رستوران دانکین دونات

مسافرت های خارجه برای ایرانی ها با رستوران گردی و تجربه خوردن غذاها و تنقلات خوشمزه همراه است. در کنار همبرگرها، پیتزاها و خوراکی های جذاب دیگر غذاهای خوش طعمی که در مسافرت هایتان امکان خوردن آنها را دارید دانکین دونات است که به شما این امکان را می دهد که از شیرینی ها و قهوه های خوشمزه آن لذت کافی را ببرید. پس چنانچه در پی یک قهوه و دونات دلچسب هستید، اولین مکانی که باید امتحان کنید Dunkin’ Donuts است. ما هم در این نوشته تصمیم داریم تا شما را با این کافه زنجیره ای آشنا کنیم.

معرفی رستوران دونات دانکین

Dunkin’ Donuts که با حروف DD هم معروف است، یک برند آمریکایی قهوه و دونات و همچنین یک رستوران سرویس های فوری است. دونات یک مدل شیرینی دایره ای است که با داشتن شکلی جذاب و مزه ای خوش طعم توانسته میان مردم و به ویژه بچه ها و نوجوانان معروفیت بسیاری پیدا کند. این نوع شیرینی از خمیر درست شده و داخل روغن با حجم زیاد سرخ می شود و بعد با توجه به میل و خواسته مشتری سطح آن را با لایه ای از شکلات، خامه و غیره تزیین می کنند. امروزه طبق علاقه زیادی که مردم به این مدل شیرینی دارند رستوران های بزرگ پخش کننده آن در جای جای جهان توسعه یافته که با نام دونات دانکین به شهرت رسیده اند. این برند با حدودا 12900 مکان در 42 کشور یکی از گسترده ترین کافه ها و فروشگاه های زنجیره ای دونات در جهان بوده و فرآورده های آن شامل دونات، نان شیرینی و قهوه است.

دونات رنگی رنگی

تاریخچه این رستوران

در سال 1948 فردی به اسم بیل روزنبرگ رستورانی بنام Open Kettle را تاسیس کرد که یک رستوران قهوه و دونات در ماساچوست بود. روزنبرگ در سال 1950 بر آن شد که اسم رستوران را به Dunkin’ Donuts تغییر داده و فروش دونات و قهوه را که دو مورد از مطلوب ترین تنقلات در بین مردم بودند را در فهرست الویت خود بگذارد. این طرح در طول سالها با پیروزی همراه شد در آخر در سال 1963 پسر روزنبرگ در 25 سالگی مدیر برند شد و دانکین درهمان سال صدمین مکان خودش را راه اندازی کرد. دوناتز در آن محدوده ی زمانی یکی از شرکت های متاثر فود سیستمز بود. این برند همیشه در مسیر ترقی بوده و هرروز به خواهان و در نهایت درآمد آن اضافه می شد. به گونه ای که با فروش سالیانه 2 میلیارد دلار شعب خود را به 2500 عدد در همه جای جهان افزایش داد.

قهوه دانکین دونات

 

شعبات Dunkin’ Donuts

این شرکت سعی کرده تا به شمار شعبه های خود در دنیا بیفزاید و با عرضه دونات ها و قهوه های دلچسبش به یکی از تاپ ترین های روز بازار تبدیل شود. به شکلی که علاوه بر فروشگاه های غیر وابسته دانکین شعبه هایی از آن را می شود در بسیاری از سوپرمارکت ها، مرکزهای خرید، فودکورت ها و غیره یافت. تا مارس 2014 گسترده ترین بازار دانکین دونالتز کشور کره جنوبی بود که حدود 40 درصد از مجموع فروش را به خودش اختصاص داد. به شیوه ای که با بیشتر از 900 شعبه در کشور، 3 برابر برند مک دونالد و یک سوم افزون بر استارباکس داشت. در سال 2008 این شرکت نخستین رستوران خود را در شهر شانگهای راه اندازی کرد و تا سال 2014 شمار آن ها را به 50 عدد فروشگاه در کشور رساند. اولین شعبه از دانکین دونالتز در سال 2012 در دهلی تاسیس شد. که البته این عدد در 2019 به 32 شعبه در حدود 10 شهر توریستی هند رسید.

شعبه دانکین دونات

 

نکات قابل توجه درباره رستوران دونات دانکین

این شرکت توانسته تا با سرویس دهی غذاهای سریع و البته دونات های لذیذ و خوش قیافه در کنار قهوه های جذابش به یک نام بازرگانی شناخته شده میان شرکت های زنجیره ای دنیا تبدیل شد. در ادامه مطلب به نکات جالب درخصوص دانکین دونالتز برای علاقه مندان به شناختن بیشتر این برند می پردازیم: نخستین مرکز فروش دانکین در سال 1948 در کوئینسی بدست ویلیام روزنبرگ راه اندازی شد. البته که در آن دوره آن را با نام Open Kettle می شناختند که با گذشت زمان نامش به Dunkin’ Donuts تبدیل کرد. او به حدی به کیفیت فرآورده های خود توجه می کرد و برایش حائز اهمیت بود که هرروز به هنگام صبح یک فنجان قهوه امتحان می کرد تا یقین پیدا کند چیزی که به طرفدارانش ارائه می شود کاملا طبق استاندارد است.
قابل ذکر است که به طور میانگین ثانیه ای 30 عدد قهوه در شعبات دانکین دونالتز به فروش می رسد. نکته جالب این است که نزدیک به 200 تیستر طعم در طول روز وجود دارند که بررسی می کنند آیا قهوه های تهیه شده سازگار با استاندارد هستند یا خیر.
علاقه مندان و مشتری های ثابت دانکین دونالتز می توانند در شعبه هایی از این برند ازدواج کنند.
نماد تجاری این رستوران با ترکیب رنگ های شاد نظیر صورتی و نارنجی تزیین شده و به طرح یک لیوان قهوه است که دارای نماد DD بر روی آن است. مسافرین اسپانیا شعبه دانکین دونالتز را به اسم دانکین کافی خواهند یافت. به این دلیل که قبل از وارد شدن این برند به کشور اسپانیا فروشگاهی به اسم دوناتز در آن به تایید تجاری رسیده بود. در پایتخت کره جنوبی (سئول)، چیزی در حدود 650 عدد شعبه از این شرکت وجود دارد. فروشگاه های کره 40 درصد از همه ی فروش Dunkin’ Donuts را به خود اختصاص می دهند.

دانکین دونات

کلام پایانی

این برند معروف دانکین دونات بخاطر بازایابی و مشارکت با تیم های ورزشی بسیار شهرت زیادی پیدا کرده و به همین دلیل منوی خود را گسترش داده تا برای ورزشکاران هم ساندویچ های گیاهی و پروتئین در منوی خود داشته باشد. این برند دارای نام تجاری به یاد ماندنی و محبوب است که در صنعت قهوه و فست فود بسیار موفق است.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی رستوران سیار راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار شخصی کسب و کار کوچک