گروه برندینگ و فرنچایز بابک بختیاری تنها شتابدهنده ی استارت آپ های خلاق با مدل فرنچایز

اخبار برندنیوزویژه

خالق آیس پک، بابک بختیاری امروز با 32 برند فعال 

 

بابک بختیاری، متولد سال 1357 و اهل تهران است. مردی که امروزه او را پدر فرنچایز ایران می دانند.

کسی که در 14 سالگی، یعنی درست در اوج نوجوانی، پس از ورشکستگی پدرش و بهم ریخته شدن اوضاع زندگی شان تصمیم به کار کردن گرفت.

او کارش را با دست فروشی شروع کرد و سپس در 18 سالگی به مسافرکشی روی آورد.

ایشان می فرمایند خودش را مسافرکش نمی دانست بلکه این کار را یک کار مقطعی می دید.

پس از 6 ماه با فروختن پیکانش، گرفتن شریک و مقداری پول قرض کردن توانستند اولین رستوران خود به نام کٌنج برگر، که واقع در پاساژ گلستان بود، را افتتاح کنند.

کٌنج برگر شاید اولین قدم برای رسیدن به اهداف و رویاهایی بود که بابک بختیاری روز ها و شب ها در سرش می پروراند.

دوران خاک خوری!

اصطلاحی شاید به ظاهر خنده دار اما در باطن به شدت آسیب زننده. به طوری که با بی توجهی به این موضوع توسط بابک بختیاری، اولین شکست طلایی ایشان بعد از 1 سال رقم خورد و کٌنج برگر تعطیل شد.

شکست طلایی!

واژه ی عجیب برای بسیاری از ما ها.

ایشان می گویند دیدگاه دیگران مهم نیست، زیرا دیگران تو را قضاوت می کنند بی آنکه بدانند نقشه ی راه تو چیست.

پس از چند سال با پولی که پس انداز کرده بودند همراه پدرشان کارخانه ای برای تولید میز و صندلی زدند.

یک اتفاق ناگوار!

بابک بختیاری به دلیل بدهی های بسیار زیادی که داشت (حدود 300 میلیون) به زندان افتاد.

شاید برای بسیاری ها این اتفاق پایان راه می بود اما نه برای شخصی مانند بابک بختیاری.

حرف بسیار زیبایی که ایشان می فرماید این است که دیکته ی نانوشته غلط ندارد و کسی که بیشتر کار می کند احتمال دارد شکست بخورد.

دیدگاهی عجیب اما در عین حال زیبایی ست.

در دادگاه موفق به راضی کردن طلبکار ها می شود و سپس توسط وثیقه ی دوستش از زندان آزاد می شود تا طی مدت 6 ماه بدهی اش را پرداخت کند.

در این مدت بود که برند آیس پک توسط بابک بختیاری طراحی شد.

ایده ی آن از علاقه ی ایشان در کودکی گرفته شده بود.

بابک بختیاری در این باره می گوید که من همیشه دوست داشته ام تا بستنی ام را شُل بخورم پس بستنی های شُل شده ی خودم رو داخل لیوان ها ریختم.

سرانجام اولین شعبه ی آیس پک در سال 1386 توسط بابک بختیاری افتتاح شد.

ایشان بی توجه به تمسخر طلبکار ها، دوستان و آشنایان با پشتکار بسیار و انگیزه ی قوی کارشان را ادامه دادن و در عرض 6 ماه اتفاقی افتاد که ایشان نام آن اتفاق را «معجزه ی خدا » گذاشتند.

جالب است بدانید بنجامین فرانکلین می گوید:« سخت کوشی مادر خوش شانسی است. »

در عرض 6 ماه آیس پک 120 شعبه افتتاح کرد. اتفاقی که نمونه ی آن در هیچ کجای جهان رخ نداده است یعنی در هیچ کجای دنیا سیستمی زنجیره ای وجود ندارد که در همان سال اول دوران خاک خوری اش کمترین ضرر و بیشترین سود را بدهد یا طبق گفته ی خود آقای بابک بختیاری 1 به 2 بزند.

بابک بختیاری می گوید:

-یک باور ابتدا باید در ذهن به وجود بیاید. اگر در ذهنتان هر موضوعی را باور کنید و بپرورانید، ظرفیتش را پیدا می کنید و به آن می رسید.

بابک بختیاری در سال ۱۳۸۷به عنوان کارآفرین برتر بخش خدمات در جشنواره ملی کارآفرینان برتر و در سال ۱۳۸۸ آیس پک به عنوان یکی از صد برند برتر ایران انتخاب گردید.

وی همچنین در سال ۱۳۸۷ عنوان کارآفرین برتر استان تهران را نصیب خود نمود و بیش از 5000 نفر در این سیستم مشغول به کار هستند.

آیس پک که در 29 سالگی بابک بختیاری تاسیس شد و عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای ایران را به خودش اختصاص داد، امروزه نه تنها در سراسر ایران بلکه در کویت، دبی، مالزی، استرالیا و آلمان شعبه های متعددی دارد و حتی امکان دارد در آینده ای نه چندان دور در آمریکا نیز شعبه های آیس پک افتتاح شود.

آیس پک تنها شروع کار بابک بختیاری بود و امروزه ایشان را نه تنها توسط ایس پک بلکه توسط برند های متعدد بسیاری مانند، توت طلایی، ستارگان غذا، تنورک، چوبیک، چاکوچ، سه نقطه، تو کی تو، گراس، کاویچ، سال سال و بسیاری برند های دیگر می شناسیم.

جالب است بدانید که ایشان جایزه ی جوان ترین کارافرین را نیز به خود اختصاص دادند.

گروه تخصصی برندینگ و فرنچایز بابک بختیاری با 15 سال تجربه اجرایی در حیطه برند سازی در ایران و آموزش اشخاص برای شروع کسب و کارهای بسیار پر سود و زود بازده خدمات خود را درقالب فرنچایز به کسانی که مشتاق شروع و راه اندازی کسب و کار هوشمندانه و کاملا حرفه ای هستند ارائه میدهد همچنین کسب وکارهایی که به مرحله اجرا رسیده اند اما در زیرساخت ها کامل نیستند و یا در توسعه خود سرعت کمی دارند با تغییرات بنیادین به اهداف خود می رساند.

در حال حاضر گروه برندینگ و فرنچایز بابک بختیاری سی‌و دو برند فعال را در زیر مجموعه خود حمایت و پشتیبانی مینماید.

به گفته خود آقای بختیاری سیگنال او و تیمش این است که ما موفق می شویم، ما برنده ایم، ما می توانیم دنیا را بگیریم.

و همه ی آن ها ایمان دارند که در فرنچایز از دیگران به زودی زود جلو خواهند زد.

هدف کلی مجموعه بابک بختیاری ایجاد کسب و کارهای پر سود در سراسر کشور بوده و در صدد می‌باشد با حمایت از برندهای ملی و ایرانی در عرصه جهانی حضور پیدا نموده و با کارآفرینی در زمینه کسب و کار افراد زیادی را مشغول به کار نماید.

ایشان می فرماید ارزش اصلی و چاه های نفت واقعی برند ها هستند و امیدوارم روزی برسد که با افتخار بگوییم از ما نفت نخرند، انشالله به زودی برند های ما جای چاه های نفت را خواهد گرفت.

مطلب را با نقل قولی از ناپلئون بناپارت به اتمام می رسانیم، باشد که همه ی ما طبق سخن آقای بختیاری ذهن هایمان را از ترس خالی کنیم تا جای آن ها امید در تک تک سلول های بدنمان جای گیرد.

«تا زمانی که بال های خود را باز نکنید نمی دانید که چقدر می توانید پرواز کنید. »

 

خبرنگار: مهناز بحروجی

سردبیر و ویراستار: سیما باباپور

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال نظر