استارباکس؛تاریخچه و نحوه اخذ نمایندگی

استارباکس در سال 1971 کارش را شروع کرد و با فروش قهوه با دانه تازه اسیاب شده معروف شد تا زمانی که شخصی بنام هوارد شولتز امتیاز آن را خرید و ان را تبدیل به یک کافه زنجیره ای کرد که آماده ارائه خدمات سرو کاپوچینو، قهوه و تمام انواع نوشیدنی ها و میان وعده ها و صبحانه بود. مقر این کافی شاپ زنجیره ای در واشنگتن است. نام این برند الهام گرفته شده از شخصیت موبی راک است و نماد آن پری دریایی دو دم از اساطیر یونانی است. استار باکس اولین شعبه خود را در ترکیه در سال 2003  و در خیابان بغداد افتتاح کرد. در ابتدا یک مغازه کوچک بود ولی امروزه بیش از 24 هزار شعبه در 70 کشور مختلف دارد. دلیل محبوبیت زیاد استار باکس طعم خوب قهوه های ان بود. استارباکس با گذشت این سال‌ها، همیشه طعم خوش قهوه های خود را حفظ کرده است، به همین خاطر رو به سقوط و ورشکستگی نرفته و باقی مانده است. از آنجایی که تقاضای زیادی دارد، بسیاری از سرمایه‌گذاران مایل به آشنایی با شرایط اخذ نمایندگی استارباکس در ترکیه هستند.

فرنچایز استارباکس

هزینه افتتاح فرنچایز استارباکس

استار باکس یک نمایندگی نیست. علیرغم داشتن بیش از 25.000 نمایندگی در سراسر جهان، استار باکس از دادن نمایندگی به فروشگاه های مستقل خودداری میکند. تنها راهی که می توانید یک نماینده این شرکت باشید، خرید پروانه و فرنچایز آن است بدان معنی که فروشگاه شما متعلق به استار باکس است.

چرا مردم این برند را برای قرارهای خود انتخاب میکنند؟

قبل از این‌که درباره شرایط اخذ نمایندگی استار باکس در ترکیه صحبت کنیم باید کمی راجع به محیط آن توضیح دهیم. همه ما می‌دانیم که تنها دلیل علاقه مردم به استار باکس قهوه آن نیست، بلکه هدف اصلی آن به جا گذاشتن تجربه نوشیدن قهوه به بهترین شکل ممکن در ذهن مخاطبان است. علاوه بر قهوه، چای‌های مخصوص، شیرینی‌جات و خوراکی‌های خوشمزه‌ای که در ذهن شما باقی میماند هم  در منوی آن‌ها موجود است. یکی از مهم ترین حس های خوبی که استارباکس سعی میکند به مخاطبان ارائه کند پخش کردن موزیک های آرام بخش و زیبا در شعب است. پس، درک این‌که چرا مردم استارباکس را برای قرارملاقات هایشان ترجیح می‌دهند، دشوار نیست. استار باکس مکانی است که می‌توانید افراد با هرسلیقه و گذشته ای را دور هم جمع کنید. این شرکت در هر کاری با فلسفه «اول مردم» عمل می‌کند. استار باکس تأکید می‌کند که «دسترسی به مردم» اساس موفقیت و پیشرفتش است و همیشه رضایت مشتری را در صدر اولویت های خود قرار میدهد.

نماینده استارباکس در ترکیه

برند استارباکس حقوق نام‌گذاری را به گروه خاصی درهر کشور اختصاص می‌دهد. استارباکس به عنوان یک برند جهانی، حقوق خود را به شرکتی می‌دهد که به جای داشتن نمایندگی در هر کشور، در آن کشور فعالیت کند. گروه شایا برندی است که تمامی حقوق استارباکس در ترکیه را در اختیار دارد. افتتاح، بهره‌برداری و مدیریت کلیه فروشگاه‌های استارباکس افتتاح شده در ترکیه تحت مدیریت گروه شایا است. در حال حاضر، آن‌ها درخواست‌های فرانچایز فردی را نمی‌پذیرند. برند شایا نام گروه الشایا مستقر در قطر است که از سال 2002 در ترکیه فعالیت می‌کند. او همچنین نمایندگی‌های برندهای معروف دنیا مانند استارباکس، ویکتوریا‌سیکرت، بادی‌شاپ، شیک‌شاک و پینک‌بری را در ترکیه مدیریت می‌کند.

حضور استارباکس در ترکیه

نمایندگی‌های استارباکس بهترین مکان برای دورهمی و ها و قرارملاقات های شما است. مشتریان فروشگاه می‌توانند از خدمات با کیفیت ارائه شده در این محیط دل‌پذیر لذت ببرند و در عین حال نوشیدنی‌های با طعم مورد علاقه خود را میل کنند. استارباکس که از زمان ورود به بازار ترکیه مورد توجه شهروندان این کشور قرار گرفته و به محبوبیت زیادی رسیده است و توجه بسیاری از کارآفرینان را نیز جلب کرده است. استارباکس گزینه بسیار خوبی برای افرادی است که به دنبال فرصت سرمایه گذاری برای کسب درآمد خوب هستند. استارباکس که امروزه در مراکز خرید مختلف، شهرهای بزرگ و حتی مکان‌های کوچک‌تر افتتاح شده است، در سال‌های آینده با همان سرعت و اراده به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

شرایط اخذ نمایندگی در ترکیه

اگر یک مکان کامل استارباکس دارید یا در مکانی زندگی می‌کنید که به پایگاه مشتریان استارباکس پاسخ می‌دهد، می‌توانید سعی کنید مجوز استارباکس را دریافت کنید. استارباکس به شعب دارای مجوز در زمینه‌هایی مانند طراحی مکان، منو، تجهیزات، آموزش و تبلیغات کمک می‌کند. با این حال، برای این کار، مکان شما بایدآن‌قدر جذاب باشد که استارباکس نتواند آن را رد کند. به عبارت دیگر، اگر برای اولین بار قصد راه‌اندازی یک تجارت بزرگ را دارید، می‌توانیم به شما توصیه کنیم که وارد این بازی نشوید. منطقه‌ای با مراکز تجاری و میدان‌ها، دانشگاه‌ها، مکان‌هایی که دفاتر دولتی در آن متمرکز شده‌اند، امکانات نظامی، مناطق هتل‌ها و مناطق تعطیلات، اگر جای خوبی در چنین مکانی دارید، می‌توانید برای مجوز استارباکس درخواست دهید.

هنگامی که مجوز استارباکس را دریافت می‌کنید و شعبه استارباکس را باز می‌کنید، می‌توانید طعم‌هایی را که استارباکس همیشه تجدید می‌کند به مشتریان خود ارائه دهید و صاحب یکی از محبوب‌ترین مکان‌های ملاقات در محله شوید. شما شخصاً از نوآوری عملیاتی و فرایندهای توسعه مستمر محصول استارباکس بهره می‌برید.

هزینه گرفتن نمایندگی در ترکیه

استارباکس بی شک محبوب‌ترین برند قهوه در دنیا است. استارباکس با بیش از 10000 شعبه در سراسر دنیا، حدود 4500 شعبه از این شعب را با سیستم مجوز اداره می‌کند. تمامی شعب به طور مستقیم به شرکت وابسته هستند. هنگام خرید مجوز استارباکس، حق استفاده از نام تجاری استارباکس را دارید. به عبارت دیگر، مانند دریافت نمایندگی هیچ برندی نیست. در کل هزینه اخذ مجوز و افتتاح یک شعبه استارباکس حدود 315000 دلار است. استارباکس حق رای مستقی. به نماینده نمیدهد و بجای آن از سیستم صدور مجوز استفاده می‌کند، زیرا میخواهد کنترل کیفیت شعب مستقیما زیر نظر خودش انجام شود و کیفیت محصول را خودش تعیین کند. کارآفرینی که مجوز استارباکس را می‌فروشد، حقوق برند استارباکس را می‌خرد. از سوی دیگر، او مانند یک صاحب امتیاز، تنها مالک مغازه نیست.

 

 

برچسب ها:
اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی فست فود راه اندازی کسب وکار راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار شرکت های اعطای نمایندگی صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود طرح کسب و کار غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار جدید کسب و کار خانگی کسب و کار کوچک