7 ویژگی موفقیت کسب و کار های بین المللی

کسب و کار بین المللی چیست؟

کسب و کارهای بین المللی به مشاغلی گفته می شود که سطح فعالیت آنها بیش از محدوده جغرافیایی باشد. در دنیای امروز شاهد هستیم که بیشتر محصولات صنایع دستی ایران در کشورهای عرب زبان حوزه خلیج فارس و کشورهایی مانند روسیه به فروش می رسد.

این نشان دهنده این است که کسب و کار بین المللی قرار نیست وارد حوزه‌های پیچیده و نرم افزاری سخت شود. شما حتی می‌توانید از راه ارتباطات ساده بین المللی با چند کشور، ساده‌ترین محصولات مثل چاقوهای تزیینی، کالاهای دستی سنتی یا حتی کالاهای ارزشمندی مثل فرش را بفروشید.

ویژگی های برجسته کسب و کارهای بین المللی

کره زمین

 

با توجه به توضیحات ذکر شده، کسب و کارهای بین المللی در مقایسه با شرکت های ملی و محدود باید دارای تعدادی ویژگی باشد که به عنوان تفاوت و تفاوت شناخته می شود. در هر صورت باید این واقعیت را بپذیریم که مشتریان ما افرادی با زمینه های زبانی و فرهنگی متفاوت از ما هستند. این موضوع نه تنها یک فرصت بلکه یک تهدید است. بیایید این ویژگی ها را با هم بررسی کنیم:

نیاز به یادگیری زبان های خارجه

یکی از مهم ترین ویژگی های تجارت بین الملل این است که شما قطعا نیاز به آموزش و یادگیری یک زبان خارجی دارید.

خوشبختانه اکثر کشورهای دنیا از زبان انگلیسی استفاده می کنند که کار شما را آسان می کند. تجربه نشان داده است که در کشورهای عرب زبان، روسیه و برخی از کشورهایی که از اتحاد جماهیر شوروی سابق جدا شده اند، از استفاده از زبان انگلیسی و موفقیت آن انتظاری بیش از این نمی توان داشت.
کسب و کارهای بین المللی نیاز به یادگیری چندین زبان خارجی معروف در دنیا دارند در غیر این صورت باید چندین مترجم قابل اعتماد برای هر یک از این رشته ها استخدام کنند که هزینه بالایی دارد.

حضور مشاور بین الملل جهت پیشبرد کسب و کار بین المللی

کسب و کار بین المللی چیست؟

اگر می توانید برخی از اصول اولیه تجارت بین المللی را با کمک زبان انگلیسی به کار ببرید، اما شناخت فرهنگ های مختلف و واکنش مناسب در موقعیت های مختلف کاری نیست که فقط با یک زبان بین المللی انجام دهید. مثلاً گاهی ضرب المثل رایج معنایی بسیار متفاوت از معنای پنهان آن دارد. این نشان می دهد که زبان و فرهنگ شرایط متفاوتی با یکدیگر دارند.
باید روی کار خود تمرکز کنید. اگر قرار باشد تمام انرژی خود را صرف یادگیری فرهنگ های مختلف کنید، قطعا نتیجه مثبتی نخواهید گرفت. بنابراین در این مورد توصیه می کنیم با توجه به آمار مشتریان خود به یک مشاور بین المللی مراجعه کنید. بنابراین، روی فرهنگ هایی تمرکز کنید که بیشترین مشتری را برای شما دارند.

آشنایی با آداب مذاکره

آداب مذاکره بین المللی پیچیده است و شما با افراد مختلفی سروکار دارید. مثلا:

ژاپنی ها مردمی سخت کوش هستند و در عوض به اصول و قوانین پایبند هستند.
آلمانی ها به ماشین ها و تجهیزات ماشینی دلبسته اند و احساسات کمتری در آنها دارند.
فرانسوی ها بیشتر از آلمانی ها تحت تاثیر احساسات خود هستند و روال متفاوتی دارند.
سطح فرهنگ و سبک زندگی آفریقایی ها با کشورهای اروپایی بسیار متفاوت است.
کشورهای عرب زبان مردمی بسیار آرام هستند و به دنبال دردسر زیادی نیستند.

این موقعیت ها برای کشورهای مختلف وجود دارد و این نشان می دهد که شما با طیف های مختلف مردم سر و کار دارید. هنگام کار در سراسر کشور، احتمالاً بارها در زندگی خود با لهجه ها و زبان های مختلف روبرو شده اید. اما در تجارت بین الملل خبری از این شناخت ها نیست و به اصطلاح با هندوانه ای بسته روبه رو هستید.

تاثیر تکنولوژی بر کسب و کارهای بین المللی

فن آوری ها به ویژه پیشرفته ترین فناوری ها یکی از الزامات اساسی تجارت بین المللی و موفقیت آن است. در دنیای مدرن امروزی، هر کشوری دسترسی متفاوتی به تجهیزات مختلف دارد. در هر صورت کشورها سعی می کنند با تکنولوژی همگام باشند و به طرق مختلف از آن بهره مند شوند. در عین حال برخورداری از فناوری پیشرفته آنها را از وابستگی به کشور دیگری نجات می دهد.

حال به عنوان مدیر یک کسب و کار بین المللی باید از این ابزار به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. این اپلیکیشن می تواند در قالب ارتباط ساده و آسان با مشتریان و یا حتی با شرکت طرف مقابل باشد. به عنوان مثال می توانید به راحتی در اینترنت در مورد ویژگی ها و جمعیت کشورهای مختلف جستجو کنید و حتی نحوه ملاقات و مذاکره با آنها را بیاموزید. این به شما انعطاف بیشتری می دهد.

کسب و کارهای چند ملیتی چیست؟

کسب و کار بین المللی چیست؟

ما با پدیده شرکت های چند ملیتی، با گسترش حوزه ارتباطات در سراسر جهان و امکان ایجاد ارتباطات گسترده بین کشورها در اقتصاد جهانی مواجه هستیم. صدها سال است که شرکت های چند ملیتی با تأثیرگذاری بر مسائل اقتصادی-سیاسی کشورهای مختلف جهان نقش مهمی در عرصه روابط بین الملل ایفا کرده اند که قانونگذار در ماده 20 قانون تجارت انواع شرکت ها را نام برده است. علاوه بر شعبه شرکت های حقوق تجارت، نوع دیگری از تقسیم وجود دارد. در این بخش شرکت ها به دو دسته ملی و شرکت های فراملی یا چند ملیتی تقسیم می شوند. شرکت های ملی عموماً شرکت هایی هستند که دفتر مرکزی آنها در محل ثبت شرکت است و خارج از محدوده ثبتی فعالیت نمی کنند. اما شرکت های چند ملیتی مفهوم گسترده تری دارند.

استراتژی های کسب و کارهای بین المللی

کسب و کارهای بین المللی می توانند هر یک از فعالیت های زنجیره ای خود را در هر نقطه از جهان انجام دهند. یعنی شرکتی که وارد دنیای تجارت بین‌المللی می‌شود می‌تواند در یک کشور تولید کند، قطعات و اجزای محصولات را در کشور دیگر به هم متصل کند، محصولات خود را در کشور ثالث بفروشد و در نهایت خدمات پس از فروش را در کشور چهارم ارائه دهد.

کارکرد اصلی استراتژی های ورود به کسب و کار بین المللی، ارائه مکانیسم هایی برای انجام فعالیت های زنجیره ارزش مختلف در موقعیت ها و مکان های دیگر است. به عنوان مثال، ما بررسی می کنیم که چگونه شرکت رایانه ای اپل از استراتژی های ورود در عملیات اروپایی خود استفاده می کند. استراتژی های ورود به بازار بین المللی عبارتند از:

صادرات مستقیم و غیر مستقیم
مجوز و حق امتیاز
به اشتراک گذاری فناوری ها
سرمایه گذاری مستقیم خارجی

 

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک