فرنچایز و معیارهای انتخاب کسب و کار مناسب

مهم ترین شرکای کلیدی یک فرنچایز سرمایه گذاران هستند که اخذ نمایندگی می کنند یا به اصطلاح حق امتیاز را از فرنچایزر خریداری می کنند. آینده یک کسب و کار فرنچایزی و تمام برنامه ها و اقداماتی که برای رشد و توسعه یک کسب و کار در نظر گرفته میشود؛ علاوه بر عملکرد صاحب حق امتیاز تا حد زیادی وابسته به شرکای خریدار حق امتیاز یا نمایندگی ها وابسته است.
این مهم باعث شده است ک برندهای فرنچایزر برنامه ها و دیدگاه های جامع تری برای انتخاب نمایندگی اتخاذ کنند، این که یک شخص یا یک شرکت صرفا از نظر مالی سرمایه مورد نیاز برای خرید حق امتیاز برند شما را داشته باشد شرط کافی ای نیست و باید با معیار های متد فرنچایز هماهنگی داشته باشد.

در نظر گرفتن عوامل انتخاب برند

در ضمن شخص یا شرکت خریدار حق امتیاز نیز باید معیار های گوناگونی را برای انتخاب برند در نظر داشته باشد. قبل از اقدام به خرید هرگونه کسب و کاری، نیاز است تا عوامل و موقعیت های مختلفی را که می توانند در موفقیت شما نقش داشته باشند را کامل بشناسید.در ادامه تعدادی از این عوامل را برای شما شرح داده ایم.
فرنچایز

عوامل تاثیر گذار در انتخاب معیارهای متد فرنچایز

1-توانمندی در مدیریت شرکت فرنچایز:

برای سنجش قدرت مدیریتی خود در یک کسب و کار فرنچایزی، باید مواردی مانند توانایی ها در اداره یک کسب و کار، تجربیات قبلی خود در موضوع مدیریت و مهارت های فنی خود در موضوع فرنچایز را مورد نظر قرار دهید.

2-بررسی هزینه های این متد کسب و کار:

شما باید با بررسی حداقل هزینه ها و سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار فرنچایزی قبل از رسیدن به سوددهی، توانمندی خود را از جهت برآمدن از پس هزینه ها بسنجید. تا در آینده به مشکلی برنخورید، زیرا این متد برای افرادی با سرمایه متوسط مناسب است ک ایده و برنامه ای برای کسب و کار ندارند اما علاقه مند هستند که سرمایه خود را در یک کسب و کار مناسب به کار انداخته و سود قابل توجهی کسب کنند. باید به این نکته هم توجه کرد که کسانی ک دنبال تغییرات سریع و یا ریسک های بزرگ هستند برای فرنچایز ساخته نشده اند. زیرا پایه متد فرنچایز بر اساس برنامه ریزی است.

3-میزان تقاضا در این کسب و کار:

در بررسی میزان تقاضا لازم است این موضوعات را در نظر گرفت که؛
آیا تقاضای کافی در منطقه شما برای محصولات یا خدمات ارائه شده توسط فرنچایز وجود دارد؟
بررسی این که آیا تقاضا در منطقه شما سالانه است یا فصلی؟
پیش بینی کنید که آیا در آینده میزان تقاضا رشد رو به بالا خواهد داشت؟
و در آخر بررسی مشابه یا تکراری بودن خدمات و محصولاتی که ارایه میشوند.

4_میزان رقابت در این متد در منطقه کسب و کاری شما:

در رابطه با این موضوع باید میزان رقابت شرکت خود با سایر شرکت ها در بازار محدوده خود، شرایط شرکت های رقیب که در بازار حضور دارند، و در نهایت قیمت ارائه خدمات و محصولات توسط رقبای خود را بررسی کنید تا بتوانید در بازار رقابتی حضور موثر و پررنگی داشته باشید.

5-نام تجاری و برند فرنچایز دهنده:

در انتخاب یک فرنچایز توجه این نکته که نام تجاری و برند مورد انتخاب شما تا چه میزان در بازار منطقه،اعتبار و شهرت دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و لذا نیاز است که:
میزان رضایت و شکایات مشتریان و مصرف کنندگان برند انتخابی خود را بررسی کنید؛
میزان محبوبیت و شهرت آن کسب و کار را بین متقاضیان بررسی کنید،
از توانمندی های شرکت مورد نظر از لحاظ مهارت های فنی و پشتیبانی کسب و کار های تحت نظارت مطمئن شوید.

6-میزان تجربیات فرنچایز دهندگان:

بررسی و تحقیق کنید که آیا ارایه دهنده فرنچایز از تجربیات، سابقه و قدرت کافی برخوردار است. قادر است که بیزنس موفقی را به شما ارائه کند و در آینده از شما حمایت کافی و لازم به به عمل آورد؟ آیا میتواند موفقیت شمارا تضمین کند؟ لازم به ذکر است که لازمه موفقیت شما موفقیت سیستم و شرکت مادر است،پس از موفق بودن سیستم اطمینان حاصل کنید.

7-برنامه های رشد و توسعه و چشم انداز آینده کسب و کار فرنچایزر:

هر کسب و کار حرفه ای، برای موفقیت بیشتر خود چشم انداز و افق های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را در نظر میگیرد.
پس حتما توجه کنید که آیا فرنچایز دهنده برنامه هایی جهت رشد و توسعه همیشگی کسب و کار خود ارائه کرده است یا خیر.

8-ذهن خود را باز نگه دارید و شرایط خود را مد نظر قرار دهید:

هیچکس به طور ناگهانی تصمیمی نمیگیرد که بگوید من میخواهم امروز در صنایع فروش قطعات خودرو سرمایه گذاری کنم،صرفا چون افراد زیادی را میشناسم که از سرمایه گذاری در این زمینه به موفقیت رسیده اند؛ این مهم است که شما شرایط زندگی و روحیه خود را بسنجید . متناسب با آن دست به کاری بزنید.

9-با افراد دیگری که امتیاز آن شرکت را خریده اند صحبت کنید:

با شرکت ها و افراد دیگری که قبا از شما وارد آن سیستم شده اند صحبت کنید تا با مزایا و مشکلات کار آشنا شوید. مطمئن شوید که افراد ناراضی دلیل موجهی دارند و نارضایتی آنها به دلیل کم کاری خودشان نیست و از افراد راضی دلیل رضایتشان را جویا شوید.

10-مفاد قرارداد فرنچایز را بررسی کنید:

زمانی که برای فرنچایزی شدن داخل یک سیستم اقدام می کنید و برای دریافت حق امتیاز با شرکت مادر برای مذاکره می نشینید؛ به زمان کافی برای گرفتن یک تصمیم دقیق و سنجیده نیاز خواهید داشت. یک فرنچایزر خوب و معتبر همواره در تلاش است تا فرنچایزی های مناسبی را وارد سیستم خود کنند.
اگر احساس کردید که از طرف شرکت مادر عجله و فشاری برای عقد قرارداد وجود دارد برای عقد قراداد عجله نکنید. از یک مشاور مالی و حقوقی بهره بگیرید. میانگین سوددهی،اعتبار لازم،براوردهای مالی،هزینه های جانبی و … را به درستی تعیین کنید و همواره راهی مطمئن و کم ضرر برای فسخ و خروج از قراداد بگذارید.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک