالکان کسب و کارهای جدید میگویند که “نبود نیاز در بازار به محصولات‌شان باعث شکست کسب و کارشان میشود”. اهمیت ندارد چه میزان ابزارهای بازاریابی و بودجه دارید، داشتن با یک محصول بد، که بازار به ان نیازی ندارد هیچ نتیجه‌ی مثبتی نخواهد داشت.

۲. یک گزاره‌ی فروش منحصر به فرد داشته باشید.

اگر میخواهید یک کسب و کار موفق داشته باشید، باید بر نکات تمایزتان از دیگران متمرکز شوید. آیا می‌توانید خصیصه های ویژه کسب و کارتان را در یک جمله خلاصه کنید؟ از نظر مشتریان‌تان کدام‌ از خصیصه های برند شما مهمتر است؟ اگر می‌توانید به این سوالات در مورد کسب و کارتان جواب بدهید پس شانس موفقیت دارید.

۳. بازارهای مکمل را شناسایی و در آن‌ها هدف‌گذاری کنید.

قبل از آن‌که به این استراتژی توجه کنید، از خودتان بپرسید “شرکت من در چه کسب و کاری کار می‌کند؟” آیا محصولات و خدمات‌تان مناسب نیاز مشتریان است؟ مثلا، یک شرکت بیمه با خدمات بیمه به مشتریان خدمات میدهد. اگر شرکت بگوید، باعث راحتی خیال مردم می‌شود و در روز مبادا به داد آن‌ها می‌رسد، تعریف گسترده‌تری ارائه کرده است. در بازار گوشه‌ی شما، تلاش کنید محصولات و خدماتی را بفروشید که مکمل یکدیگر هستند.

۴. یک کانال توزیع جدید ایجاد کنید.

ایده کسب و کار

برخی مواقع احساس می‌کنید برخی کانال‌های توزیع خاص،‌رشد کافی برای کسب و کارتان همراه ندارند. اگر این‌چنین است، لازم است استراتژی‌تان را بازنگری کنید. ولی این کار مستلزم برنامه‌ریزی دقیق است، چرا که این فرآیند چالش‌برانگیز است. شما می‌توانید از سامانه‌های توزیع چندکاناله نیز استفاده کنید. واقعیت این است که، گزینه‌های خرید زیادی برای مشتریان امروز وجود دارد. در حالی‌که برخی افراد، فروشگاه‌های سنتی را ترجیح می‌دهند،‌ برخی به خرید آنلاین تمایل نشان می‌دهند.

۵. برای معرفی نام و تصویر برندتان هزینه کنید.

واقعیت این است که، وقتی مردم چیزی را می‌شناسند، احساس خوبی خواهند داشت. مصرف‌کنندگان برندهایی را انتخاب می‌کنند که با آن‌ها آشنا هستند. سرمایه‌گذاری در یک برنامه‌ی بازاریابی که موجب آگاهی مردم و افزایش تقاضا برای سرویس یا محصول شما می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

۶. از استراتژی‌های بازاریابی آنلاین برای رشد کسب و کارتان استفاده کنید.

امروزه دنیا رو به دیجیتالی شدن میرود. نیاز به حضور کسب و کارها در فضای مجازبی به شدت حس میشود تا بشود محصولات و خدمات را به فروش رساند. اگر در شبکه های مجازی مثل توییتر و اینستاگرام حضور فعال داشته باشید به چشم مخاطبان می آیید. به این ترتیب مشتریان جدیدی پیدا میکنید و کسب و کارتان رشد خواهد کرد.

۷. برنامه‌ی وفاداری داشته باشید.

اگر به دنبال راه‌هایی برای جذب مشتریان همیشگی می‌گردید، لازم است یک برنامه‌ی وفاداری داشته باشید. برنامه‌ی وفاداری، با تشویق افراد به خرید مجدد، بر عادت خرید مشتریان‌تان تأثیر می‌گذارد. وجود یک برنامه‌ی وفاداری برای هر کارآفرین زیرکی که به دنبال رشد کسب و کارش است، ضروری است.

۸. تاز توزیع کنندگان غافل نشوید.

عمده توزیع‌کنندگانی که به‌مستقل هستند نسبت به هیچ برندی وفاداری ندارند. این مسئله می تواند مشکلاتی ایجاد کند. آن‌ها به دنبال برندهایی هستند که بیشترین سود را به ارمغان بیاورند. مصرف‌کننده‌ی نهایی، ذینفع اصلی است. ولی می‌بایست یک برنامه‌ی مشترک طراحی کنید تا نتیجه‌ي بُرد – بُرد داشته باشید.

۹. هیچ استراتژی بازاریابی،از حرف مردم بهتر نیست.

این نکته یکی از مهمترین عناصر استراتژی‌های بازاریابی است. مشتریان شما مناسب ترین تبلیغ کنندگان شما هستند. مردم معمولا به نظر دوستان و افراد خانواده‌شان درباره‌ی کیفیت یک محصول احترام میگذارند. بازاریابی دهان به دهان به شدت به شما کمک خواهد کرد.

۱۰. یک قیف فروش کامل درست کنید.

یکی از راهکارهای محرزی که می‌تواند برای پیشرفت شما در سال ۲۰۲۰ استفاده شود، داشتن قیف فروش است. اگرچه، اشتباهی که خیلی از کسب‌وکارها انجام میدهند این است که قیف فروش آن‌ها کامل نیست. نتیجه‌ی این کار کم شدن مشتری ها است. برای اطلاع از این موضوع، تا جایی که امکان پذیر است قیف فروش خود را دقیق کنید. تبلیغاتی مثل کتاب‌های الکترونیکی، اینفوگرافیک‌ها، آموزش‌های ویدیویی و وبینارها مخاطبان و مشتریان را جذب میکنند. اگر این تغییرات را ایجاد کنید، می‌توانید نرخ تبدیل را زیاد کنید که باعث رشد تجاری از لحاظ مالی می‌شود.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک