اعطای نمایندگی فست فود زنجیره ای

اگر به دنبال اعطای نمایندگی فست فود زنجیره ای هستید، گرفتن نمایندگی فست فود قدمی بزرگ برای داشتن آینده ای درخشان در زمینه غذا است.راه اندازی کردن رستوران یک حرکتی حساب شده است، که گرفتن اخذ نمایندگی از برند های معتبر میتواند این حرک به سمت آینده ی را سریعتر کند و شما در کمترین زمان به سود دهی بالایی برسید.
در طی کردن این مسیر شما باید با افراد دانا و آگاه به پیچ و خم های این مسیر مشورت کنید و از تجربیات افراد دارای رستوران استفاده کنید. اخذ نمایندگی از برند های معروف به شما این امکان را میدهد که در زمان کم و با داشتن سرمایه ی اندک یک رستوران حرفه ای راه اندازی کنید.

اعطای نمایندگی فست فود

تفاوت اعطای نمایندگی با مالکیت در چیست؟

برای متوجه شدن درستکلمه اعطای نمایندگی فست فود زنجیره ای حرفمان را با یک مثال قابل درک شروع میکنیم؛ چاکوچ یک رستوران زنجیره ای ، و یک برند فست فود نیز میباشد و نمایندگی های زیادی دارد.در نتیجه شما میتوانید نمایندگی رستوران چاکوچ را برای خود ثبت کنید.
این را میدانید که همه نمایندگی ها زنجیره ای هستند، ولی همه ی فست فودهای زنجیره ای دارای نمایندگی نیستند. یک روش ساده وجود دارد برای اینکه متوجه بشید آیا فست فود زنجیره ای شما اعطای نمایندگی انجام میدهد یا خیر این است که با دفتر مرکزی تماس بگیرید و پرس و جو کنید.

چرا اعطای نمایندگی ارزان نیست؟

اکثر نمایندگی های رستوران فست فود هزینه هایی بالایی هستند. به طور مثال یک برند فست فود خارجی مانند Dunkin’ Donuts حداقل باید شما دارای 1.5 میلیون دلار دارایی خالص و 750000 دلار سرمایه نقدی باشید تا بتوانید از این برند نمایندگی بگیرید. شما باید با توجه به بودجه ی خود از نمایندگی های فست فود اخذ نمایندگی کنید.

اعطای نمایندگی رستوران زنجیره ای

 

برای اعطای نمایندگی نیاز به مشاوره از متخصصین در این حوزه دارید.

برای دریافت نمایندگی از بهترین برندهای فست فود، نیاز به تجربه قبلی در رستوران یا فست فود دارید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. در نتیجه به این نکته توجه کنید که اگر تصمیم جدی برای افتتاح یک رستوران مستقل برای خود دارید، سرمایه گذاران به افرادی که تجربه قبلی قوی ای داشته باشند راحت تر اعتماد میکنند.

برای شروع باید کلید را بچرخانید

تنها عاملی که سبب میشود اخذ نمایندگی افزایش قیمت پیدا کند این است شرکت نماینده تمام کارها برای شما انجام دهد. به عنوان مثال چیدمان آشپزخانه، محل غذا خوری، طراحی منوی مربوطه و غیره همه ی اینکار ها را انجام دهند و این یعنی از تمام لحاظ شما کسب و کار خودتان را خریداری میکنید.

اعطای نمایندگی

 

قوانین اعطای نمایندگی

وقتی که صحبت از اعطای نمایندگی میشود در اینجا تنها عنصر کلیدی یکپارچگی است. مشتریانی که به رستوران شما می آیند انتظار کیفیت و خدمات و مکان مناسب همانند نمایندگی اصلی را دارند. وقتی نمایندگی یک فست فود را انتخاب میکنید؛ باید ها و نبایدهایی در دستور العمل  فست فود زنجیره ای وجود دارد که باید به آن ها پایبند باشید و به درستی آن ها را اجرا کنید.

 

همه چیز مطابق میل شما پیش نمیرود

آیا دوست دارید یک رستوران مستقل داشته باشید یا تحت نمایندگی یک رستوران زنجیره ای باشید؟ این سوالی است که باید از خودتان بپرسید. اگر دوست دارید آشپزی کنید یا منوی مورد نظر خودتان را خلق کنید باید این نکته را به ذهن داشته باشید که باید طبق قوانین و چارچوب نمایندگی فست فود عمل کنید. گرفتن نمایندگی فست فود محل مناسبی برای آزمون و خطای خودتان نیست. باید بدانید که اگر دوست دارید قوانین خودتان را داشته باشید تصمیم سختی در انتظار شماست.
اقسام مالکیت در اعطای نمایندگی به دو صورت تک واحدی و چند واحدی است. منظور از تک واحدی یعنی به طور مستقل خودتان کار را راه اندازی کنید و چند واحدی یعنی زیر مجموعه ی یک فست فود زنجره ای باشید که میتوانید شما هم یکی از شعبات آن باشید.
نوع نمایندگی ای که به شما اعطا میشود تحت تاثیر سرمایه ی شخصی شماست. شما میتوانید زیر مجموعه ی نمایندگی تک واحدی یا چند واحدی باشید. یا میتوانید نمایندگی اصلی باشید که میتواند اعطای نمایندگی دهد.

اعطای نمایندگی رستوران مک دونالد

 

 نمایندگی فست فود در خارج از ایران

مک دونالد: بزرگترین شرکت فست فود زنجیره ای جهان است که به عنوان بزرگترین اعطای نمایندگی فست فود زنجیره ای شناخته شده است. مک دونالد محصولاتی همچون همبرگر، چیزبرگر، سیب زمینی و مرغ و بسیاری از موارد دیگر سرو میکند که بر پایه ی علایق مردم هرساله تغییراتی کرده است.این فست فود زنجیره ای با بیش از 40 هزار شعبه در 100 کشو، به میلیون ها نفر غذا عرضه میکند.

کی اف سی: یک رستوران زنجیره ای آمریکایی است که در ایالات کنتاکی آمریکا شروع بکار کرد و مرغ کنتاکی و سیب زمینی به مردم عرضه میکند. حدود هفتصد و پنجاه هزار نفر در سراسر جهان در رستوران های کی اف سی مشغول بکار هستند. این فست فود زنجیره ای در بیش از یکصد کشور جهان دارای 13 هزار شعبه است.

برگر کینگ: یک رستوران زنجیره ای آمریکایی بوده و در شهر میامی فلوریدا افتتاح شد. در سال 2018 در 100 کشور دنیا 17 هزار 796 شعبه افتتاح کند. منوی مخصوص برگر کینگ شامل برگر و سیب زمینی سرخ شده است که مطابق با زائقه ی مردم تولید میکند.

اعطای نمایندگی رستوران زنجیره ای

نمایندگی رستوران فست فود در داخل ایران

چاکوچ: طی سالها تلاش و کوشش و استفاده از تجربیات مدیران صنعت غذا همچون بابک بختیاری ( خالق آیس پک و کار آفرین ملی) و دانیال زرگان ( فعال حوضه فست فود)، توانست بیش از 40 شعبه در ایران راه اندازی کند و در حال حاظر به بزرگترین مجموعه ی زنجیره ای مرغ سوخاری در ایران شناخته شده است و میتواند اعطای نمایندگی انجام دهد.

تنورک: تمامی محصولات تولیدی این برند خوشمزه با استفاده از جدیدترین لوازم مربوط به صنایع غذایی تولید میشوند. همه مواد همگی تازه و بدون نگهدارنده و با بهترین کیفیت به دست مشتری میرسد.
این رستوران توسط بابک بختیاری ( خالق آیس پک و یک کار آفرین ملی) تاسیس شد و تا به امروز یکی از بهترین رستوران ها ی فست فود است که این رستوران به پیزاهای مثلثی اش معروف است که در کنار پیتزا؛ همبرگر، مرغ سوخاری و سیب زمینی به مشتریان عرضه میکند.
این ها فقط یک تعداد محدودی از معرفی رستوران های معروف در ایران وخارج از ایران بود که برایتان معرفی کردیم.

اعطای نمایندگی رستوران زنجیره ای

حال به صورت مختصر مزایای اخذ نمایندگی را برایتان بازگو میکنیم.

مزایای اعطای نمایندگی

از مهمترین مزیت های اعطای نمایندگی فست فود زنجیره ای  میتوان به توسعه ی شبکه فروش، کاهش هزینه ی تبلیغاتی، کم خطر بودن از لحاظ مالی است که شما علاوه بر داشتن نمایندگی در سراسر کشور به راحتی میتوانید شبکه فروش خود را بسازید و در میان رقبا قدرت رقابتی پیدا کنید.
به صورت کلی اگر مزایا و معایب این کار را فاکتور بگیریم، و شما فقط به نکات کلیدی در اعطای نمایندگی یا فرانچایز تمرکز کنید، قطعا موفقیت های پی در پی ای در پیش رویتان است.

اعطای نمایندگی چاکوچ

سخن آخر

اعطای نمایندگی از فست فود زنجیره ای شما را به هدفتان نزدیکتر میکند. در این مقاله تمامی نکات در رابطه با اعطای نمایندگی گفته شد و این تصمیم مهم با شماست که شرایط خود را از لحاظ مالی و مکان و غیره در نظر بگیرید تا در نهایت تصمیم بگیرید که دریافت نمایندگی برای شما مناسب تر است یا راه اندازی مستقل؟

 

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی رستوران سیار راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار شخصی کسب و کار کوچک