نگاهی به ترندهای برتر صنعت فرنچایز

آگاهی از آخرین روند فرانچایز تاثیر زیادی در تصمیم گیری شغلی و تجاری دارد. فرانشیز امتیازی است که به شخص حقیقی داده می شود. با استفاده از این امتیاز، محصولات یا خدمات یک برند معروف را به فروش می رساند. این امتیاز برای مدت محدود و محدود به صاحب امتیاز اعطا می شود. در این مقاله نگاهی به روندهای کلیدی فرانشیز در صنعت تجارت و بازاریابی انداختیم.

سهم قابل توجه بازار فرانچایز

یکی از روندهای اصلی فرنچایز، اهمیت سهم بازار قابل توجه فرنچایز است. گزارش سازمان تجارت کوچک آمریکا در سال 2016 نشان می دهد که فرانشیز 5.3 درصد از کارفرمایان کوچک و 9.6 درصد از کارفرمایان بزرگ را پوشش می دهد. این گزارش بر اساس گزارش “فرن دیتا” است، صنعت فرنچایز در آمریکای شمالی شامل بیش از 420000 واحد در فرم فرانشیز است. این آمار نشان می دهد که صنعت فرنچایز در دهه گذشته رشد فوق العاده ای داشته است.

سهم بازار حق رای در صنعت گزارش دهی کاملاً متنوع است. آمار و ارقام نشان می دهد که صنایع گناکون در حال ورود بزرگی به این عرصه است. 93 درصد از محصولات مرتبط با چشم پزشکی وارد بازار فرانچایز شدند. این عدد در دفاتر پست خصوصی 70 درصد و در فست فودها 61 درصد است. مراکز کاهش وزن و رژیم غذایی تقریباً 45 درصد وارد بازار امتیازدهی شده اند.

قدرت توسعه فرانچایز در پسا کرونا به عنوان یکی از مهم ترین ترند ها

فرنچایز

ما شکی نداریم که بحث صنعت فرنچایز همزمان با همه‌گیری کرونا درگیر مشکلاتی بود. کرونا صنعت فرانشیز و سایر صنایع را تحت تاثیر قرار داد البته از سال 2016 تا 2019 میانگین رشد سالانه اشتغال فرانشیز به 3 درصد رسید. این با وجود کاهش 11.2 درصدی اشتغال در بخش فرانشیز در سال 2020 است. حدود 1 میلیون شغل به دلیل محدودیت ظرفیت شغلی ناپدید شد.

ضعف در صنعت فرنچایز در دوران کرونا

در همین حال، همه‌گیری کرونا باعث شد تعداد کسب‌وکارهای فرنچایز در سال 2020 به میزان 2.6 کاهش یابد. البته خبر خوب این است که دوران پس از کرونا اکنون به یکی از روندهای فرانچایز تبدیل شده است. ما انتظار داریم که صنعت فرنچایز تا پایان سال 2021 بیش از 26000 مکان و تقریباً 800000 شغل جدید در ایالات متحده ایجاد کند. پیش‌بینی می‌کنیم که با افزایش موسسات و علائم تجاری وارد بخش حق رای دادن، این رقم تا پایان سال 2021 به 3.5 درصد برسد. کارآفرینان می گویند بیشترین رشد در صنعت فرنچایز در فست فودها و رستوران ها، خدمات نظافتی و تناسب اندام خواهد بود.

نرخ بقای بسیاری از کسب و کارها چندان بالا نیست. این تعجب آور است اما برای کارآفرینان جدید صادق است. حدود نیمی از مشاغل جدید به مدت 5 سال یا کمی بیشتر باقی می مانند. این درحالی است که تنها حدود یک سوم مشاغل جدید تا 10 سال باقی می مانند. نرخ بقای مشاغل جدید کمی بهتر از قبل از همه‌گیری کرونا بود. کرونا سبب شد که به دلیل شرایط اقتصادی بسیاری از کسب و کارها از پا در ایند. در این بین استفاده از فرانچایز یا حق نمایندگی کمک زیادی به افرادی می کند که قصد راه اندازی یک کسب و کار جدید را دارند.

حمایت برای بقای کسب و کارهای کوچک

به نظر می رسد حمایت فرنچایزهای کسب و کارهای مهم و معروف تاثیر بسزایی در بقای کسب و کارها داشته باشد. همکاران باتجربه و دارای حق امتیاز می توانند به کسب و کارهای کوچک کمک زیادی به طول عمر و موفقیت کسب و کار خود کنند. میزان موفقیت مشاغلی که به بخش فرانشیز روی می آورند بالاتر است. کسب و کارهای کوچک نرخ موفقیت دو ساله 8 درصدی بالاتر از کسب و کارهای مستقل جدید دارند. نرخ موفقیت یک ساله کسب و کارهای فرانشیز نیز 6.3 درصد بیشتر از کسب و کارهایی است که به طور مستقل فعالیت می کنند. این موضوع همچنین فرنچایز را به یکی از گرایش های ارزشمند در صنعت برای مشاغل و کارفرمایان جدید تبدیل کرده است.

اخذ نمایندگی برند معروف

تغییر جهت به سمت بازاریابی دیجیتال از جمله ترند های کسب و کار های فرنچایز

تقریبا نیمی از متخصصان حق امتیاز دیگر روش های بازاریابی سنتی را در نظر نمی گیرند. روش هایی مانند استفاده از بازاریابی مستقیم، روابط عمومی و تبلیغات برای آنها جذابیتی ندارد. آنها بر این باورند که این مشاغل ارزش وقت و هزینه صرف شده را ندارند. ایجاد کانال های دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از گرایش های کلیدی فرنچایز بازاریابی دیجیتال است. کسب و کارهای کوچک و بزرگ وابسته به صنعت فرنچایز اکنون به رسانه های اجتماعی، راه اندازی وب سایت ها و پروژه های تبلیغاتی همه جانبه اعتقاد دارند.

دانش کم در زمینه ترند های بازاریابی

در همین حال، برخی از فرنچایزها هنوز احساس می کنند که بازاریابی دیجیتال برای تجارت آنها مناسب نیست. فرانچایزها هنوز هم پشتیبانی سنتی بازاریابی دیجیتال را ترجیح می دهند. یک نظرسنجی در سال 2016 نشان داد که 30 درصد از فرنچایز دهندگان احساس می کنند که به آموزش در زمینه تبلیغات آنلاین و دیجیتال نیاز دارند. این تحقیق همچنین نشان می دهد که به طور متوسط ​​امتیاز دهندگان الکترونیکی از 20 کانال تبلیغاتی استفاده می کنند. اگرچه اجرای این رویکرد دشوار است، اما چالش هایی نیز برای آنها به همراه دارد. بنابراین آموزش دیجیتال مارکتینگ به روش مدرن تاثیر زیادی بر رشد و دیده شدن علائم تجاری خواهد داشت.

 

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک