فرنچایز غذاهای محلی ایران

در مقاله فرانچایز غذاهای محلی ایرانی بیشتر در مورد غذاهای محلی ایرانی صحبت خواهیم کرد. غذا خوردن یکی از مهم ترین نیازهای هر فردی است، اما یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر است. تورهای شکم گردی و رستوران گردی امروزه به یکی از سبک های گردشگری تبدیل شده است و افراد زیادی علاقه مند به چشیدن غذاهای جدید محلی هستند.

به گوشه و کنار ایران سفر می کنید و قومیت هایی را می بینید که با توجه به طبیعت و فرهنگشان غذاهای سنتی لذیذ و لذیذی دارند و طرفدارانشان بیشتر است. حتی شهرت برخی از این غذاهای ایرانی در کشورهای خارجی نیز پیچیده است.

برای آشنایی با غذاهای محلی ایران با ما همراه باشید.

دیزی، کباب کوبیده، آش دوغ و میرزا قاسمی از جمله غذاهایی است که در سفره اکثر ایرانیان می توانید ببینید و گردشگران زیادی در سفر به ایران این غذاهای سنتی و اصیل را امتحان می کنند. معروف ترین غذای محلی که می شناسید چیست؟ در این مطلب می خواهیم شما را با معروف ترین غذاهای سنتی ایران و اینکه متعلق به کدام استان یا شهر هستند آشنا کنیم.

غذاهای محلی استان خوزستان

هرچه از غذای کوزیستانی بگوییم، کم گفته ایم. در منطقه جنوب کشور ما شغل بیشتر مردم ماهیگیری است به طوری که غذاهای زیادی با توجه به ماهی های مختلف تهیه می شود. گوشت ماهی با ادویه های خوشبوی جنوبی و البته جادویی که از دست سرآشپزهای کوزستانی چکه می کند ترکیب می شود تا غذاهای لذیذ محلی و جنوبی به دست آید. اگر به استان خوزستان سفر کردید از غذای آنها لذت ببرید.

فرنچایز غذاهای محلی ایران

فرنچایز قلیه ماهی

قلیه ماهی یکی از غذاهای معروف استان بوشهر را همه به عنوان یکی از خوشمزه ترین خورش های جنوب کشورمان می شناسند. این خورش معمولا با انواع ماهی های جنوبی، سبزیجات معطر و شله هندی پخته می شود. اصولاً قلیه باید ترکیبی از طعم ترش و تند نیز داشته باشد. اما هر خانواده ای به سلیقه خود این غذا را با ترشی و تندی که می خواهد می پزد.

فرنچایز غذاهای محلی ایران

فرنچایز غذای محلی سمبوسه

سمبوسه به عنوان یک غذای وارداتی شناخته می شود. از جایی که؟ زیرا این غذا در اصل از هند می آید. اما از آنجایی که اولین بار از شهرهای جنوبی ایران وارد کشورمان شد، آن را به عنوان یک غذای جنوبی می شناسیم. معروف ترین سمبوسه با نان لواش درست می شود.

مخلوطی از گوشت چرخ کرده، سبزیجات مختلف، رب گوجه فرنگی و ادویه های معطر را در نان لواش به شکل مربع در می آورند و در روغن داغ سرخ می کنند تا سمبوسه تهیه شود. با خوردن سمبوسه ای که بوفه مدرسه در ایام مدرسه تهیه کرده بود، بسیار لذت بردیم. این غذای خوشمزه را اغلب با سس کچاپ می خورند.

فرنچایز فلافل

فلافلییی

درست است که فلافل به عنوان یک غذای محلی در کوزستان تبلیغ می شود اما تمام شهرهای ایران پر از فلافل فروشی است. با توجه به ارزان بودن مواد اولیه مورد استفاده در پخت فلافل، قیمت نهایی آن کاملا مقرون به صرفه است. به همین دلیل در تهران معمولا در هر محله ای فلافل فروشی وجود دارد. در تهیه فلافل از نخود پخته، ادویه و تخم مرغ به همراه مقداری مخلوط گلدانی استفاده می شود. اگر در اهواز هستید و می خواهید فلافل اهواز بخورید، شب ها در خیابان لشکر آباد توقف کنید تا طعم اصیل فلافل را بچشید.

فرنچایز مهلبیه

اسم مهلبیه کاملا واضح فریاد می‌زند که پای یک غذای عربی در میان است. دسری خوش‌طعم که از ترکیب آرد و نشاسته ذرت، شیر، وانیل، شکر و گلاب به دست می‌آید مهلبیه نام دارد. این دسر شباهت زیادی به فرنی دارد.

فرنچایز غذاهای محلی گیلان

گیلان یکی از خوش آب و هواترین استان های ایران است که به دلیل آب و هوای خوب جغرافیایی همه را به خود جذب می کند. اگر زیبایی های طبیعی و تاریخی این شهر را کنار بگذاریم، می توان آشپزی خانگی و غذاهای لذیذ مردم گیلان را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ایران معرفی کرد.

