تاثیر برندینگ در فروش

طبق آمارهای موجود بیش از 80 درصد مردم به برند محصولاتی که خریداری میکنند دقت میکنند و این موضوع برای آن ها حائز اهمیت است  که بدانند از چه برندی خرید می کنند و همین موضوع تاثیر برندینگ در فروش را به ما یادآوری می کند که اگر به خوبی روی برندینگ کسب و کار خود کار کنیم میتوانیم به عنوان یک کسب و کار موفق شناخته شویم.

برندینگ چیست ؟

برندینگ یک عمل بازاریابی است که به شکلی پویا به برند شما شکل می دهد. این یک تعریف پایه است، اما به جزئیات بیشتری هم نیاز دارد. این فرایند همان چیزی است که کسب و کار شما به آن نیاز دارد تا در میان تمام برندهای دیگر توجه مشتری ایده‌آل شما را به خود جلب کند

استراتژی برندینگ چیست؟

استراتژی برندینگ، یک نقشه‌ی بلندمدت برای رسیدن به مجموعه‌ای از اهداف بلندمدت است که درنهایت منجر میشود مشتریان، برند شما را بشناسند و آن را به رقبا ترجیح دهند. برخی به اشتباه استراتژی برندینگ را به معنای مجموعه‌ی لوگوها، پالت رنگ یا وب‌سایت یک برند درنظر می‌گیرند. در صورتی که این‌ها همه جزئی از استراتژی برندینگ را تشکیل می‌دهند. استراتژی برندینگ تمام عناصر ملموس و نامشهود را شامل می شود و ارزش ویژه‌ی برند، شخصیت و هویت آن را به‌پیش می‌راند.

ارزش ویژه برند چیست؟

ارزش ویژه برند به ارزش اجتماعی‌ اشاره دارد که صرفاً بر نام یک برند و تداعی‌هایی که برای مصرف کننده هنگام استفاده از محصولات و خدمات آن برند انجام می‌دهد. برندهایی که ارزش ویژه بیشتری دارند، بیشتر مورد احترام هستند، بنابراین مشتریان ترجیح می‌دهند از آنها خرید کنند تا رقبایشان، حتی اگر این به معنای پرداخت هزینه بیشتری باشد. از نظر مصرف کننده، برندهایی با ارزش ویژه، محصولات یا خدمات با ارزش بیشتری را ارائه می دهند.

ارزش ویژه برند منجر به موارد زیر می‌شود:

تاثیر برندینگ در فروش چگونه است؟

برندینگ

در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که نشان دهنده تاثیر برندینگ در فروش است.

1.ایجاد تمایز

اولین موضوع این است که اگر شما یک برندینگ قوی داشته باشید باعث میشود که شما نسبت به سایر کسب و کارها متمایز شوید به این سوال پاسخ دهید : چرا باید مشتری میان این میزان تنوع به سراغ شما بیاید ؟ پاسخ همین سوال کاری است که در حوزه برندینگ باید انجام بدهید!

در ارتباط با تأثیر برندینگ بر فروش لازم است به این نکته توجه کنید که بازاریابی یک برند برای دیده شدن و آگاهی از برند اهمیت بالایی دارد. این فرآیند کمک می‌کند تا کسب‌وکارتان منحصربه‌فرد و به یادماندنی شود. این موضوع به شکلی واضح تأثیر برندینگ بر فروش را نشان می‌دهد. اگر برند و محصولاتتان برجسته نباشند، سخت‌تر می‌توانید توجه مشتریان را جلب کنید.

2.  اعتماد سازی

شما به یک برند معروف بیشتر اعتماد دارید یا به یک برند ناشناخته ؟‌این طبیعی است که به سراغ برندی بروید که سال هاست در حال فعالیت است و همه آن را میشناسند ! از آن جایی که همه ما به برندهای مطرح اعتماد زیادی داریم پس شما هم باید کسب و کار خود را به گونه ای مدیریت کنید که یک برند مورد اعتماد به نظر برسد.

مصرف‌کنندگان تنها برندهایی را به دوستان و آشنایان خود توصیه می‌کنند که به آن‌ها اعتماد داشته باشند؛ اما اعتماد چطور به وجود می‌آید؟

از طریق اعتبار برند. یک استراتژی برندینگ کارآمد باعث ایجاد اعتبار می‌شود و به این ترتیب میان شرکتتان و مشتری‌ها ارتباطی موثر و در نهایت اعتماد شکل می‌گیرد. از طرفی به خاطر داشته باشید که برند در واقع مربوط به تمام چیزهایی است که مشتری در ارتباط با کسب‌وکارتان تجربه می‌کند. به همین دلیل است که هر تجربه خوبی که داشته باشد، اعتمادش به محصولاتتان افزایش می‌یابد.

برندینگ

3.وفادارسازی مشتری ها

فروش به مشتری‌های قبلی بسیار کم‌هزینه‌تر از مشتری‌های جدید است! اینجاست که ارتباط برندینگ و فروش بهتر خودش را نشان می‌دهد. فروش به مشتری‌های فعلی نه تنها مقرون‌به‌صرفه تر است، بلکه به دلیل اعتماد ناشی از برندینگ قوی، دستیابی به آن آسان‌تر هم است. به همین دلیل با ایجاد وفاداری از طریق تجربه برندی ثابت، نه تنها درآمدتان افزایش می‌یابد، بلکه مشتری‌هایی خواهید داشت که مدافع برندتان خواهند شد.

4. به دست آوردن مشتری های جدید

این موضوع طبیعی است! زمانی که شما به خوبی برند سازی کرده باشید مشتری های جدید به سراغ شما خواهند آمد و این موضوع دلایل متعددی دارد.

تبلیغات شفاهی بهترین شکل از تبلیغات است که هر کسب‌وکاری می‌تواند داشته باشد؟ اگر برندتان در بین مشتری‌ها عملکرد خوبی داشته باشد، با هجوم مشتری‌های جدید روبرو می‌شوید. از اینجا به بعد دیگر می‌توان تأثیر برندینگ در فروش را به خوبی حدس زد! برندینگ موثر یعنی شرکتتان تأثیری قوی در بین مشتری‌ها دارد و آن‌ها به دلیل آشنایی و اطمینانی که نسبت به برندتان دارند، احتمالاً به سمتتان باز می‌گردند.

5. موثر واقع شدن تبلیغات

طبیعتاً هر چه قدر افراد بیشتری با برند شما آشنا باشند و شما را بشناسند زمانی که شما تبلیغات محیطی یا کمپین های تبلیغاتی انجام میدهید بیشتر موثر واقع خواهند شد. تبلیغاتتان تا چه حد اثربخش است؟ مطمئناً تبلیغات اثربخش باعث رشد کسب‌وکار می‌شود و از این جنبه  هم تأثیر برندینگ بر فروش مشخص می‌شود. هر چقدر برندینگتان قوی‌تر باشد تبلیغات اثرگذارتری هم خواهید داشت.

برچسب ها:
اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی فست فود راه اندازی کسب وکار راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار شرکت های اعطای نمایندگی صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود طرح کسب و کار غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار جدید کسب و کار خانگی کسب و کار کوچک