معروف ترین فروشگاه های زنجیره ای در جهان

خرید از معروف ترین فروشگاه های زنجیره ای جهان، در فروشگاه های بزرگی که تقریباً تمام نیازهای انسانی ما را برآورده می کند، یکی از سرگرمی هایی است که در زندگی شهری وجود دارد. اما واقعاً چه کسی معروف ترین فروشگاه های زنجیره ای جهان را تأسیس کرد؟ میزان و حجم معاملات در هر کدام چقدر است و آیا واقعا این فروشگاه ها برای ما شهرنشینان مفید هستند؟ در ادامه به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد.
حجم زیاد و قابل توجهی از اجناس با قیمت ها و کیفیت های متنوع در معروف ترین فروشگاه های زنجیره ای دنیا به چشم می خورد. گروه زیادی از مردم به دلیل مشغله کاری سعی می کنند با یک بار خرید هر آنچه را که نیاز دارند از فروشگاه خریداری کنند و به خانه برگردند. به همین دلیل وجود فروشگاه های زنجیره ای در نزدیکی هر خانه از اهمیت بالا و خاصی برخوردار است. معروف ترین فروشگاه های زنجیره ای دنیا در بسیاری از نقاط جهان به ویژه اروپا، آمریکا و آسیای شرقی شعبه های مختلفی دارند. در زیر به شرح و تفسیر مهم ترین فروشگاه ها می پردازیم.

معروف ترین فروشگاه های زنجیره ای در جهان

وال‌مارت؛ باشعار پس انداز کن و بهتر زندگی کن

والمارت نامی شناخته شده در صنعت خرده فروشی جهان است. شعبه های متعددی در اکثر کشورهای جهان افتتاح کرده است. این فروشگاه که با شعار “هر روز کاهش قیمت” شروع شد، در سال 1962 توسط شخصی به نام سام والتون افتتاح شد. فروشگاه زنجیره ای وال مارت روزانه محصولات خود را با تخفیف های بسیار ویژه عرضه می کند و حتی در مناسبت های مختلف برای اکثر اجناس تخفیف های بهتری ارائه می دهد. وال مارت در مدت 5 سال فعالیت خود توانسته است 20 فروشگاه از تعداد شعبه های خود فراتر رود. رشد و پیشرفت روزافزون این شرکت منجر به جشن 25 سالگی فروشگاه با بیش از 1000 کارمند و گردش مالی آن به 16 میلیارد دلار شده است. در حال حاضر شعار این شرکت “پس انداز برای زندگی بهتر” است..

تعداد شعبات مختلف فروشگاه های زنجیره‌ای وال‌مارت

خوراکی

والمارت به عنوان غول فروشگاه های زنجیره ای جهان شناخته می شود زیرا بیش از 11000 شعبه در 28 کشور جهان افتتاح کرده است. این فروشگاه موفق به ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از دو میلیون نفر شده است. در کشورهای مختلف فروشگاه های این شرکت خرده فروشی با نام های مختلفی شناخته می شوند. به عنوان مثال، تحت نام Asda در انگلستان و Seiyu Group در ژاپن فعالیت می کند. Walmart با بیش از 58 نام مختلف در کشورهای مختلف فعالیت می کند.

کارفور؛ میدان عمومی

Carrefour که از سال 1958 فعالیت خود را در زمینه خرده فروشی آغاز کرد در زبان فرانسوی به معنای میدان عمومی است. كاغفق را مي توان يكي از معروف ترين فروشگاه هاي زنجيره اي جهان دانست كه داراي 12300 شعبه در بيش از 18 كشور جهان است. اکثر شعب این فروشگاه به عنوان هایپرمارکت در کشورهایی مانند ایران تبلیغ می شود. بنیانگذاران این فروشگاه های زنجیره ای Marcel Fournier و Denis Dufoury هستند. با توجه به ثباتی که این شرکت در طول سالیان فعالیت از آن برخوردار بوده است، سهام این شرکت از محبوبیت خاصی در بازارهای جهانی برخوردار است. پس از فرانسه، اکثر شعب این فروشگاه در کشورهای انگلستان، امارات، بلژیک، پرتغال و تایوان قرار دارند.

سون الون تنها یک عدد نیست

Seven Eleven یکی از معروف ترین فروشگاه های زنجیره ای در جهان است. این شرکت غول پیکر دوازدهمین خرده فروش با ارزش جهان با گردش مالی تقریبی 62 میلیارد دلار است. سنگ بنای این رتبه دسترسی آسان و خرید آسان توسط مشتریان است. این خرده فروش بزرگ همچنین بیش از 70000 فروشگاه در 18 کشور مختلف دارد. نوشیدنی معروف Slurpee که بسیار شبیه به یخ بهشتی است، به طور تصادفی در یکی از یخچال های این خرده فروش کشف شد.

نام این فروشگاه برگرفته از ساعات کاری روزهای اول است. آخرین فروشگاه Elon از هفت صبح تا یازده شب در سال 1927 به مشتریان خدمات ارائه می دهد. اما با گسترش تدریجی فعالیت های ما در سال 2020، شاهد خواهیم بود که درهای فروشگاه های Son Elon به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته باز است.

کاستکو؛ فروشگاهی فراتر از آشیانه هواپیما

معروف ترین فروشگاه های زنجیره ای در جهان

 

اگرچه بیش از 50 سال از افتتاح اولین فروشگاه های زنجیره ای امروز می گذرد، اما موفق شده اند جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشور به دست آورند. نرخ Costco (Costco). در سال 2012، این شرکت از نظر محبوبیت در رتبه 24 در بین شرکت های ایالات متحده قرار گرفت.

این شرکت برای اولین بار در آشیانه هواپیما در آمریکا تاسیس شد. نکته مهم و معنادار در این فروشگاه عدم استفاده از پلاستیک و پاکت برای حمل اقلام خریداری شده است. مشتریان باید پلاستیک خود را به فروشگاه بیاورند. یکی دیگر از نکات برجسته فروشگاه Costco استفاده حداکثری از نور طبیعی خورشید در طول روز و کلیدهای اتوماتیک است که در صورت نیاز نور را روشن و خاموش می کنند. Costco در بسیاری از کشورهای جهان مانند کانادا، ژاپن، اسپانیا، فرانسه شعبه دارد. Costco تنها شرکتی است که می تواند دارایی های خود را در کمتر از 5 سال از صفر به سه میلیارد دلار برساند.

دلاراما؛ کپی برابر اصل

در کانادا Dollarama فروشگاه های منحصر به فردی دارد و مزیت آن ارزان تر بودن محصولات آن نسبت به فروشگاه های دیگر است. این فروشگاه های زنجیره ای اجناس خود را زیر یک دلار تا چند ده دلار به فروش می رسانند، دلاراما اجناس یک دلاری زیادی دارد که هیچ تفاوتی با کیفیت آنها با اصل ندارد. در این فروشگاه خبری از شکلات های صبحانه نوتلا یا قلم های مارک بیک نیست، اما اجناس باکیفیتی مثال زدنی که به آن ها کپی هم می گویند با قیمتی بسیار کمتر وجود دارد.

در حالی که محصولات این فروشگاه زنجیره ای همگی کپی از کالاهای اصلی هستند، خود شرکت دلاراما دوست ندارد کسی از محصولات آنها کپی کند! از آنجایی که این فروشگاه هیچ هزینه ای برای بازاریابی و تبلیغات پرداخت نمی کند، قیمت تمام شده کالای آن بسیار کمتر است و از طرفی می تواند محصولات را با قیمت مناسب تری به فروش برساند.

معروف ترین فروشگاه های زنجیره ای در جهان

سخن پایانی

این چهار فروشگاه تنها بخشی از معروف ترین فروشگاه های زنجیره ای در جهان هستند. هر کشور با توجه به نیاز خود فروشگاه های زنجیره ای ایجاد می کند. در کشور ما شکاف فروشگاهی ثابت با تمام ویژگی های یک فروشگاه زنجیره ای در ایران بسیار مشهود است. فروشگاه زنجیره ای خانواده به شهروندانی که نیاز به فروشگاه بزرگ دارند کمک می کند تا نیازهای خود را برطرف کنند. به لطف پوشش کامل محصولات در این فروشگاه زنجیره ای، دیگر نیازی به بازدید از سوپرمارکت های کوچک و بزرگ زیاد دور و نزدیک ندارید. کافیست سوار تراموا شوید و از خرید در فضای دلپذیر مغازه های بزرگ خانوادگی لذت ببرید.

برچسب ها:
اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی فست فود راه اندازی کسب وکار راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار شرکت های اعطای نمایندگی صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود طرح کسب و کار غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار جدید کسب و کار خانگی کسب و کار کوچک