صفر تا صد برندینگ رستوران

شما برای داشتن یک کسب و کار موفق که در حال رشد و توسعه باشد نیاز به برندسازی قوی و مناسب دارید. نقطه اوج این مسئله وقتی است که مردم از نام برند شما به جای نام محصول استفاده میکنند مثلا به جای قهوه گرفتن از اصطلاح استار باکس گرفتن استفاده میکنند که این به معنای موفقیت برند استارباکس در زمینه برندینگ و رعایت صفر تا صد برندینگ رستوران است.کارآفرینان و سرمایه گذاران صنعت غذا معمولا در ابتدا مشتاق اجرای دیدگاه و نظریه های شخصی خود در برندینگ رستوران شان هستند اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی که غرق در حساب و کتاب و اخذ مجوز و کارهای اداری میشوند برندسازی را به کلی فراموش میکنند و یک تجارت بدون هویت و معمولی راه اندازی میکنند و همین اتفاق منجر به شکست آن ها میشود. برندینگ درست و قوی شمارا از سایر رقبا متمایز میکند و باعث میشود در ذهن مشتریان ثبت شوید.

1-بیانیه ماموریت

شما قبل از شروع برندینگ رستوران باید راجع به مفاهیم ذهنی و اهدافتان به یک جمع بندی برسید و برای اتفاق افتادن آن نیاز به یک بیانیه ماموریت دارید.بیانیه ماموریت شامل سه بخش بیانیه ارزش،بیانیه نگرش و بیانیه ماموریت است.

بیانیه ارزش:

این بیانیه همان چیزی است که شمارا از سایر رقبایتان متمایز میکند و کسب و کارتان را منحصر به فرد میکند.این موضوع راجع به رفتار،نگرش ها و ارزش های شما و کارمندانتان است.نظر های شما راجع به خاست و سلیقه مشتریان و نوع فرهنگ و اخلاق کارمندانتان و نوع تاثیرگذاری برند شما روی محیط اطراف از دیگر مسئله های این بیانیه است.

بیانیه نگرش:

بیانیه نگرش برنامه و اهداف شما برای آینده برندتان است.این ک چگونه قرار است برندینگ رستوران تان به موفقیت برسد یا منحصر به فرد باشد،مثلا معرفی غذاها و آشپزی ایرانی به توریست های خارجی که از اهداف تجارت شماست.

بیانیه ماموریت:

این بیانیه راجع به این است که نقشه راه شما برای دستیابی به اهداف و آرزوهایتان چیست،هر هدفی که در بیانیه های قبلی نوشتید چگونه عملی میشوند و با تحقیق و بررسی روش های رقبایتان یک راه متمایز پیدا کنید و شروع به انجام آن کنید.

2-بررسی ملک رستوران

هر چقدر که شما برندینگ قوی و ایده های خوب داشته باشید اگر ملک مغازه شما مناسب نباشد یا در لوکیشن خوبی واقع نشده باشد میتواند برایتان دردسرساز باشد.پس نیاز است از قبل محل را بررسی کنید و محیط اطراف و مخاطبانتان را بشناسید تا بتوانید مناسب با نیاز های آن ها خدمات ارائه دهید مثلا غذاهای گران در محله های کوچک و متوسط مخاطبان چندانی ندارند.باید ببینید در اطراف مغازه شما چه کسب  کارهایی پرمشتری و موفق هستند و دلیل موفقیتشان چیست؟ یاد گرفتن و نوآوری در آن ایده ها میتوانید برند خود را رو به پیشرفت سوق دهید.

3-شناسایی مشتریان و مخاطبان

در تمامی صنایع اولین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد بازار هدف است.بازار هدف یعنی کسانی که شما قصد دارید به آن ها محصولاتتان را بفروشید.شما میتوانید برندی خانوادگی خلق کنید یا برندی برای گروه خاصی مثل کودکان،جوانان یا حتی گرو های خاص مثل پزشکان،مهندسان و .. خلق کنید.

4-انتخاب اسم مناسب برای برندینگ رستوران

اسم برند شما بهتر است نشان دهنده اهداف و مفهوم کسب و کارتان باشد.امروزه با زیاد شدن تعداد رستوران ها و کافه ها اسمی که اصیل و فقط برای خودتان باشد سخت پیدا میشود اما شما با بازگشت به بیانیه های خود باید به اسمی فکر کنید که شمارا به مفهوم برندتان برساند.یکی از راه های رسیدن به یک اسم جدید این است که با تغییر تلفظ یک کلمه یا دیکته آن بازی کنید. با این روش به احتمال زیاد یک اسم جدید خلق میکنید که در ذهن ماندگار باشد.استفاده از اسم خیابان یا محله ای که ملک شما در آن واقع شده میتوانند فایده های زیادی برای شما داشته باشد مثلا افراد با شنیدن این نام میتواند حدس بزنند ک لوکیشن شما کجاست و با استفاده از نام یک محله شما بخشی از فرهنگ و بافت آن منطقه میشوید.

5-ساخت هویت بصری برند

بعد  از تعیین نام و محل مغازه تان، زمان فکر کردن به هویت بصری برند است. هویت بصری شامل لوگو،دکوراسیون و طراحی داخی،لباس فرم کارکنان،کارت ویزیت و منو میشود. در این مرحله هم نیاز است شما دراولین قدم به سلیقه مشتریان فکر کنید چون تمام این چیزها را مشتری میبیند و با توجه به آن ها جذب شما میشود یا خوشش نمی آید. بهتر است این عناصر از هویت برند شما پیروی کنند مثلا یک رستوران سنتی بهتر است منو و لباس فرم و دکوراسیون سنتی داشته باشد.

6-طراحی لوگو برای برندینگ رستوران

لوگوی برند شما میتواند مجموعه ای تصاویر یا متون و سمبل های مختلف باشد ک بتواند مفهوم برند شمارا منعکس کند. انتخاب اسم برند و لوگو اهمیت زیادی در برند سازی دارد. لوگوی شما در واقع نشانی است که قرار است برای 50 سال آینده از آن استفاده کنید و ماندگاری آن در ذهن مشتری فاکتور مهمی است

6-طراحی وبسایت

مخاطبان جدیدا معمولا قبل از سر زدن به لوکیشن یک رستوران ان را به صورت آنلاین و درفضای مجازی سرچ میکنند یا بدنبال وبسایت برند شما میگردند.بهتر است با مشورت با یک طراح ماهر که درک خوبی از برند شما داشته باشد و بتواند هویت برند شمارا در وبسایتتان منعکس کند استفاده کنید.

 

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک