چگونه یک خرید آنلاین امن داشته باشیم؟

یکی از راه های راحت خرید، خرید اینترنتی است، به شرطی که تجربه خرید آنلاین مطمئنی داشته باشید. برای خرید ایمن از اینترنت باید دانش خود را افزایش دهیم. اما وقتی صحبت از فروشگاه های اینترنتی می شود، شاهد وجود افراد یا به عبارتی سایت های مختلف در این زمینه هستیم که البته نمی توانید به هیچ یک از آنها اعتماد کنید.
راه های مختلفی برای تعیین سلامت و ایمنی سایتی که قصد خرید محصول را داریم وجود دارد که در هنگام خرید باید به همه آنها توجه کنیم.
نکاتی که هنگام خرید ایمن آنلاین باید به آنها توجه کرد.

چگونه یک خرید آنلاین امن داشته باشیم؟

نکات مهم در خرید آنلاین

1. نماد اعتماد الکترونیکی
2. دارا بودن Https
3. گارانتی محصول
4. خرید از سایت های معتبر
5. تهیه پرینت و یا اسکرین شات از شناسه پرداخت محصول
6. عدم سیو کردن شماره کارت و رمز دوم
7. کد امنیتی درگاه های پرداخت نباید عکس باشد
8. در مرورگرهای دیگر از نسخه privet browsing استفاده کنید.

آیا خرید آنلاین امنیت دارد؟

مانتور لبتاب

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش جهانی شبکه اینترنت، خرید اینترنتی جای خود را در بین مردم باز کرده است و بسیاری از افراد دوست دارند کالاها و کالاهای مورد نیاز خود را بدون مراجعه حضوری و تنها با چند کلیک خریداری کنند. . به خصوص در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، به دلیل شیوع این بیماری و خطر انتقال این ویروس، افراد زیادی به خرید اینترنتی روی آوردند، اما وقتی صحبت از فروشگاه‌های اینترنتی می‌شود، شاهد حضور افراد هستیم. یا به عبارتی سایت های مختلفی در این زمینه کار می کنند و نمی توانید به همه آنها اعتماد کنید.
مرکز جرایم اینترنتی بیشترین شکایات را مربوط به خرید اینترنتی و عدم پرداخت، عدم تحویل کالای خریداری شده، کلاهبرداری اینترنتی و بسیاری موارد مشابه اعلام کرد.
اما نگران نباشید راه های مختلفی برای تعیین سلامت و ایمنی سایتی که قصد خرید محصول را دارید وجود دارد و باید در هنگام خرید به همه آنها توجه کنید.

1- نماد اعتماد الکترونیک کسب و کارهای اینترنتی

اولین و مهم ترین نکته ای که باید توجه کنید، نماد اعتماد الکترونیک کسب و کارهای اینترنتی است که می توانید به سایت اعتماد کنید. چرا که این نماد از طریق سازمانی به نام توسعه تجارت الکترونیکی به سایت های فروشنده داده می شود که این نماد چیزی شبیه صلاحیت فروشنده می باشد و هر سال باید تمدید شود. بنابراین در اولین اقدام باید به انتهای سایت فروشنده مراجعه نمایید و در صورت مشاهده این نماد، می توانید با خیالی راحت خرید اینترنتی نمایید.
مراحل زیر را طی کنید :
روی لوگو نماد الکترونیک کلیک کنید تا صفحه جدید باز شود که شامل اطلاعات صاحب‌ امتیاز است.
به اطلاعاتی از قبیل مدت اعتبار، موقعیت مکانی و شخصی صاحب امتیاز توجه کنید سپس نسبت به ثبت سفارش و یک خرید اینترنتی امن اقدام کنید.
روش دوم: می‌توانید به سایت https://enamad.ir مراجعه کنید و بر روی استعلام کلیک نمایید. پس از کلیک بر روی استعلام صفحه‌ای باز می‌شود و از شما درخواست آدرس دامنه سایت را می‌کند.
کافی است آدرس دامنه فروشگاه مورد نظر خود را وارد کنید تا پس از کلیک بر روی جستجو اطلاعات مربوط به صاحب ‌امتیاز فروشگاه برای شما مشخص شود.

2- گارانتی تعویض محصول

چگونه یک خرید آنلاین امن داشته باشیم؟

دومین عامل مهم در خرید اینترنتی، گارانتی تعویض کالا است، زیرا ممکن است قبل از رسیدن به دست شما، کالا آسیب ببیند و نتوانید کاری برای آن انجام دهید. به همین دلیل در صورتی که کالای خریداری شده دارای گارانتی تعویض باشد، می توانید با هماهنگی با فروشنده کالای ناسالم را مرجوع کنید.

3- پیشوند URL سایت پرداخت هزینه خرید آنلاین

هنگام پرداخت آنلاین باید توجه داشته باشید که آدرس وب سایت حتما Https باشد.
پروتکل HTTPS این امکان را برای ارائه دهنده خدمات اینترنتی فراهم می کند که اطلاعات درخواست شخصی شما را که از طریق مرورگر ارسال می شود مشاهده نکند.
در غیر این صورت سایت پذیرش توسط افراد سودجو طراحی و نوشته شده است و هیچ محصولی برای شما ارسال نمی شود اما اطلاعات کارت شما به دست آنها می رسد و ممکن است از کارت شما سوء استفاده کنند.
به همین دلیل در وارد کردن اطلاعات خود دقت کنید و توصیه می شود در هنگام پرداخت به جای موبایل از کامپیوتر استفاده کنید زیرا آدرس سایت را به اندازه کافی مشاهده می کنید.
نکته سوم: هنگام وارد کردن اطلاعات کارت در صفحه بانک درخواستی، حتی در صورت وجود تمامی شرایط دیگر، تا حد امکان از صفحه کلید مجازی استفاده کنید تا ضریب امنیتی فعالیت شما بالاتر باشد. ضمناً حتی الامکان از کافی نت و کامپیوتر در مراکز دولتی مانند مدارس و دانشگاه ها برای خرید اینترنتی استفاده نکنید.

چگونه یک خرید آنلاین امن داشته باشیم؟

4- مراقبت از رمز دوم و شماره کارت بانکی

به هیچ عنوان رمز دوم و شماره کارت خود را برای افراد یا حتی ایمیل های مشکوک ارسال نکنید. تنها در صورتی می توانید رمز و شماره دوم را وارد کنید که وارد سایت پرداخت شوید و پس از دانستن پیشوند Https در URL آن اطلاعات را وارد کنید. در غیر این صورت حساب بانکی شما توسط افراد سودجو خالی می شود.

5. در مرورگرهای دیگر از نسخه privet browsing استفاده کنید.

مرور خصوصی به شما امکان می دهد هویت خود را از وب سایت هایی که مرور می کنید پنهان کنید. این بدان معنی است که هنگام مرور اینترنت هیچ اطلاعاتی درباره شما ثبت نمی شود: این شامل آدرس IP شما و سایر جزئیاتی است که می توانید در مرورگر خود وارد کنید.
سطح امنیتی که با مرور خصوصی دریافت می کنید به مرورگری که انتخاب می کنید بستگی دارد. علاوه بر حفاظت استاندارد، برخی از مرورگرها نیز از شما در برابر ردیاب‌ها محافظت می‌کنند: این بدان معناست که وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید نمی‌توانند کوکی‌ها را روی دستگاه نصب کنند و اطلاعاتی را درباره سایتی که بازدید کرده‌اید یا قبلاً از کدام سایت بازدید کرده‌اید جمع‌آوری کنند. مقصد بعدی شما برای جمع آوری

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک