کسب و کار اینترنتی و مفهوم آن

مفهوم کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی یکی از انواع کسب و کار است.ایده های کسب و کار های اینترنتی اکثرا به چهار شکل انجام میشود.

فروش محصولاتی به شکل فیزیکی یا اینترنتی،فروش خدمات و یا فروش تبلیغات.

محصولات فیزیکی مانند فروش غذا،لباس،محصولات شوینده یا آرایشی و بهداشتی است که این محصولات را میتوان به صورت اینترنتی به فروش رساند.

نوع دوم محصولات دیجیتالی مانند وبلاگ یا ویدیوهای آموزشی یا کتاب های دیجیتال و یا پادکست ها است.

نوع سوم فروش خدمات است،این کسب و کار ها به طور مشخص محصولی برای فروش ندارند؛بلکه تخصص خودشان اعم از لوله کشی،تعمیرات لوازم برقی،تمیز کردن آپارتمان یا مشاوره های تحصیلی و حقوق باشد.

نوع چهارم فروش تبلیغات است.در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی معمولا سایت یا اشخاصی را میبینیم که اول با تلاش برای جذب مخاطب یا فالوور سعی میکنند سایت خود را به یک سایت شناخته شده تبدیل کنند سپس با استفاده از سایت یا شبکه اجتماعی شناخته شده خود شروع به انجام تبلیغات با هزینه برای افرادی میکنند که نیازمند شناساندن محصولات خود به مشتریان هستند.

امروزه به دلیل فراگیری و محبوبیت زیاد اینترنت در دنیا و کشور ما،کسب و کارهای اینترنتی یک راه بسیار پرسود و موفقیت امیز برای کسب درآمد محسوب میشود.به خصوص در زمان کرونا که کار در منزل با اینترنت توانست اقتصاد بسیاری از خانواده ها و کسب و کار ها را نجات داد.

این نوع کسب و کار نسبت به کسب و کار های فیزیکی معمولا نیاز به سرمایه کمتری دارد و درآمد حاصل از این کسب و کارها جزو پرسودترین درآمدها است.

مزایای داشتن یک کسب و کار اینترنتی

1-استقلال شغلی

کسب و کار اینترنتی  در حقیقت شغلی رایگان است که اشخاص در آن میتوانند با توجه به علایق و استعدادهایشان و کارهایی که با مهارت های آنها سازگار است شروع به کسب درآمد کنند و همچنین بدون نیاز به داشتن کارفرما و رییس یک کسب و کار مستقل را برای خودش شروع کند.

2-انعطاف پذیری ساعات کاری

ساعات کاری انعطاف پذیر یکی از دلایل اصلی روآوردن مردم به این نوع کسب و کار است.شما برای کار کردن اینترنت نیاز به تاریخ یا ساعت کاری مشخصی ندارید و میتوانید بر اساس سلیقه و تایم آزاد خودتان ساعت کاریتان را معین کنید.

3-اوقات فراغت بیشتر

با توجه به گزینه قبلی که معرفی کردیم شما برای روزهای مرخصی و  یا زمان های آزادتان خودتان مسئول هستید و میتوانید زمان بیشتری را برای استراحت خودتان اختصاص دهید.

4-نیاز نداشتن به پوشیدن لباس فرم

با انجام کسب و کار اینترنتی به  دلیل این که شما از داخل منزل خودتان مسغول به کار هستید نیاز به پوشیدن لباس رسمی یا فرم ندارید و میتوانید با لباس های راحتی خود به کار مشغول شوید و علاوه بر آن محدودیت مکان فیزیکی هم ندارید و میتوانید در هر مکانی که اراده کردید کار کنید،حتی در سفر یا مهمانی یا…

5-بازدهی مالی خوب

کسب و کار اینترنتی

به دلیل فراگیری زیاد اینترنت در کل دنیا انجام کار اینترنتی به طور تضمینی میتواند سودآفرین باشد و اگر در روزهای اول به دلیل بی تجربگی یا ناپختگی سود شما کم بود نباید نا امید شوید زیرا این مشکل با گذر زمان و کسب تجربه حل میشود.

اموزش چگونگی راه اندازی کسب و کار اینترنتی

خیلی از افراد تصمیم به شروع این بیزنس می‌کنند نمیدانند باید از کجا شروع به کار کنند.

شما ابتدا باید با توجه به علاقه،استعداد و مهارت های خود با گرفتن مشاوره از افراد با تجربه بررسی کنید که آیا راه اندازی آن نوع از کسب و کار امکان پذیر هست یا خیر؛سپس با گذراندن دوره های آموزشی تلاش کنید تا کسب و کارتان را با کمترین سرمایه به مرحله اجرایی برسانید.برای پیگیری اصولی این نوع کسب و کار شما باید اقدام به تشکیل یک تیم حرفه ای کنید تا در کنار شما به پیشرفتتان کمک کنند.

 

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک