راه اندازی غذای خانگی

از حرفه های کوچک با سود زیاد می توان به تاسیس تهیه غذای خانگی اشاره کرد. حرفه ی تهیه غذاهای خانگی اغلب خیلی زود به سودآوری می رسد که در حال حاضر شما افراد بسیار زیادی را می توانید ببینید
که به عنوان یک تولید غذای خانگی در ابعاد خیلی بزرگتر از یک کسب و کار خانگی در حال فعالیت هستند و تا کنون به میزان قابل توجهی به سوددهی رسیده اند. لازم به ذکر است که هزینه ی نهایی خوراک های خانگی بسیار ناچیز تر از یک رستوران است به این علت می توانید غذاهای خود را با کیفیت خیلی بالاتر اما با قیمت کمتر و مناسب تر عرضه کنید.در دید اول احتمالا فکر کنید که راه اندازی این کار فقط ویژه بانوان است در حالی که مردان نیز قادرهستند که در این حیطه فعالیت کنند و در اخر به درآمد برسند. البته که این شغل هم مانند حرفه های دیگر نیازمند تبلیغات ویژه ی خود است تا دلیلی باشد بر دیده شدن و فروش بیشتر. به همین دلیل برای راه اندازی آشپزخانه کوچک خانگی لازم است طرح و قصد معین داشته باشید تا در آینده به مشکل بر نخورید.

منظور از غذای خانگی کوچک چیست؟

تولید خوراک خانگی کوچک به طور معمول به کسب و کار هایی گفته می شود که در حوضه تهیه غذای خانگی فعالیت کرده و شامل کارمند کمتر و دخل کمتری در مقایسه با کسب و کارهای در حد متوسط هستند. به طور کلی آشپزخانه خانگی شامل تعداد افراد کمتر از 10 نفر است که به طور مستقیم مشغول فعالیت هستند. در این کسب و کار خانگی مانند دیگر کسب و کارهای کوچک یا خانگی به علت آنکه می توان همدلی بسیار خوبی در میان افراد مشغول به کار بوجود اورد و از سوی دیگر سبب ایجاد اشتغال زایی نیز می شود چه بسا که می تواند در بین نفرات فامیل و یا در میان آشنایان ایجاد اشتغال کند. و همچنین از آنجایی که تعداد نفرات در اندازه گسترده ای در یک جامعه است، به طور کلی می توانند بخش وسیع و زیادی از دشواری های مربوط به اقتصاد کشور را برطرف کند و بنابراین از سمت ارگان های حکومتی و اقتصادی مورد پشتیبانی قرار می گیرند.


تاثیر کسب و کار های کوچک بر روی پیشرفت اقتصادی کشور

از سمت دیگر نیاز است کسب و کارهای تهیه غذای خانگی کوچک علاوه بر فعالیت های خود، متوجه قانون های جدید و پیش آمدهای نظارتی و پروانه های لازم باشند. با در نظرگیری اثرگذاری کسب و کارهای کوچک و میانه مثل فعالیت هایی مانند همین کسب و کار کوچک روی پیشرفت اقتصادی، کشوردار ها سعی میکنند به شیوه های گوناگون تمامی کسب و کارهای این چنینی را مورد یاری و پشتیبانی قرار دهند برای اینکه با این روش در مدت زمان طولانی پیشرفت اقتصادی به حقیقت می پیوندد. این کسب و کارهای کوچک از چهار روش بوجود آوردن شغل، توانایی خلق نوآفرینی، بوجود اوردن فعالیت و حرکت بیشتر در این
حوضه و بوجودآوردن ارزش افزوده بیشتر می تواند در محوطه ی اقتصادی یک منطقه و یا یک شهر موثر باشد. به همین علت نهاد های دولتی به طور ویژه بر این کسب و کارها بازرسی دارند و راندمان آنها را تحت نظارت خود قرار می دهند. حال قصدمان این است که تعدادی نکات درمورد راه اندازی این گونه کسب و کارها متذکر شویم.

نکات راه اندازی غذای خانگی:

1.در ابتدا هیچ کدام از آشپزخانه های خانگی سوددهی کامل و صد در صدی ندارند و باید برای رسیدن به یک کار پرسود حداقل یک سال منتظر باشید. 2.در صورت راه اندازی چنین کسب و کارهایی نیاز به یک مشاور دارید تا از بروز هرگونه مشکل و خطر احتمالی جلوگیری شود. 3.اگر مشاور یا مربی ندارید باید ابتدا تمام جوانب این راه اندازی را در نظر گرفته و علم کافی در این زمینه داشته باشید. 4.اگر طبق اصول علمی برای راه اندازی آشپزخانه خانگی تجربه کافی نداشته باشید امکان دارد در طی این فعالیت دچار مشکل شوید. 5.در اخر به این نکته توجه داشته باشید که باید سلیقه و بروز بودن یکی از رکن های اصلی است که با فعال بودن می توانید این کار را انجام دهید.

در ادامه لازم است به نکاتی راجع به راه اندازی کسب و کار آشپزخانه خانگی توجه نماییم این نکات شامل موارد زیر است: 1.حضور فعال در شبکه های اجتماعی و تولید محتوا 2.راه اندازی مکانی برای تهیه غذاهای خانگی و محلی 3.عرضه ی خدمات ارسال و تحویل درب منزل 4.به راه انداختن سایت مربوطه 5.اخذ مجوز جهت تهیه خوراک خانگی. حال برای آگاهی بیشتر به توضیح برخی از موارد می پردازیم: با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین راه های دریافت سود بیشتراز تهیه غذای خانگی بوسیله اینترنت و فضای مجازی است در نتیجه باید به صورت مکرر به تولید محتوا پرداخت و از انجایی که این مورد از کسب و کارها در حال زیاد شدن است باید برای تولید محتوا زمان و تمرکز بیشتری داشته باشیم تا به بهتر دیده شدنمان کمک کنیم. مورد بعدی راجب عرضه ی خدمات ارسال است که با توجه به مشغله های روزمره و نداشتن زمان کافی برای اشپزی میل به خرید و تهیه غذا به صورت بیرون بر افزایش یافته است، در نتیجه یک عامل موثر برای پیشرفت می باشد. بدین ترتیب می توان مشتری های ثابت دست و پا کرد. مورد سوم که بسیار حائز اهمیت است ایجاد یک سایت برای کسب و کار خود است. داشتن یک سایت پر محتوا که همیشه در حال تقویت و بروزرسانی باعث می شود در شناخته شدن برند و پیدا شدن مشتری تاثیر مثبتی داشته باشد.

اخذ موجز کسب و کار خانگی

از دیگر موارد گفته شده اخذ مجوز موضوعی است که لازم است برای فعالیت داشتن دارای کارت بهداشت باشیم. با داشتن آن دیگر دغدغه ای از لحاظ بهداشتی نداشته و بتوان با خیالی آسوده به کسب و کار خود ادامه دهیم. این کار در یکی از مراکز پیشخوان دولت انجام می پذیرد. از سری مشکلات موجود در کسب و کار غذاهای خانگی یکی از اصلی ترین مشکلات در رابطه با این کسب و کار وجود تنوع مذاق در بین خواستاران غذای خانگی می باشد که این موضوع رضایت مشتری را دشوار می کند. از طرفی دیگرامروزه به دلیل کم شدن توان مالی نمی توان به هر قیمتی غذاها را عرضه نمود بسیار محدود شده است یعنی باید غذا ها با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه در اختیار مشتری قرار بگیرد. با توجه به قیمت و مواد مصرفی در غذا در ابتدای کار تمام غذاها با کیفیت در اختیار مشتری قرار می گیرد اما در زمان کوتاهی این کیفیت کاهش یافته و آشپزخانه ها به فکر سوداوری می افتند و این بحث باعث کمتر شدن تعداد مشتریان شده و تعداد زیادی را از دست می دهند. و این کار سبب نزولی شدن سودآوری می شود و به مرحله زیان دیدن نزدیک می شوند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی حفظ کیفیت اولیه غذا و ثابت ماندن قیمت غذاها می باشد. در نتیجه می توان سود اوری صد در صدی را تضمین کرد.

کلام آخر

ما در این نوشته کوشیدیم تا راجع به راه اندازی کسب و کار غذای خانگی توضیحاتی در اختیار شما قرار دهیم. مهمترین نکته ی این نوع کسب و کارها علاوه بر کارآفرینی موجب سوداوری نیز می شود. در حال حاضر می توانید طبق علاقه و مقدار سرمایه ای که در دست دارید و همکاری و مشاوره از متخصصین در این زمینه یک آشپزخانه کوچک خانگی برای خود راه اندازی کنید.

 

 

 

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی رستوران سیار راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار شخصی کسب و کار کوچک