تاثیر بسته بندی روی برندینگ چگونه است؟

بسته بندی محصولات در برندسازی به عوامل متفاوتی بستگی دارد. همانقدر که بسته بندی جذاب و مناسب با محصول باشد به همان اندازه سبب افزایش فروش محصول میشود. و برعکس این قضیه بسته بندی هرچقدر بد و بی کیفیت باشد سبب میشود علاوه بر محصول نام و نشان تجاری زیر سوال برده شود.
طبق آنچه که میدانید در مرحله ی اول مشتری با بسته بندی محصول رو به رو میشود، اساسی ترین راه این است که در بسته بندی محصول از با کیفیت ترین مواد اولیه استفاده کنید تا هم سبب شود نام تجاری دیده و در ذهن ها بماند هم اینکه مشتری های بیشتری پیدا میکنید.
در قدیم بسته بندی فقط وظیفه ی سالم نگه داشتن محصول را داشت که سالم به دست مشتری برسد ولی در حال حاظر با به روز شدن ابزار و وسایل، بسته بندی سبب انتقال اطلاعات به کاربر میباشد و تاثیر مهمی برروی برندینگ دارد.
بنابراین بسته بندی در رشد و موفقیت یک کسب و کار بسیار مهم است.

تاثیر بسته بندی در برندینگ

دو نکته مهم در مورد بسته بندی

نکته اول: هیچ کدام از موارد طراحی، چاپ و بازاریابی در مورد صادرات یا عرضه کردن محصول در برندینگ محصول تاثیری ندارد و فقط کیفیت است که مهم و تاثیر گذار است.
کیفیت فقط برای محصول نیست، علاوه بر آن کیفیت بسته بندی را هم شامل میشود ک هردو به یک مقدار اهمیت دارند. بسته بندی محصول باید به گونه ای باشد که هم سبب شود نام و نشان تجاری حفظ شود و هم اینکه محصول سالم به دست مشتری برسد. تاثیر مثبتی برروی برندیگ بگذارد.
نکته دوم: این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که برای انواع محصولات تولیدی باید طراحی خاص خود را استفاده کرد. به عنوان مثال آیا تولید کننده فست فود با مشتریان خود به یک زبان صحبت میکنند؟
قطع به یقین خیر، پس بهترین گزینه این ست که قبل از هزینه کردن برای بسته بندی محصول بهتر است تمامی جوانح آن از جمله رنج سنی، جنسیت، بازارهدف وغیره را در نظر بکیریدو بعد از طراحی را آغاز کند. این خودش یک استراتژی بازاریابی است.
بسته بندی محصول تمام فکوس خود را روی روح و روان جامعه میگذارد، طراحی که این مسئولیت بزرگ را به دوش میکشد هیچگاه به هر نحوی دست به طراحی یک جعبه نمیزند.

تاثیر بسته بندی در برندینگ

چه نوع بسته بندی در برندینگ تاثیر دارد؟

ظرف های شیشه ای، پکیج های پلاستیکی، بسته بندی فلزی، انواع جعبه های مقوایی و کارتنی تماما جزو انواع بسته بندی قرار میگیرند و کار اصلی آن ها حفاظت از محصول است. با توجه به بازار هدف تصمیم گیری درست به دست تولید کننده است که بداند ریختن محصولش به بازار چگونه است و چه نتیجه ای خواهد داشت.
در ضمن باید تولید کننده به این نکته توجه داشته باشد که کدام بسته بندی دوستدار محیط زیست و قابل بازیافت میباشد. تنها پک های کارتنی این قابلت را به طور محدودی میتوانند داشته باشند ولی هچ کدام از بسته بندی ها نمیتوانند هردو عامل را کنار هم داشته باشند.
بسته بندی های مقوایی و کارتنی به دلیل داشتن وزن سبک قابلیت حمل راحت تری در ارسال مرسولات پستی دارند. در کنار این عامل طراحی و طرح چاپی روی آن میتواند تاثیر مثبتی روی فروش محصولات داشته باشد.
برای اینکه بوانید با این مورد بهتر فکر کنید باید خود راجای مشتری قرار دهید و از چشم آن ها به این قضیه نگاه کنید. در وهله ی اول که مشتری با محصول شما برخورد میکند بایستی بسته بندی محصول توجهش را جلب کند یعنی باید این بسته بندی به حدی خوب باشد که در میان رقبا شما متمایز از دیگران باشید. یک پیشنهاد عالی این است که بسته بندی با چاپ اختصاصی برند خودتان و رنگبندی و طرح آن متناسب با محصول باشد که یکی از راه های جذب مشتری است.

تاثیر بسته بندی در برندینگ

چرا باید به بسته بندی محصول در برندینگ اهمیت دهیم؟

بسته بندی تاثیر بسزایی در برندسازی محصول دارد. در حال حاظر تمامی فروگاه های اینترنتی بسته بندی محصولات خود را با ظرافت و دقت زیادی انجام میدهند زیرا مشتری هنگام دیدن بسته اش انتظار دارد بسته بندی شیک و تمیزو بدون هچ گونه خرابی و له شدگی باشد. همانطور که میدانید مشتری به برند شما ارزش قائل است پس به همان اندازه بسته بندی و ارسال محصول هم برای شما باید اهمیت داشته باشد. همچنین اهمیت بسته بندی دربرندینگ باعث میشود که به خواسته های و نیازهای مشتری بیشترتوجه شود و برند شما محبوب دل ها شود و دوباره مشتری خرید انجام دهد.
بسیاری از مشتریان یعنی حدود 48 % به این معتقدند که اولین برخورد با بسته بندی میان وفاداری آن ها به برندینگ را سبب میشود.
باقی این مقدار بر این باورند که کسب و کارهایی که زمان بیشتری را برای برندینگ و تولید محتوا میگذارند یعنی به محصول تولیدی اهمیتی بیشتری میدهند قابل اعتماد تر نبت به بقیه رقباو تولیدکنندگان هستند.

تاثیر بسته بندی در برندینگ

نام برندینگ بسته بندی

در این حوضه یعنی برندینگ فکر میکنید هیچ چیزی مهم تر از نام و نشان تجاری آن نیست. وقتی شما برای بسته بندی طرحی متناسب انتخاب میکنید و با مواد با کیفیت آن را تولید میکنید این نشان میدهد شما چقدربرای مشتری ارزش قائل هستید و اینکار سبب میشود مشتری به برند شما جلب شود و قابل اعتماد باشید. یکی از کارهایی که باعث میشود شما در میان رقبا متمایز شوید یا اینکه چرا باید مشتری شما را به دیگر تولید کنندگان ترجیح دهد این است که بسته بندی محصول در برندسازی را درست و با دقت انجام دهید. پس بهترین گزینه برای فروش بیشتر این است که تمام توجه خود را روی بسته بندی بگذارید و به عنوان یک فرصت طلایی به آن نگاه کنید تا نهایت استفاده را از این فرصت داشته باشید.

کارخانه کارتن سازی

نکته پایانی

در حال حاظر دیگر بسته بندی فقط وسیله ی ارسال و ارتباطی نیست، بلکه بخش بزرگی از برندینگ شما را شامل میشود در حوضه ی کسب و کارتان. ایجاد یک نگرش جدید در بسته بندی در واقع سبب افزایش فروش شما میشود و به کسب و کارتان رونق میبخشد. پس تاثیر بسته بندی روی برندینگ را جدی بگیرید.

 

 

برچسب ها:
اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی فست فود راه اندازی کسب وکار راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار شرکت های اعطای نمایندگی صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود طرح کسب و کار غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار جدید کسب و کار خانگی کسب و کار کوچک