مشاوره کسب و کار چیست؟

وقتی قصد سفر یا شروع کاری را داریم، باید مسیر و چالش های هالی آن را بدانیم یا در مورد آن تحقیق کنیم تا دچار مشکل نشویم. برای به دست آوردن این اطلاعات باید تحقیق کنیم یا از یک طرح خاص کمک بگیریم. این موضوع با بسیاری از مسائل روزمره دیگر نیز پیش می آید. مانند خرید یک وسیله جدید یا امتحان کردن یک غذای جدید است که برای اکثر ما اتفاق می افتد.
سوالات راه اندازی کسب و کار توسط متخصص و مشاور قابل پاسخگویی است. آیا با مشاوره آشنایی دارید؟ آیا ویژگی های یک مشاور خوب را می شناسید؟ با ما همراه باشید تا با ویژگی های مشاور کسب و کار و مشاور کسب و کار آشنا شوید.

می‌دانید مشاوره کسب و کار چیست؟

کسب و کار

 

مشاوره تخصصی است که به مخاطبان هدف در زمینه راه اندازی کسب و کار مشاوره می دهد و مراحل مسیر آنها را به سمت آنها روشن می کند. این مشاور به صاحبان مشاغل و مشاغل در زمینه های مختلف از جمله مدیریت بازرگانی، مسائل حسابداری و مالی، قوانین مربوط به هر حوزه تجاری، منابع و منابع انسانی، مسائل بازاریابی و مهندسی و نحوه توسعه و پیشرفت کسب و کار مشاوره می دهد. برای انتخاب مشاور باید با ویژگی های مشاور تجارت آشنا باشید.
با استفاده از تخصص و دانش یک متخصص مشاور شما می‌توانید در وقت و هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی و شروع یا نحوۀ ادامه راه و مسیر در کسب و کار خود صرفه‌جویی کرده و به نوعی از سرمایه‌های مهم مالی و معنوی خود محافظت کنید.
مشاوران کسب و کار می‌توانند در دو شکل داخلی، درون سازمان، تشکیلات یا تجارت شما و خارجی، خارج از تشکیلات شما استخدام شده و به شما مشورت بدهند.
مشاوران کسب و کار هرگز کلمۀ «مشکل» را استفاده نمی‌کنند، بلکه به جای این کلمه از فرصت‌های افزایش ارزش در کسب و کار صحبت می‌کنند. آن‌ها برای موضوعات مختلف در زمینۀ تجارت و کسب و کار پیشنهاد و راه‌حل ارائه می‌دهند و می‌توانند به شما کمک کنند تا روز به روز بر ارزش جایگاه اقتصادی و تجاری کسب و کار خود اضافه کنید.

چرا استفاده از خدمات مشاور کسب و کار مهم است؟!

حالا که با انواع زمینه‌های کاری یک مشاور کسب و کار یا انواع مشاوران کسب و کار آشنا شدیم؛ جای آن است که بدانیم چرا باید از کمک یک مشاور کسب و کار استفاده کنیم؟ در ادامه 5 دلیل خواهیم آورد تا بگوییم استخدام یک مشاور کسب و کار چه کمکی به ما می‌کند.
با استخدام یک مشاور شما می‌توانید از یک مغز دیگر که مهارت لازم را دارد جهت مشاوره در تصمیم‌گیری‌ها کمک گرفته و با آگاهی بیشتری در زمینه‌های جدید وارد شده و عرصه‌های گوناگون را در کسب و کار خود پشت سر بگذارید، حتی اگر یک مشاور به صورت موقت یا پاره وقت با شما همکاری کند.
در مواردی که تجارت شما با یک تغییر ناگهانی مواجه می‌شود یا به یک تغییر ناگهانی نیاز دارد، حضور یک مشاور می‌تواند موجی که در اثر تغییرات ایجاد می‌شود را کنترل کرده و مانع بروز جریانات و مشکلات پیش‌بینی نشده شود و به شما امکان می‌دهد تا با مشورت با او تغییرات را به راحتی مدیریت کنید.
مشاوران عموماً در زمینۀ کار خود دارای تخصص بوده و تحصیلات آکادمیک دارند، لذا به کار مسلط بوده و با اشراف و دانش و آگاهی می‌توانند به شما راهکارهای خلاقانه ای پیشنهاد دهند که بازخورد مناسبی در کار شما ایجاد کند.