سبزی های محلی به کار رفته در غذاهای گیلانی به قدری معطر و لذیذ است که همه را مجذوب خود می کند. گیلانی ها اغلب برای پذیرایی از مهمانان خود غذاهای متنوعی می پزند که ما تنها تعدادی از آنها را به شما معرفی می کنیم:

فرنچایز باقالاقاتق

فرنچایز غذاهای محلی ایران

حتما از هر شخصی در مورد غذای رشتی بپرسید باگالاقاتاق را به شما معرفی می کنند. حتی اگر هرگز این غذا را امتحان نکرده باشد. از نام Bagalaqataq می توان حدس زد که عضو اصلی آن یک گونه لوبیا است. سیر که یکی از اعضای ثابت غذاهای گیلانی است نیز در باغالقاطاق خودنمایی می کند. تخم مرغ و شوید از دیگر ترکیبات باغالاقطاق هستند. این غذای محلی ایران را می توانید به عنوان پیش غذا یا به عنوان غذای اصلی با برنج میل کنید.

الو و مرغ

فرنچایز خورشت آلو مسما

آلو مسما از آن غذاهای اصیل ایرانی است که با طعم ترش و شیرینش دل خیلی از مسافران شهر گیلان را می برد. این غذای خوشمزه همانطور که از اسمش پیداست با پایه آلو درست می شود. در اصل این خورشت را با گوشت مرغ می‌پزند اما امروزه آن را با گوشت گوسفند یا گوساله هم ترکیب می‌کنند.

خیلی‌ها این غذا را با طعم شیرین می پسندند، اما گیلانی‌ها آن را ترش و ملس می‌پزند. یک ترکیب خوش‌طعم از آلو، قیسی، مرغ، شکر و زعفران خورشت آلو مسمای گیلانی را تشکیل می‌دهد. یک نکته! آلو مسما از آن غذاهای گیلانی است که سیر جزو آن نیست! این خورشت به عنوان غذای اصلی در مهمانی‌ها و مجالس مهم پخته و سرو می‌شود.

فرنچایز غذاهای محلی آذربایجان شرقی

تبریز که قبلاً سال‌ها پایتخت کشورمان ایران بوده است، امروزه با داشتن جاذبه‌های تاریخی فراوانش یکی از مقاصد گردشگری مهم ایران به شمار می‌رود. ترک زبان‌ها هم از آن قوم‌های ایرانی هستند که دستپخت بسیار خوبی دارند.

فرنچایز کوفته تبریزی

درست است که کوفته یک غذای بین‌المللی است اما بدون شک کوفته تبریز یکی از خوشمزه‌ترین کوفته‌های دنیاست. تبریزی‌ها کوفته‌ها را در اندازه‌ ی متوسط یا خیلی بزرگ می‌پزند. این غذا یکی از غذاهای رسمی و مجلسی تبریزی‌هاست. این کوفته‌های پرطرفدار و محبوب که به‌عنوان میراثی ناملموس ملی هم ثبت شده‌اند از گوشت، لپه، برنج و سبزی‌های خوش بو درست می‌شود.

فرقی ندارد در کدام شهر ایران زندگی می‌کنید هر نقطه‌ای که باشید می‌توانید مواد اولیه کوفته تبریزی را تهیه کرده و برای پختن یک غذای خوب و مقوی دست به کار شوید.

فرنچایز خورش آلو هویج

به طور کلی می‌توان گفت ترک‌ها از طعم شیرینی لذت می‌برند. خورشت آلوهویج از آن دسته از خورشت‌های محبوب آذربایجان شرقی است که اسمش ترکیباتش را لو می‌دهد. برای پختن خورشت آلو هویج می‌توانید از گوشت مرغ یا گوسفند استفاده کنید. علاوه بر گوشت، هویج و آلو، از پیاز و رب و ادویه‌های مختلف هم برای پخت این غذا استفاده می‌شود. در آخر هم کمی آبلیمو برای خوش عطر و طعم شدن خورشت به آن اضافه می‌شود.

فرنچایز کباب شهر بناب

نمی‌دانم اصلاً معرفی کردن و شناساندن کباب به عنوان یک غذای خوشمزه و دوست داشتنی کار درستی هست یا نه!؟ اصلاً مگر کسی هست که کباب را دوست نداشته باشد؟! آن هم کباب بناب تبریزی. گوشت اعلای گوسفندی را با هزار و یک فن و مهارت آشپزی که هر کسی هم ندارد، به سیخ می‌کشند و می‌پزند تا کباب بناب حاضر شود. اصلی‌ترین مرحله برای پختن این کباب آماده کردن مواد اولیه است که تاثیر زیادی در مغرپخت شدن آن دارد.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک