7 راز موفقیت رستوران های معروف

در این مبحث میخواهیم راجع به 7 راز موفقیت رستوران های معروف و موفق صحبت کنیم که شما اکر قصد تاسیس یا سرمایه گذاری در یک رستوران را دارید بتوانید از آن ها استفاده کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید.

1-مشتری مداری

یک رستوران موفق و مشهور همیشه در رتبه اول به نظر و انتقادات مشتریانش اهمیت میدهد و احترام به آن ها و حقوقشان را در اولویت کاری خود قرار میدهد.بدون شک زمانی که یک رستوران محبوب و مشهور میشود به این معناست که در جذب و حفظ مشتریانش تلاش زیادی کرده اما دلیل افول موفقیت یک کسب و کار بعد از مدت زمانی طولانی این است که از مشتری مداری غافل میشوند و اهمیت بالایی به آن نمیدهند پس مشتریان دیگر میل و رغبتی برای مراجعه به آن رستوران ندارند. همیشه باید توجه کنید که شهرت یکی از روهای سکه است و روی دیگر منفوریت است پس همیشه مشتری مداری را در اولویت بگذارید.

2-سیستم مالی دقیق

بی نظمی در سیستم مالی یک رستوران عامل بزرگی برای شکست محسوب میشود و میتواند زیان های زیادی به بار بیاورد.بدون وجور یک حسابدار خوب و حمع کردن یک سیستم حسابداری دقیق شما میتوانید با انبوهی از بدهی ها و مالیات های پرداخت نشده دست و پنجه نرم کنید و قبض های پرداخت نشده هم مشکل بزرگی به بار بیاورند.پس بعد از راه اندازی رستوران نیاز به استخدام یک حسابدار مجرب دارید که دقیق و روی برنامه کار کنند و از ریسک ها جلوگیری کنید. استفاده از یک نرم افزار حسابداری و مدیریت خوب هم میتواند به شما کمک بزرگی بکند.

3-توجه به نظرات مشتریان در فضای مجازی

یکی از مهمترین عواملی که به مردم برای انتخاب یک رستوران کمک میکند نظرات مردم در وبسایت ها و فضای مجازی است.مهارت کسب نظرات مثبت روی صفحات مجازی بسیار مهم است زیرا میتواند روی مخاطبین شما تاثیرات مثبت زیادی بگذارد.شما باید مدام صفحات اجتماعی خود مانند اینستاگرام و فیسبوک را بروز رسانی کنید و نظرات مشتریانتان را بخوانید.

4-استفاده از تجهیزات صنعتی استاندارد

یک صاحب رستوران با تجربه و موفق می داند که سرمایه گذاری روی وسایل آشپزخانه صنعتی و کیفیت بالا میتواند کمک های بزرگی به کسب و کارش بکند.زیرا پخت نو پز در طروف با کیفیت باعث افزایش کیفیت غذای طبخ شده و در نتیجه بهتر شدن مزه غذا و جلب رضایت مشتریان بشود.پس سعی کنید در خرید لوازم صرفه جویی نکنید و با گرفتن مشورت از متخصصان بهترین دستگاه هارا خریداری کنید.

5-رضایتمندی کارکنان

یک رستوران موفق تلاش میکند علاوه بر جلب رضایت مشتریا رضایت کارمندان خود را هم جلب کند تا بتئانند با انگیزه و میل بیشتری کار کنند و رستوران مشتریان و بازده مثبت بالاتری داشته باشد. جلب رضایت پرسنل با پرداخت حقوق و یا دادن پاداش و تشکر از عملکرد خوب صورت میپذیرد.با برگزاری جلسات منظم ماهانه برای طرح مشکلات و مسائل توسط کارمندان محیط بین صاحب کار و پرسنل به محیطی بی تنش و آرام بدل میشود .

6-تغییر منو متناسب بافصل

برای فصل تابستان خوب است در سالاد ها و پیش غذاهایتان از میوه های کدو یا هلو استفاده کنید و در زمستان با استفاده از کدو یا کلم بروکلی و هویج غذاهای خوشمزه بپزید یا در شب های یلدا و عید انار دان شده یا هندوانه سرو کنید.استفاده از مواد اولیه فصلی یا محلی هم به منوی رستوران شما رنگ و لعاب خوبی میدهد و آشپزخانه تان را به روز نگه میدارد هم از هزینه های حمل و نقل برای واردات محصولات کم میشود.

7-آموزش دادن کارکنان برای سوانح غیر منتظره

جلب رضایت مشتریان با خدمات کیفیت بالا یکی از چالش برانگیز ترین قسمت های هر کسب و کاری است.شما باید آمادگی مواجهه با انواع مختلفی از مشتریان را داشته باشید، مثلا کسانی که در لحظه تعطیلی رستوران وارد میشوند و درخواست خدمات میکنند،یا درخواست رزرو در ساعات شلوغی را دارند یا انتقادی از غذا و خدمات دارند، مدیریت این دسته از افراد نیازمند شناخت روانشناسی و قابلیت درک و سروکله زدن با مشتریان است. شما باید همچنین مطمئن شوید که کارمندان شما نحوه برخورد با مشتری را بلد هستند و روبروی افراد عصبانی و مشتریان پرتوقع واکنش درستی نشان خواهند داد.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک