نکات خدمات رستوران داری

بیشتر رستوران داران و کارکنانشان بر این باورند که کیفیت و درجه یک بودن رستوران فقط به غذای آن رستوران وابسته است. پژوهش های اخیر نشان دهنده این است که خدمت رسانی به مشتریان رستوران به میزان کیفیت غذای رستوران از توجه بسیار بالایی برخوردار است. این پژوهش ها نشان داده است که اگر رضایت مشتری بوجود بیاید مقدار مشتری های پایدار رستوران از 20 درصد به 80 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. و چنانچه مصرف کنندگان از خدمات عرضه شده به آن ها راضی بودند حدودا 5 دفعه رستوران را به دیگران جهت صرف غذا پیشنهاد دادند. به این علت که رضایتمندی مشتری برای کسب موفقیت و رتبه رستوران ها و گروه های مشابه مانند کافی شاپ و فست فود حائز اهمیت است، در این مقاله به نکاتی که باعث بهتر شدن خدمات به مصرف کنندگان می شود را مورد بررسی قرار می دهیم.

نکات خدمات رستوران داری

نکته اول: ایجاد حال و هوای دلخواه در رستوران

مدیریت رستوران باید بهترین راه را برای ارائه خدمات به مشتریان در رستوران ایجاد کند. اگر این موضوع در اولویت مدیر رستوران نباشد، اولویت کارکنان رستوران نخواهد بود. صاحبان رستوران ها، مانند رهبران میدان جنگ، باید مدیریت رستوران را در نظر بگیرند و انتخاب کنند. ایجاد فرهنگ خدمات رسانی به مشتریان رستوران در مورد آنهاست. مدیران رستوران باید دوره های خدمات مشتری را گذرانده باشند و تعهد لازم را برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان رستوران داشته باشند. مدیران رستوران باید در دوره های آموزشی نکات خدمات رستوران داری شرکت کنند. با انجام این کار آنها می توانند گارسون ها و مهمانان و مشتریانی را که مستقیماً به آنها خدمت می کنند آموزش دهند. هنگامی که یک کارمند جدید استخدام می کنید، برنامه ای برای اطلاع رسانی در مورد خدمات مشتری وجود دارد.

نکته دوم: فراهم سازی امکانات لازم برای کارکنان

همانطور که گاهی اوقات در صنعت رستوران اتفاق می افتد، ممکن است زمان هایی از سال وجود داشته باشد که رستوران شما شلوغ باشد و به کارکنان بیشتری نیاز داشته باشد. سپس می توانید افرادی را استخدام کنید که تجربه کافی در خدمت به مشتریان رستوران را ندارند. در حالی که هنوز آموزش ندیده اند، نباید انتظار داشته باشید که بهترین خدمات را ارائه دهند. برای اینکه کارکنان رستوران شما بهترین خدمات را ارائه دهند، باید بهترین امکانات را در اختیار آنها قرار دهید. این مبحث با ارائه آموزش خدمات به مشتریان شروع می شود. اگر می خواهید رستوران خود را برای یک روز تعطیل کنید، این کار را انجام دهید. زیرا در دراز مدت ارزشش را خواهد داشت. موارد دیگری که می تواند بر ارائه خدمات عالی توسط کارکنان تأثیر بگذارد عبارتند از:
آشپزخانه آشفته – غذا دیر سرو می شود و ممکن است بیش از حد پخته شود یا اصلا پخته نشود! فقدان وسایل آشپزخانه کافی از جمله ظروف نقره، بشقاب و لیوان، هیچ وعده غذایی خاصی برای روز وجود ندارد
ظروف و بشقاب کثیف
وقتی کارمندان شما امکانات کافی برای خدمات رسانی به مشتریان را ندارند، اغلب مجبورند بهانه جویی کنند و به مشتریان دروغ بگویند. در نهایت، اگر کارکنان رستوران مهارت کافی برای استفاده از امکانات رستوران برای خدمات رسانی به مشتریان را ندارند، باید سعی کنند این کمبودها را جبران کنند. به آنها زمان بدهید تا یاد بگیرند که چگونه از همه امکانات استفاده کنند.

نکات خدمات رستوران داری

نکته سوم: کنار آمدن با شکایات و رسیدگی به آنها

نحوه برخورد با شرایط نامطلوب و شکایات مشتریان یکی از اساسی ترین مسائل در خدمات رسانی به مشتریان رستوران است. نه تنها باید به سرعت به شکایات رسیدگی شود، بلکه باید با درک و همدلی با مشتریان رستوران همراه باشد. ممکن است در رستوران خود با مصرف کننده ای روبه رو شوید که از خدمات رستوران رضایت نداشته باشد. آنها می توانند این موضوع را از طریق تماس تلفنی یا ایمیل به شما منتقل کنند. یکی از مواردی که می تواند بر کسب و کار شما تأثیر منفی بگذارد اینترنت است که شامل شبکه های اجتماعی و وب سایت ها می شود. برای جلب رضایت مشتری باید اینترنت را به عنوان یک فرصت ارزیابی کنید و همه احتمالات را ارزیابی کنید. پاسخ شما به مشتری همچنین می تواند بر درصد سود شما در آینده تأثیر بگذارد.

نکته چهارم : آموزش نکات خدمات رستوران داری

چگونه ارائه خدمات عالی را آموزش می دهید؟ این اتفاق روزانه می افتد. شما باید مهارت های کارکنان رستوران را به صورت روزانه توسط مربیان مجرب ارتقا دهید. ایجاد ارائه خدمات عالی یک شبه اتفاق نمی افتد. هر هفته بخشی از رستوران را برای آموزش انتخاب کنید و آن را در طول سال انجام دهید. خدمات به مشتریان را آموزش دهید و مهارت های اساسی کارمندان خود را در موضوعات اصلی افزایش دهید. این جمله معروف را به خاطر بسپارید: برای ایجاد یک رفتار به ۲۱ روز زمان نیاز دارید. توجه داشته باشید که می توانید این موضوع را دور بزنید.

نکات خدمات رستوران داری

نکته پنجم: استخدام افراد مناسب

گاهی اوقات بسیار سخت است، اما سعی کنید افرادی را با روحیه مهمان نوازی جذب کنید. افرادی که با این ویژگی متولد شده اند و رستوران شما بهترین مکان برای آنهاست. اگر تجربه کافی برای کار در رستوران نداشته باشند اما طبیعتا مهربان، احساساتی، مصمم و سخاوتمند باشند، مهارت های دیگر چندان اهمیتی ندارند.

نکته ششم : رفتار پسندیده با کارکنان

کارمندان خوشحال به مشتریان رستوران شما خدمات بهتری ارائه می دهند. شما با کارکنان خود به خوبی رفتار می کنید و آنها به وضوح می دانند که شما از آنها چه انتظاری دارید. وفاداری آنها به رستوران شما بهتر خواهد شد. این روش دیگری برای ایجاد فرهنگ مهمان نوازی و خدمات به مشتریان است. با کارمندان خود خوب رفتار کنید تا با مشتریان رستوران شما به خوبی رفتار کنند. کار خود را با مهربانی انجام دهید تا کارمندان شما نیز همین کار را انجام دهند.

نکات خدمات رستوران داری

نکته هفتم: دادن پاداش به کارکنان

به عنوان مدیر رستوران برای کارکنانی که به بهترین نحو به ارائه خدمات می پردازند پاداش در نظر بگیرید. چراکه حقوق و انعام به تنهایی بسنده نیستند. پس برای این کارکنان ماهیانه پاداشی در نظر داشته باشید. این قضیه می تواند در فعالیت آن ها و همچنین فروش بیشتر شما تاثیر بسیاری بگذارد. این پاداش می تواند شامل هدایا، دستمزد و یا دادن مرخصی به آن ها باشد.

کاغذ تولید پول

نکته هشتم: حضور در رستوران و نظارت داشتن بر کارها

به عنوان کسی که صاحب رستوران می باشد شما دارای مسئولیت هایی هستید. این مسئله حائز اهمیت است که شما بدون اطلاع قبلی و بدون هماهنگی به رستوران های خود در زمان های خلوت و شلوغ سر بزنید. هر هفته زمانی را برای این کار در نظر بگیرید. هنگامی که وارد رستوران خود می شوید، بهترین فرصت برای آشنایی نزدیک با فرآیند خدمات مشتریان رستوران در اختیار شما قرار می گیرد. سپس می توانید ارزیابی کنید که چگونه است. همچنین، هر ماه زمانی را برای آموزش به مشتریان در نظر بگیرید که چگونه خدای خود را معرفی کنند. یک پیش بند بپوشید، آستین ها را بالا بزنید و یک پارچ را با نوشیدنی پر کنید. در عین حال به کارمندان خود نشان دهید که چگونه به مشتریان خدمات ارائه دهند. همچنین، مشتریان از در نظر گرفتن آنها تشکر خواهند کرد.

تولید محتوا

کلام پایانی

مطالعات نشان می دهد که حدود 70 درصد از مشتریان یک رستوران به آنجا باز نمی گردند. با ارائه بسیاری از امکانات رفاهی در رستوران خود، می توانید خط صفر برای این تحقیق بکشید. اما چگونه؟ شما می توانید مشتریان رستوران خود را حفظ کنید و راه انجام آن بهبود خدمات است. با هشت نکته ذکر شده در این مقاله می توان به آن دست یافت.
رستوران شما باید دو هدف اصلی داشته باشد. سرو غذای عالی و ارائه خدمات عالی به مشتریان. احتمالاً تا به حال متوجه شده اید که کیفیت غذا اهمیت کمتری نسبت به خدمات مشتری دارد. پس خیلی جدی بگیرید. نموداری درست کنید تا بتوانید پیشرفت خود را ببینید. با کارمندان خود صحبت کنید و آموزش های لازم را در این زمینه به آنها بدهید. سعی کنید به تمام سوالات (اعم از مثبت و منفی) که توسط مشتریان آنلاین یا در رستوران مطرح می شود پاسخ دهید. به مشتریان خود بگویید که به آنها اهمیت می دهید. یک برنامه بلند مدت برای بهبود و بهبود خدمات مشتری ایجاد کنید و متوجه شوید که نقاط ضعف شما کاهش می یابد و سود شما افزایش می یابد.

برچسب ها:
اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی فست فود راه اندازی کسب وکار راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار شرکت های اعطای نمایندگی صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود طرح کسب و کار غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار جدید کسب و کار خانگی کسب و کار کوچک