نمایندگی کی اف سی + تاریخچه و هزینه فرانچایز

برندهای خارجیویژه

ترجمه لغت به لغت این نام به صورت مرغ سرخ شده کنتاکی میباشد که کلمه کنتاکی برگرفته از منشا و مبدا شکل گیری این رستوران های زنجیره ای موفق که واقع در ایالت کنتاکی کشور ایاالت متحده است میباشد.
این برند ابر قدرت جهانی ابتدا توسط سرهنگ آمریکایی یعنی آقای ساندرز در شهر لوییزویل ایالت کنتاکی در سال 1952 میالدی و با مشخصه طرز تهیه معروف آن که ترکیبی از 11 نوع سبزیجات و ادویه جات خاص که توسط خود آقای ساندرز ابداع شده بود متولد شد و پس از مدت زمان کوتاهی از افتتاح اولین شعبه این رستوران و استقبال فوق العاده شهروندان شهر لوییزویل و بعدها فرماندار کل ایالت کنتاکی از طعم و مزه خارق العاده و جدیدش این موفقیت ، نشان شهروند افتخاری را هم برای صاحب برند یعنی سرهنگ ساندرز نیز به همراه آورد و پس از آن پله های موفقیت را یکی پس از دیگری با سرعت هرچه تمام پیمود تا جایی که امروز این برند فرانچایز پس از مکدونالد در رتبه دوم موفق ترین و پر فروش ترین رستورانهای فرانچایز یا زنجیزه ای دنیا قرار گرفته است.

شعبه کی اف سی

تعداد شعب کی اف سی در سراسر جهان

برند کی اف سی در کنار کیفیت فوق استاندارد و پیوسته اش سرمایه گذاری چشم گیری در زمینه تبلیغات و مارکتینگ نیز انجام داده و با انجام تبلیغات مداوم همواره نام رستوران های خود را در معرض دید و شنود مشتریانش قرار می دهد که این نیز تاثیر چشم گیری در میزان فروش و موفقیت نمایندگان و رستورانهای این برند موفق جهانی گذاشته است طبق تحقیقات انجام شده توسط رسانه های معتبر و اداره آمار و ارقام جهانی بطور متوسط بیش از ۱۸۵ میلیون نفر در هفته الاقل یکبار تبلیغات کی اف سی را از طریق رسانه های معتبر مشاهده میکنند که البته این آمار مربوط به کشورهایی که کی اف سی در آنها فعالیت تجاری دارد میباشد و شامل همه کشورها نیست.
کی اف سی با بیش از ۱۷۰۰۰ شعبه فعال در ۱۱۵ کشور مختلف جهان روزانه پذیرای بیش از ۱۲ میلیون نفر مشتری می باشد که طبق آمار ٪۸۵ از این مشتریان از مشتری های پیوسته و دایمی این رستوران. میباشند که در هفته الاقل یک وعده غذایی خود را از محصوالت منوی این رستوران انتخاب می کنند.

لوگو برند یام

مقایسه کی اف سی با برند یام

لازم به ذکر است برند کی اف سی با تمام عظمت و موفقیت و این میزان از فروش ، خود عضوی از شرکت جهانی یام میباشد. برند یام یک برند تمام غذایی است که بعنوان بزرگترین برند رستورانهای زنجیره ای در دنیا شناخته میشود این شرکت با بیش از ۴۰۰۰۰ شعبه رستوران فعال در ۱۳۰ کشور مختلف در سراسر جهان میباشد.شرکت یام صاحب و مالک تعدادی از بزرگترین برندهای موفق بین المللی در زمینه رستوران های فرانچایز زنجیره ای شناخته شده از جمله پیتزا هات ،تاکو بل و همین برند کی اف سی میباشد. این شرکت با بیش از ۱ میلیون نفر کارمند در سراسر دنیا بعنوان یکی از کار آفرینان موفق جهانی نیز شناخته شده است که البته با تمام این احوال این شرکت صاحب رتبه ۲۰۱ با ارزشترین برندهای جهان که توسط موسسه معتبر فورچن ۵۰۰ که هر ساله به معرفی ۵۰۰ شرکت معتبر جهان از لحاظ ارزش دالری میباشد معرفی شده است. ارزش دالری این شرکت در مجله فورچن ۵۰۰ بالغ بر ۱۳ میلیارد دالر برآورد شده است که البته شرکت یام از لحاظ میزان چرخش مالی در ارزش گذاری سایر موسسات آمار و ارقام جهانی دارای رتبه به مراتب باالتری میباشد.

فرنچایز کی اف سی

دریافت نمایندگی کی اف سی KFC

برای دریافت نمایندگی برند کی اف سی و افتتاح یک شعبه فعال این رستوران ابتدا متقاضیان با تکمیل فرم های ثبت نام و درخواست نمایندگی میبایست از لحاظ پیشینه و همچنین سطح قدرت مالی مورد تایید دفتر مرکزی قرار بگیرند و پس از اخذ تاییدیه از دفتر مرکزی کی اف سی کلیه نمایندگان و افرادی که تحت عنوان کارمند قصد فعالیت در هر یک از شعبه های این رستوران را دارند میبایست در دوره های آموزشی نسبتا بلند مدت این برند نیز شرکت کرده و در صورت قبولی در آزمون. نهایی مجوز فعالیت در این رستوران ها را دریافت نمایند سرمایه مورد نیاز و هزینه ها برای افتتاح و راه اندازی یک شعبه فعال از رستوران های کی اف سی بسته به اندازه مساحت رستوران و موقعیت جغرافیایی هزینه ها متغییر میباشد که این مبالغ بصورت مینیموم و ماکسیموم بصورت زیر برآورد شده اند:

حق برندینگ KFC

براورد هزینه های حق برند یا فرنچایز کی اف سی

هزینه های ابتدایی )که یکبار صورت می پذیرند( امتیاز نمایندگی 45000$
اعتبار سنجی و سو پیشینه بین 300 $تا 500 $برای هر نفر
بیعانه و اجاره ملک رستوران بین 400000 $تا 1100000$
کارآموزی بین 7000 $تا 10000$
مجوز ها و دیپازیت بین 50000 $تا 100000$
دکوراسیون بین 500000 $تا 900000$
تجهیزات بین 320000 $تا 450000$
مواد اولیه 1000$
مراسم افتتاحیه 5000$
بیمه 7000 $تا 10000$
سایر هزینه ها 5000 $تا 10000$
هزینه های جاری
شارژ ماهیانه 5 %از کل فروش
تبلیغات سراسری 5 %از کل فروش

جمع بندی نهایی فرانچایز کی اف سی

با توجه به مبالغ فوق که بصورت تقریبی توسط سایت ها و شرکت های معتبر فرانچایزینگ برآورد شده است ، هزینه الزم جهت افتتاح یک شعبه فعال رستوران کی اف سی بین ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دالر تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دالر بسته به اندازه و مساحت شعبه و موقعیت مکانی آن متغیر میباشد در حال حاضر 3 کشوری که دارای بیشترین تعداد شعبه از رستورانهای کی اف سی هستند بترتیب آمریکا با ۴۲۳۰ شعبه ، ژاپن با ۱۱۸۰ شعبه و انگلستان با ۸۴۰ شعبه فعال میباشند و فعالترین کشور حال حاضر از لحاظ گسترش تعداد شعبات کشور هندوستان است که رستوران های برند کی اف سی. یکی پس از دیگری در حال افتتاح در این کشور وسیع میباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال نظر