پرسنال برندینگ یا برندینگ شخصی چیست؟

به طورمعمول هر فرد دارای یک برند شخصی است.اطلاعاتی که شما در ذهن دیگران دارید پاک شدنی نیستند.یک مدیر برندینگ باید بتواند برندینگ شخصی افراد را هدایت کند.
پرسنال برندینگ یا برندینگ شخصی درواقع بیان داستان زندگی یک شخص است.فرد با بیان داستان خود دنبال جلب توجه دیگران است.قبلا این داستان به آن صورتی که خودش میخواست توسط فرد نوشته می شد .حالا با وجود سوشال مدیا هیچ چیز به راحتی تغییر نمی کند و در همه حال در دسترس است.

برندینگ شخصی

پرسنال برندینگ

مدیربرند حرفه ای، تلاش خودش را برای ساخت برند انجام می دهد.
برندینگ شخصی در بین شخصیت های دنیای سرگرمی ورزشی و یا حتی سیاسی رایج است.
در حوزه کسب و کار افرادی مثل دونالد ترامپ ، جک ولش و مارتا استوارت سعی بر این دارند که در اذهان مردم حضور داشته باشند و برند شخصیشان را تبلیغ کنند.

چند نکته مهم راجب پرسنال برندینگ شما

صدای شما؛صدای شما بیانگر نظرات و معرف شماست.

استایل یا سبک شما؛این بخش به معنای پوشیدن آن چیزی است که تعریف گر شما و عقایدتان باشد.
لباس شما هرچه که هست باید تعریف کننده شما باشد.
سبک استایل و پوشش شما معرف شماست و مطمئن باشید این سبک برای مخاطبین شما بسیار مهم و تاثیرگزار است.سعی کنید سبکی داشته باشید که برای شما مناسب است.

منشور رفتاری شما؛بخش مهمی از یک برند شخصی خصوصیات رفتاری شما می باشد.

شبکه ارتباطی شما؛وقتی در جلسه ای حضور دارید. از خصوصیات دوستان فرد به خصوصیات شخصی خود آن فرد بیشتر پی می برید.
در واقع هر فرد را می شود از دوستان اطرافش شناخت.
افرادی که ما با آنان زمان خودمان را می گذرانیم بخشی از برندینگ شخصی ما هستند.

عادات و رفتارهای شما؛موفقیت مثل آتش افشانی هوایی یک مسیرصعودی دارد به حداکثر خود می رسد .برندینگ شخصی باید پیرامون عادات شما شکل بگیرد نه بر اساس موفقیت تا برای بلند مدت باقی بماند.
کلام شما؛جدای از این موضوع که هدف شما پرسنال برندینگ است باید برنامه ریزیتان بر اساس ساخت یک برند برپایه واقعیت خود فرد باشد. به روی حرفایی که می زنید بایستید.
به حرف خودتان ایمان داشته باشید و هرگز موضع خود را تغییر ندهید. اجازه بدهید مردم به روی حرف هایتان حساب باز کنند.
اگر قول به انجام کاری را داده اید به آن عمل کنید . سعی کنید ارتباط با مخاطبینتان بر اساس صداقت شکل بگیرد.

ثبات و پایداری؛برنامه ریزی برای پرسنال برندینگتان را تا زمانی که نتیجه بگیرید باید مستمر پیگیری کنید.ثبات در اعمال و رفتارتان باعث تشخیص صدا و در واقع تعریف شما می گردد.

برای شناختن بیشتر اصول برندینگ به معروف ترین برندهای دنیا نگاهی بیندازیم مثلا شرکت اپل با شعارهای متفاوت خود جهان را به چالش جالبی کشید.
شرکت نایک مردم را جدا از جنسیت و سن تشویق به فعالیت جسمانی کرد و با این هدف شخصیت برندینگ خودشان را به مردم در همه جای دنیا نشان دادند .
در حقیقت اصل پرسنال برندینگ همان شیوه عملکرد افراد یا شرکت ها روند ارائه خدماتشان به مردم و چگونگی ارائه دادن ارزش هایشان است.

فراموش نکنید،مهم ترین مسئله ای که اصول برندینگ را نشان می دهد این می باشد که برای ثابت کردن خود و نشان دادن برتری در بین رقبا تلاش کنید و سعی بر این داشته باشید که نشان بدهید که خصوصیت هایی بهتر از رقبای خودتان دارید.

فرآیند برندسازی شخصی

برندسازی آغاز و پایان مشخصی ندارد. نمی شود امروز ان را شروع کرده و مثلا یک سال دیگر بگویید برند من ساخته شده و میتوانم حالا نان برندم را بخورم . شما همیشه دچار فرایند برندسازی باقی می مانید. شاید در مقاطع مختلف فعالیت های مختلفی انجام دهید.

اما همیشه درگیر برندسازی باقی خواهید ماند.

برندسازی یعنی مزیت رقابتی

اگر شما در حوزه ای که فعالیت می کنید رقیب و جایگزین خاصی نداشته باشید و مردم ناچارند به شما مراجعه کنند در این شرایط برندسازی کاربرد و تاثیر خاصی برایتان ندارد.

پرسنال برندینگ در فضای رقابت معنی می شود.

وقتی رقابت جدی شده و افراد دیگری هم وارد میدان می شوند که خدمات مشابه را ارائه می کنند برندسازی است که به شما کمک می کند.

ایجاد ارزش در پرسونال برندینگ

ارزش و ارزش افرینی در پرسونال برندینگ بسیارمهم است.اما باید بدانید هرشکلی از برند باید ارزش آفرین باشد.

مردم شمارا اینگونه به خاطر می سپارند:

.برند مورد نظر برای من چه دارد؟

.چرا بخشی از ذهنم را به این برند اختصاص دهم؟

. این برند چه ارزش خاصی برای من ایجاد می کند که برندهای دیگر از خلق آن ناتوان هستند؟

برندسازی باید در زمینه مسیرشغلی باشد و نتیجه کاملا محسوس آن در زمینه شغلی باشد و نتیجه آن در زندگی فرد مشخص باشد.

برچسب ها:
اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی فست فود راه اندازی کسب وکار راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار شرکت های اعطای نمایندگی صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود طرح کسب و کار غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار جدید کسب و کار خانگی کسب و کار کوچک