شکلات دست ساز و فرصت کسب درآمد از آن

شکلات و کاکائو از خوش طعم ترین تنقلات دنیا است که از خیلی سال پیش در تمام نقاط جهان مورد مصرف قرار می گرفته و کمتر کسی پیدا می شود که به طعم لذیذش علاقه نداشته باشد.
شکلات خانگی در کالبد یک کسب و کار خانگی امروزه هواداران بسیاری پیدا کرده است. در این مقاله به ذکرجزییات بیشتری از راه اندازی کسب و کار شکلات خانگی می پردازیم.

آیا شکلات خانگی درآمد خوبی دارد؟

همانگونه که در جریان هستید هر نوع کسب و کاری که با نقشه بازاریابی ماهر همراه شود، قطعا به پیروزی می رسد. ساخت این نوع شکلات هم از این اصل جدا نیست. یکی از اساسی ترین ایراد های طرفداران به تولید کردن شکلات دست ساز سرمایه گذاری نکردن در بخش بازاریابی است. برای این مدل از کسب و کار دو نوع روش درآمدی مناسب وجود دارد. روش اول کسب درآمد از طریق آموزش است و روش دوم از راه تولید شکلات های ویژه برای ارباب رجوع خاص می باشد. به هر حال گفتن این نکته در آخر این پاراگراف ضروری است که شکلات دستساز خانگی هم مثل بقیه کسب و کارها بدون وجود طرح بازاریابی به شکست می انجامد.

شکلات دست ساز

 

برنامه بازاریابی شکلات دستساز خانگی:

بازاریابی، راه اندازی یک صفحه در فضای مجازی، طراحی و ساخت لوگو و عکاسی از محصول نیست. طرح و نقشه بازاریابی یک برنامه هوشمندانه و راهبردی است که شامل وسایل، راهکارها و فن ها برای یافتن، جذب کردن، نگه داشتن و بالا بردن تعداد مشتریان است. جهت بازاریابی شکلات های خاص و ویژه ی دست ساز در مرحله اول باید نوع کسب درآمد خود را معلوم کنید. مصرف کننده های ثابت و همیشگی خود را بیابید. آنها را با شیوه های بنیادین به محصول خود علاقه مند کنید و در نهایت از آنها یک خانواده دائمی و پایدار بسازید.

برای راه اندازی کسب وکار شکلات خانگی چقدر سرمایه لازم است؟

برای راه اندازی کسب و کار شکلات خانگی میزان هزینه لازم جهت گذراندن دو دوره آموزشی ماهرانه حدود 1 تا 5 میلیون تومان است. تامین لوازم و وسایل ساخت شکلات نیز به طور میانگین بین 1 تا 7 میلیون هزینه دارد. در نهایت هزینه راه اندازی این کسب و کار خانگی بین 5 تا 12 میلیون تومان می باشد. در کنار اینها هزینه فیلمبرداری، اجاره آموزشگاه، هزینه مصرفی جهت تبلیغات و غیره را هم باید در نظر گرفت.

شکلات دست ساز

لوازم و ابزار های لازم جهت تولید شکلات خانگی:

اولین وسایل مورد نیاز برای راه اندازی این کسب و کار شامل ظروف استیل، گرمکن برای آب کردن شکلات، همزن، کاردک، قالب، پمپ باد و پیستوله، قلمو، تخته و مانند اینها است. قابل ذکر است که در شروع کار میتوانید از ابزارهای موجود در خانه استفاده کنید اما توجه داشته باشید که فرآورده عالی و درجه یک بدست نمی آید.

چالش های فروش شکلات های های دست ساز در ایران:

یکی از برجسته ترین دشواری های کسب و کار شکلات خانگی، نداشتن توانایی در فرستادن محصول به نشانی های خارج از شهر خودتان است زیرا این محصول به حرکت زیاد و دما بسیار حساس است. به همین علت توقع جذب مشتری از شهرهای دورتر نداشته باشید. توصیه می شود اگر محل زندگی تان در شهرهای بزرگ نیست سراغ این کسب و کار نروید. از مشکلات دیگر این کسب و کار این است که به علت محدودیت در وارد کردن کالاهای خاص، واردات گرانول شکلات خارجی که در اصطلاح شکلات بلژیکی نام دارد باعث شده کیفیت محصول را به شدت پایین بیاورد. اسانس های بی کیفیت و یا گران قیمت هم از مشکلات دیگر ساخت شکلات خانگی است.

شکلات دست ساز

 

آیا لازم است در کلاس شکلات سازی خانگی شرکت کنیم؟

پیشنهاد من این است که همه جنبه های راه اندازی کسب و کار تولید شکلات خانگی را مد نظر داشته باشید. چنانچه برای آموختن نحوه بازاریابی این کسب و کار هم طرح و نقشه ای دارید، حتما به موفقیت می رسید. در غیر این صورت تنها یادگیری یک صنعت کسب درآمد به همراه نخواهد داشت. با آموزگارهای بی رقیب می توان اولین قدم هارا در این راه برداشت اما شرکت در کلاس های بازاریابی شکلات خانگی از ارزش بیشتری بهره مند است. همچنین اهمیت بازاریابی از بوجود آوردن خود محصول بیشتر حائز اهمیت است.

مشتریان شکلات های خانگی چه کسانی هستند؟

اگر محصول خاص و با کیفیت بالا تولید می کنید باید به سراغ سطح بالای جامعه بروید. به دیگر سخن، برای فروش همیشگی شکلات خانگی و دست ساز باید روی افراد با درآمد بالا، کافه های لاکچری، جلسه های خصوصی و ویژه برنامه ریزی کنید.
دستیابی به این مدل از افراد از راه اینستاگرام با تبلیغ گران قیمت میسر می شود. تولید شکلات خانگی با آنکه یک کار در منزل محسوب می شود اما یک کسب و کار خاص و رده بالا است.

راه اندازی کسب و کار

آیا فیلینگ شکلات های خانگی روی فروش آنها تاثیرگذار است؟

به طور طبیعی مزه شکلات و مغزآن روی جذب کردن مشتری تاثیر بسزایی دارد. امروزه در کشور ایران با در نظرگیری محدودیت های تربیتی و مذهبی فیلینگ شکلات به انواع مغزها، مارمالاد، کارامل، انواع شربت و مانند آنها محدود می شود. در کشورهای اروپایی و آمریکا از انواع ویسکی و نوشیدنی های الکل دار داخل شکلات به صورت جامد و مایع استفاده می کنند که خواهان زیادی هم دارند.

کلام پایانی

احیانا اگر این مقاله را مطالعه کنید به این نتیجه برسید که این کار ارزشش را ندارد ولی همه ی ما میدانیم که هرکاری سختی خودش را دارد. شما میتوانید با یک جلسه مشاوره از طریق مشاوران آگاه و با استعداد و یا افرادی که در این زمینه تجربه ی قبلی دارند مشورت کنید تا بتوانیبد بهترین نتیجه را دریافت کنید.

 

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی رستوران سیار راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار شخصی کسب و کار کوچک