صفر تا صد آغاز کسب و کار

آغاز کسب و کار از صفر مرحله ای است که اکثر مردم از آن وحشت دارند. چه ایده های بزرگی که از ترس اجرا نشد. احتمالاً در بین دوستان و همکاران خود افرادی را دیده اید که ایده خوبی برای راه اندازی کسب و کار خود دارند، اما می گویند: اوه، من سرمایه کافی ندارم، من کمکی ندارم؛ توان مالی ندارم. اینها بهانه ای شد تا در این مقاله از مجله بوکاپو به سراغ کارآفرینی برویم و درباره راه ها و روش های شروع از صفر صحبت کنیم. بیایید یاد بگیریم که چگونه از یک ایده کسب و کار خود را رشد داده و مدیریت کنیم.
عبارت «شروع از صفر» که در مکالمات روزمره از آن استفاده می کنیم به معنای انجام کاری از همان مرحله اول و همچنین انجام کارهای مختلف و ترکیب آنها با یکدیگر تا رسیدن به محصول نهایی است. شروع یک کسب و کار از صفر دقیقاً جایی است که بسیاری از کسب و کارهای نوپا و کوچک شروع به کار می کنند. سرمایه کم، منابع انسانی صفر یا کم، مشتریان محدود، اما حجم عظیمی از کارهای ناتمام و شما باید آنها را مدیریت کنید. حقیقت این است که کار سختی است و بسیاری از افراد پس از شروع و ترک در شرایط سخت قدرت ادامه دادن را ندارند. سوال این است که آیا در شرایط سخت نمی توان یک کسب و کار موفق را از صفر ساخت؟

آغاز کسب و کار از صفر

چه کسانی از صفر شروع کردند:

بسیاری از افراد موفقی که می شناسید در شرایط صفر کسب و کار خود را شروع کردند و موفق شدند به موفقیت و رشد چشمگیری برسند. افرادی مانند استیو جابز که اپل را در پارکینگ خود تأسیس کرد یا جف بزوس و جک ما که اکنون در بین ثروتمندترین افراد جهان هستند.

زندگی نامه استیو جابز در شروع کسب و کار:

اپل در سال 2019 پس از شرکت ملی نفت عربستان، دومین شرکت سودآور جهان و مجله فوربس اپل را به مدت 8 سال متوالی از سال 2011 تا 2018 به عنوان ارزشمندترین برند جهان معرفی کرد. اما داستان چگونگی خلق با ارزش ترین برند جهان نمونه کاملی از شروع یک تجارت از صفر است. استیو جابز همیشه متفکر متفاوتی بوده است. در سال 1976، زمانی که استیو جابز فقط 21 سال داشت و دانشگاه را رها کرد، او و دوستش استیو وزنیاک اپل را در پارکینگ خانه پدرش تأسیس کردند. استیو جابز همیشه متفکر متفاوتی بوده است.

آغاز کسب و کار از صفر

زندگی نامه ایلان ماسک معروف در شروع کسب و کار:

در حال حاضر (2022) ثروتمندترین فرد جهان، ایلان ماسک در آفریقای جنوبی متولد شد. پدر این شخص مهندس و مادراو تخصصش در تغذیه بود. زمانی که ماسک ده ساله بود از هم جدا شدند و ایلان بیشتر اوقات با پدرش زندگی می کرد. ایلان ماسک در 18 سالگی به کانادا مهاجرت کرد و شرایط اقتصادی او ابتدا خوب نبود. زمانی که در کانادا بود به انجام هر کار کم درآمد و حتی موقتی بسنده کرد تا اینکه در یکی از دانشگاه های کانادا پذیرفته شد و پس از ۲ سال با بورسیه به آمریکا مهاجرت کرد. ماسک اولین شرکت خود به نام Zip2 را به همراه برادرش در سال 1995 تأسیس کرد و 4 سال بعد Zip2 را به قیمت 307 میلیون دلار فروختند.
پس از آن، ایلان ماسک کسب و کارهای دیگری مانند Xcom، SpaceX و Tesla Motors را تأسیس کرد و موفقیت های بیشتری کسب کرد. ایلان ماسک فردی با عقاید و باورهای بسیار عجیب است.

مراحل شروع کردن کسب و کار از صفر:

شروع یک کسب و کار از صفر مراحلی دارد که باید دنبال کنید. اگر همه آنها را به خوبی و به طور کامل انجام دهید، می توانید امیدوار باشید که پایه های یک تجارت موفق را پی ریزی کرده اید. با بررسی زندگی نامه افراد موفق و بررسی در زمینه مدیریتشان، متوجه خواهید شد که کارآفرینان موفق از راهکارهای خاصی استفاده می کنند که کسب و کارشان را ثابت قدم نگه دارند.

آغاز کسب و کار از صفر

خودشناسی در مورد خودتان انجام دهید:

شما کی هستید؟ از دیدگاه ما، نقطه شروع کسب و کار پاسخ به این سوال مهم است. اگر بخواهید خودتان را معرفی کنید، چه می گویید؟ علاقه شما چیست، چه نقاط قوت یا ضعفی دارید و چه مهارت هایی دارید که برای آن آماده هستید شبانه روز کار کنید؟ مهارت های شما مهم ترین سلاح شما برای شروع یک کسب و کار از صفر است. وقتی شخصی برنامه نویس می شود، به راحتی می تواند یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کند و بسیاری از چیزها را خودش مدیریت کند. اما فردی که دانش برنامه نویسی ندارد در هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی با مشکلات زیادی مواجه می شود و در نتیجه باید هزینه زیادی بپردازد. مهارت ها و توانایی های شما اغلب می تواند یک مزیت رقابتی برای کسب و کار شما در نظر گرفته شود. بنابراین در این مرحله علاقه خود و شغل مورد نظر خود را بیان کنید و مهارت هایی را که در حین انجام آن کار به عنوان مزیت دیده می شود را یادداشت کنید.

ایده هایی را پیدا کنید نیازها را رفع کند:

ایده شروع یک کسب و کار از صفر نیاز به حل یک نیاز دارد. برای اینکه ایده شما موفق باشد، باید نیازهای بخشی از بازار را برآورده کند. یک چیز وجود دارد که اکثر استارت آپ ها به آن توجه نمی کنند و همین امر باعث شکست کسب و کار آنها می شود. برای رفع نیاز بازار نیازی به انجام کار بزرگ ندارید. شما فقط باید بازار خود را به خوبی بشناسید و بدانید مشتریان به چه چیزهایی نیاز دارند.

پول درآوردن

تعیین کردن مشتری هدف:

در آغاز کسب و کار از صفر، طبیعی است که نمی توانید همه مشتریان را راضی کنید. بنابراین باید بخشی از بازار را انتخاب کنید که سود بیشتری برای شما داشته باشد و بتوانید بهترین خدمات را به عنوان مشتری هدف خود به آنها ارائه دهید. حتی می توانید در صورت لزوم این بخش را کوچک کنید و آن را به زیربخش های مختلف تقسیم کنید تا بتوانید مشتریان خود را بهتر بشناسید. در این صورت می‌توانید نیازها، خواسته‌ها، علایق و رفتارهای مشتریان خود را راحت‌تر درک کنید و به راحتی می‌توانید بخشی از بازار را به تصرف خود درآورید و بر اساس آن فعالیت‌های خود را گسترش دهید و وارد سایر بخش‌های بازار شوید.

انتخاب نام و ثبت برند:

وقتی یک کسب و کار را از صفر آغاز می کنید، پیدا کردن یک نام مناسب به ظاهر کار آسانی است، اما دشوار و پیچیده است. در
انتخاب نام برند خود باید به چند نکته مهم توجه کنید. نامی جذاب و ساده انتخاب کنید که در ذهن شما بماند، نامی را انتخاب
نکنید که در آینده کار شما را محدود کند، بررسی کنید نامی که انتخاب کردید قبلا ثبت نشده باشد، املای برخی از نام ها سخت است، سعی کنید نامی را انتخاب کنید که املای آن آسان باشد.
در ابتدا نیازی به ثبت نام تجاری خود ندارید، اما به محض اینکه کسب و کار شما توسعه یافت، نام تجاری خود را ثبت کنید. نویسنده 22 قانون نام تجاری تغییرناپذیر معتقد است که نام برند باید کوتاه، منحصر به فرد، معنادار و متمایز باشد.

آغاز کسب و کار از صفر

گرفتن جواز کسب برای شروع کار:

هر کسب و کاری، چه فیزیکی و چه آنلاین، باید مجموعه ای از مجوزها را دریافت کند. در ضمن باید قبل از شروع هر کسب و کاری برای این مجوزها اقدام کنید تا بعد از شروع کار، کسب و کار شما دچار مشکل قانونی نشود.

مزیت های شروع کسب و کار از صفر:

مزیت ها:

شما هر روز یاد می گیرید: داشتن یک کسب و کار و کارآفرین بودن به این معنی است که باید مهارت های زیادی را بیاموزید تا در کسب و کار خود به کار بگیرید. بنابراین یک کارآفرین باید عاشق یادگیری باشد.
رئیس خود باشید: دوران انجام کارهایی که دوست ندارید گذشته است و مجبور نیستید کارهایی را انجام دهید که به آنها اعتقاد ندارید. شما صاحب تمام تصمیمات مهمی هستید که کسب و کار شما را بر اساس باورها و ارزش های شما شکل می دهد.
اشتیاق خود را زندگی کنید: کار شما نتیجه اشتیاق شماست و هر روز کاری را که دوست دارید انجام می دهید.

معایب:

شما مسئول هر چیزی یا همه چیز هستید: شما مسئول هر تصمیم درست یا غلطی هستید که می گیرید، و اگر چیزی ضروری شد، مسئولیت مراقبت از آن بر عهده شماست.
حقوق مشخصی ندارید: وقتی کسب و کاری را از صفر شروع می کنید، درآمد و حقوق مشخصی ندارید و اگر کسب و کارتان ضربه بخورد، این موضوع روی وضعیت مالی شما نیز تاثیر می گذارد.
شکست: هیچکس شکست را دوست ندارد. شاید کمی ترسناک باشد، اما باید برای رویارویی با آن آماده باشید و سعی کنید آن را به یک تجربه عالی تبدیل کنید.

تابلو رئیس

نکته پایانی:

آغاز کسب و کار از صفر و موفقیت با چالش های زیادی همراه است. تنها با تکیه بر توانایی های خود و استقامت در مسیرتان می توانید موفق شوید. شما باید به خود و توانایی های خود ایمان داشته باشید و همیشه سعی کنید یاد بگیرید.
از طرفی ممکن است زمانی که کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، زمان کافی برای یادگیری و مطالعه کتاب نداشته باشید، بنابراین توصیه می کنیم خلاصه کتاب های کارآفرینی را در بوکاپو مطالعه کنید. زیرا تجربیات افراد مختلف از راه اندازی کسب و کار برای شما مانند نوری در شب تاریک است.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی رستوران سیار راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار شخصی کسب و کار کوچک