3 ویژگی مشاور کسب وکار

کسب و کار

اگر بخواهیم فارغ از حیطه‌ای که یک مشاور در آن وارد شده و کار می‌کند، به ویژگی های مشاور کارآمد را بیان کنیم، چندین ویژگی اصلی وجود دارد که می‌توانیم طی آن بدین شرح یک مشاور را توصیف کنیم:
1)داشتن اعتماد به نفس بالا: با اعتماد به نفس و اقتدار صحبت کردن و رفتار کردن از جانب یک مشاور، منجر به جلب اطمینان مشتری شده و باعث می‌گردد تا مشتری کار را آسان‌تر به مشاور محول کند.
2)داشتن تواضع و فروتنی: همیشه در هر کسب و کاری افراد موفق اعتقاد دارند که «حق با مشتری ا‌ست»، بنابراین یک مشاور خوب، متواضع و فروتن است و هنگام کار با اطرافیان خود و با مشتریان خودستایی و غرور ندارد؛ وظیفه‌اش کمک به درخشش مشتری است.
3)مشاور تجارت شنونده خوبی است: برای ارائۀ مشورت و پیشنهاد راهکار و راه حل مناسب، شنیدن و گوش سپردن دقیق به مشتری است که به مشاور در فهم درست موضوع و یافتن روش مناسب و مطابق با هر موضوعی کمک می‌کند. علاوه بر شنیدن، پرسیدن سؤال مناسب و مرتبط نیز باعث می‌شود اصل موضوع آشکار شده و راه ورود درست به هر مطلب و موضوعی مشخص گردد.

7 نوع مشاور کسب و کاری که باید بشناسید:

در این قسمت قصد داریم به شکل خلاصه به چند نوع از مهم‌ترین انواع مشاوره بپردازیم:

-نگاهی به مشاوره کسب و کار انبارداری

انبارداری یکی از مهارت‌های لازم در توسعه تجارت است. انبار مرکز مهمی است که مدیریت آن نقش حساس و بسزایی در هر کسب و کاری دارد. ورود و خروج دقیق کالاها نیاز به کنترل و اعمال کدگزاری دارد تا هر زمان قابل بررسی باشد. اصول انبارداری، سیستم کدینگ و انبارگردانی از موضوعات بسیار مهم هستند که به داشتن اطلاعات مناسب و استفاده از روش‌های درست در انجام این کار نیاز دارند. یک مشاور انبارداری می‌تواند در این امور بسیار مهم نقش بسزایی داشته و به شما کمک نماید.

-نگاهی به مشاوره کسب و کار حسابداری

صورت‌های مالی و گردش مالی یکی از مناطقی است که وضعیت یک تجارت را به درستی نشان می‌دهد. مشاور حسابداری فردی است که صرفاً یک حسابدار نیست و قادر است وضعیت مالی و راهبردهای مالی موجود در یک تجارت و یا در یک شرکت را بررسی و تجزیه و تحلیل نماید. ما در مقاله‌ای که به چیستی مشاور حسابداری و بررسی وظایف آن پرداختیم این موقعیت شغلی را کاملا مورد بحث قرار دادیم.
او می‌تواند با رصد شرایط مالی و اقتصادی و تحلیل داده‌های مالی و شرایط بازار در هر کسب و کاری، راهکارهای لازم برای دستیابی به بیشترین بازده مالی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را ارائه داده و پیشنهادات لازم برای بهبود وضعیت کسب و کار و ارتقای مالی را پیشنهاد دهد.

-نگاهی به مشاوره کسب و کار سرمایه‌گذاری

سرمایه به دست آمده از تجارت شما یا حتی سرمایه شخصی شما همه حاصل تلاش و ثمرۀ سخت‌کوشی شما بوده و قطعاً تمایل دارید که به درستی آن را محافظت کرده و در صورت امکان در جای مناسب آن را سرمایه‌گذاری نماید و از فواید این کار بهره‌مند شوید. در نتیجه به خرید یک دارایی چه فیزیکی و چه مالی، اقدام می‌نماید و سرمایه‌گذاری شما ممکن است مستقیم یا غیر مستقیم باشد.
یکی از راه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری ممکن است انتخاب کنید، ورود به بازارهای سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاری در چنین بازارهایی پیچیدگی‌ها و البته تخصص خاص خود را می‌طلبد و نیاز به تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده‌های مربوطه دارد.
یکی از این بازارها، بازار بورس است که در سراسر جهان افراد و شرکت‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری در آن می‌نمایند. سرمایه‌گذاری در این بازار نیاز به تحلیل بازار و سبدگردانی دارد؛ بدین معنی که باید وضعیت شرکت‌های حاضر در بورس و اطلاعات مربوط به آن‌ها تحلیل و بررسی شود، گزارش‌دهی‌های آنلاین، دریافت سود سهام پرداختی و حضور در مجامع عمومی و دیگر موارد، همه لازمۀ یک چنین سرمایه‌گذاری است که مشاور سرمایه‌گذاری در انجام آن به شما یاری می‌رساند.

-نگاهی به مشاوره کسب و کار دیجیتال مارکتینگ

پر واضح است که عصر، عصر تکنولوژی و دیجیتال است. یک تجارت موفق برای یافتن جایگاه خود در بازار پر رقابت امروزی، نیاز دارد تا در عرصه‌های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال وارد شده و حضور فعال داشته باشد.
یک مشاور دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به شما و کسب و کارتان در شناسایی فرصت‌ها کمک کند. همچنین حضور در بازار و ارتباط با مشتریان، قرار گرفتن در لیست جستجوی کاربران و لیست موتورهای جستجوگر، حضور در پلتفرم‌های گوناگون عرصه دیجیتال مارکتینگ و بهبود برند و تجارت شما کمک شایانی نماید و در نهایت با استفاده از راهبردهای مخصوص و ویژۀ، باعث رونق و توسعه کسب و کار شما شود.

-نگاهی به مشاوره کسب و کار مدیریت

مدیریت کسب و کار و داشتن دانش و آگاهی نسبت به چالش های راه، از باید های پیشرفت تجارت است. پیشرفت عملکرد با توانایی تحلیل شرایط و موضوعات و موقعیت بازار و اتخاذ سیاست‌های لازم و تصمیم‌گیری درست و دقیق در موقعیت‌های مختلف، پیشنهاد ایده‌ها و ترسیم چشم‌اندازهای آتی در کسب و کار و بسیاری موارد دیگر، می‌تواند با مشورت با یک مشاور مدیریت رخ دهد. مشاوره مدیریت تأثیر شایانی در تجزیه و تحلیل کسب و کارتان و بررسی شرایط آن داشته و مسیر روشنی را برای شما ترسیم می‌کند.

-نگاهی به مشاوره بازاریابی

در دنیای بازاریابی نیز مشاوره بازاریابی می‌تواند در زمینه فرصت‌های فروش، فروش اینترنتی و استراتژی‌ها و راهبردهای بازاریابی و ارائه رهنمود و برنامه‌ریزی دقیق در زمینۀ افزایش فروش و ارتباط با مشتریان جدید راهکار در اختیار شما قرار دهد.

-نگاهی به مشاوره برندینگ

برند؛یک نام یا علاکت یا یک ترکیب از این دو المان است که نشان دهنده و معرف خدمات و محصولات تولیدی شماست. مشاور برندینگ با تخصصی که دارد برند شمارا معرفی میکند و به مرحلۀ موفقیت و نهایی خود می‌رساند. مشاوره برندینگتلاش میکند با تمایز ایجاد کردن بین برند شما و سایر برندها شمارا خاطر مشتریان ثبت کند.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی رستوران سیار راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار شخصی کسب و کار کوچک