9 ویژگی کسب و کار موفق

در میان تعاریف مختلف تجارت، دو مورد از بهترین آنها فرهنگ لغت آکسفورد به معنای خرید و فروش و معامله است. دیگری، در فرهنگ لغت لانگمن، شامل هر تجارتی است که به درآمد و سود منجر شود. این فعالیت ها شامل خرید و فروش کالا، تولید کالا یا ارائه خدمات به مشتریان است. با این حال، دانستن ویژگی های یک کسب و کار موفق برای توسعه آن کسب و کار ضروری است. ویژگی های یک کسب و کار موفق از یک تاجر است که صاحب کسب و کار خوبی است و دارای ویژگی های مدیریتی و شخصیتی خوبی برای ایجاد یک تجارت خوب است.

کسب‌ و کار موفق چیست؟

اگر فکر می کنید که یک فرمول یا میانبر جادویی برای رسیدن به هدف شما وجود دارد، در اشتباهید. عوامل زیادی با هم کار می کنند تا یک کسب و کار موفق را از یک کسب و کار بد تشخیص دهند. برای رسیدن به موفقیت در هر اقدامی، رعایت یکسری اصول و الزامات ضروری است. تلاش برای ایجاد یک کسب و کار موفق بایدها و نبایدهای خاص خود را دارد. در واقع با رعایت چند دستورالعمل ساده می توانید گامی اساسی در جهت ایجاد یک کسب و کار موفق بردارید.

1-داشتن انگیزه در کسب و کار

9 ویژگی کسب و کار موفق

کارآفرینان اغلب خوش بین، آینده نگر و علاقه مند به پیشرفت در زندگی هستند. این افراد بر این باورند که موفق خواهند شد و حاضرند منابعی را که در اختیار دارند برای کسب سود یا کمک به دیگران ریسک کنند. کارآفرینان موفق اغلب انرژی زیادی دارند و نمی توانند برای رسیدن به آنچه در ذهنشان است صبر کنند.این افراد همیشه به فکر کسب و کار خود هستند و به دنبال راه هایی برای افزایش سهم خود در بازار مربوطه هستند. آیا انگیزه کافی برای رسیدن به موفقیت دارید؟ آیا می توانید برای مدت طولانی با انگیزه بمانید؟ اگر چنین است، شما اولین ویژگی یک کارآفرین موفق را تجسم می دهید.

2-مشتاق بودن

انگیزه یکی از اصلی ترین شاخص هایی است که کارآفرینان موفق در درون خود دارند. اما برای موفقیت، باید انگیزه داشته باشید و همچنین مشتاق باشید. مهم نیست که در مورد DNA کارآفرینی صحبت می کنیم یا ویژگی های یک کارآفرین موفق، یا شاید حتی آناتومی چنین فردی. در هر صورت، اشتیاق بخشی جدایی ناپذیر از یک کارآفرین موفق است.

در واقع اگر بخواهیم کلمه ای را پیدا کنیم که به بهترین نحو ممکن یک کارآفرین را توصیف می کند، بدون شک آن کلمه شور و اشتیاق است. اشتیاق ویژگی اصلی همه کارآفرینانی است که توانسته اند کارهای بزرگی را انجام دهند. در اصل این میزان انگیزه و اشتیاق شما است که می تواند میزان موفقیتتان به عنوان یک کارآفرین را تعیین نماید. از لحظه ساخت و اجرای ایده اولیه تا سرمایه گذاری روی آن، موفقیت شما به میزان اشتیاقی که به نتیجه گیری دارید وابسته است.

3-داشتن روحیه پیگیری و خلاقیت

9 ویژگی کسب و کار موفق

یکی از مهارت های مهمی که شما باید به منظور رشد کسب و کارتان در خودتان تقویت کنید، پیگیر بودن است. کارآفرینان موفق ظرفیت بسیار بالایی برای شناخت و دنبال کردن فرصت های طلایی پیش روی خود دارند. به عنوان مثال کسانی که می توانند فروشنده های بسیار موفقی شوند، توانایی بسیار بالایی در پیگیری و تلاش برای جلب نظر مشتری دارند.

شما باید تمامی ایده هایی که در زمینه کاری شما وجود دارند را شناسایی و روی کاغذ بیاورید. سپس سعی کنید ایده خود را به شکلی خلاقانه شکل دهید. کارآفرینان موفق همواره ایده هایی نو و خلاقانه در ذهن دارند. خلاقیت در واقع همان چیزی است که میان یک فرد موفق و یک انسان عادی تفاوت ایجاد می کند. والت دیزنی یک مثال بسیار خوب از میان کارآفرینان موفق جهان است. او با استفاده از خلاقیت خود توانست رقیبان خود را کنار بزند و در عرصه فعالیت خود به فردی موفق تبدیل شود.

4-سازماندهی داشته باشید

ادم

یک کارآفرین موفق باید فرد سازمان یافته ای باشد. این سازمان دهی کلید اصلی در به نتیجه رسیدن کارهاست. ممکن است شما از منابع کمتری در مقایسه با رقیبان خود برخوردار باشید اما در صورت داشتن سازماندهی مناسب، می توانید از منابع موجود به شکلی بهینه بهره ببرید.

ساختار سازمانی ضعیف نه تنها مانعی برای رشد یک کسب و کار می شود، بلکه سبب می شود تا کار از مقیاس کوچکتری نیز برخوردار شود. یک محیط خوب می تواند در جذب مشتری تاثیر بسزایی داشته باشد. شما باید بدانید که بهترین کارآفرینان جهان همواره افرادی سازمان یافته و منظم هستند.

5-قدرت مذاکره کردن

یک کارآفرین باید بتواند در زمینه مذاکره کردن به شکلی مناسب عمل کند. در واقع هر چقدر که آنها بتوانند در مذاکره عملکرد بهتری را داشته باشند، موفقیت بیشتری را کسب خواهند کرد. به عنوان یک کارآفرین باید بتوانید بر سر موضوعات مورد بحث به شکلی مناسب مذاکره کنید. چرا که در طولانی مدت این کار به یک امر تعیین کننده در کسب و کار تبدیل می شود.

بسیاری از کارآفرینان به دلیل نداشتن مهارت مذاکره در طول مسیر با مشکلات زیادی رو به رو شده و شکست را تجربه می کنند. موضوعی که باید به آن اشاره کرد این است که خوشبختانه مذاکره کردن مهارتی اکتسابی است. به همین دلیل افراد می توانند با تمرین و تلاش آن را فرا گیرند.

6-تطبیق پذیری با کسب و کار

معمولا مدیران در یک شرکت برای پشتیبانی یا ارائه خدمات به همکاران یا کارمندان خود وابسته هستند. به عنوان یک کارآفرین باید در شروع کار تمامی یا بخش زیادی از کار را به تنهایی انجام دهید. این بدین معنا است که برای مدتی فقط و فقط خودتان هستید. چرا که شاید بودجه لازم برای استخدام حتی یک کارمند دیگر را نیز نداشته باشید. بنابراین شما باید هم مدیر باشید، هم حسابدار، هم فروشنده، هم منشی و هر کارمند دیگری که ممکن است در ادامه اقدام به استخدام او نمایید.

شما باید از نظر ذهنی برای چنین موقعیتی آماده شوید. در غیر این صورت نمی توانید خودتان را با حجم کارها تطبیق دهید و دچار مشکل می شوید. همه کاره بودن و توانایی انجام چندین وظیفه یکی از مهم ترین ویژگی های کارآفرینان موفق است. همین امر نیز سبب می شود که آنها درک بهتری درباره کارها و موقعیت های مختلف داشته باشد و بتواند بعدها به شکل بهتری تیم خود را مدیریت نماید.

7-توانایی حل مسئله

کارآفرینی اساسا حل مسئله است. بیشتر کارآفرینان موفق روی حل یک یا چندین مشکل اصلی در حوزه خود تمرکز کرده اند. همین تلاش برای حل مسئله سبب شده است محصولات یا خدماتی را ارائه دهند که بیشترین سودآوری را برای آنها داشته است.

اگر شما نتوانید مشکلی را حل کنید، موفق هم نخواهید شد. به همین دلیل همواره تاکید می شود که برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق روی قدرت حل مسئله خود کار کنید.

8-مهارت های تجاری عالی

یکی دیگر از دلایل اصلی موفقیت کارآفرینان، داشتن مهارت های تجاری و مالی عالی است. شاید خیلی از افراد این تصور را داشته باشند که برای شروع یک کسب و کار باید سرمایه ای عظیم داشت. اما این باور همیشه درست نیست. اگر شما مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق را داشته باشید، می توانید با کمترین بودجه ممکن کار خود را شروع نمایید.

کارآفرین کسی است که می تواند سیستم های داخلی، فرآیندها و محصولات لازم برای موفقیت یک کسب و کار را فراهم آورند. در کنار آن نیز روی فروش، گردش مالی و سودآوری نیز متمرکز می شوند. در واقع می توان گفت تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق به مهارت های تجاری فرد و دانش فنی او بستگی دارد. اگر تصمیم دارید کارآفرینی موفق شوید، حتما مهارت ها و استعدادهای درونی خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

9-ریسک پذیری در کسب و کار

کسب و کار 9 ویژگی کسب و کار موفق

یکی دیگر از ویژگی های کارآفرینان موفق ریسک پذیری است. در واقع کارآفرینان معمولا افراد ریسک پذیری هستند که همیشه آماده رفتن به عمق آینده ای هستند که هنوز از ساختار آن مطمئن نیستند. با این حال موضوع این است که هر ریسک کردنی باعث تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق نمی شود. چیزی که سبب موفقیت آنها می شود این است که تمایل دارند زمان و هزینه خود را روی ناشناخته ها سرمایه گذاری کنند. اما در کنار آن برنامه ریزی مناسب برای رویارویی با موضوعاتی که بابت آنها مطمئن نبوده اند را نیز خواهند داشت.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری برند سازی برندسازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی فروشگاه راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود طرح کسب و کار غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی مک دونالد نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار خانگی کسب و کار کوچک