راه اندازی ساندویچی

کسب و کارهایی که در فضای فست فود فعالیت می کنند در حال حاضر جزو سودآورترین مشاغل و یکی از بهترین مشاغل در شهرهای کوچک هستند. اگر قصد دارید یک ساندویچ فروشی برای این منظور راه اندازی کنید، فرقی نمی کند رستوران شما بزرگ باشد یا کوچک. زیرا با در نظر گرفتن تمامی نکات اساسی مدیریت و هزینه ای که صرف می کنید می توانید به بهترین نتیجه ممکن و هدف خود برسید. امروزه تهیه مکرر فست فود در بین مردم از جمله جوانان بسیار طبیعی است. این به ساندویچ‌فروشی‌ها و دیگر رستوران‌های فست فود اجازه می‌دهد تا درآمد زیادی داشته باشند. قبل از شروع یک ساندویچی، شایان ذکر است که بیش از 80٪ از چنین مشاغلی هر ساله ورشکسته می شوند، بنابراین وقت آن است که مدیریت و غیره کسب و کار شما را نجات دهد. البته در این جاده حریفان بسیار سرسختی خواهید داشت و باید توانایی رقابت با آنها را داشته باشید تا ساندویچ خود را حفظ کنید. همانطور که اشاره کردیم داشتن دانش کافی در این زمینه به پیشرفت شما کمک می کند. بنابراین قبل از هر کاری باید در کلاس های بهداشت شرکت کنید و مجوزهای لازم را برای راه اندازی ساندویچ فروشی دریافت کنید.

راه اندازی ساندویچی

مراحل راه اندازی ساندویچی

انتخاب مکان مناسب برای افتتاح یک ساندویچ فروشی:

برای داشتن یک کسب و کار با درآمد خوب، انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی ساندویچ فروشی بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر قصد دارید پس از ثبت سفارش مشتریان، مغازه ای را افتتاح کنید که در آن غذا در سالن سرو کنید، در نظر گرفتن مساحت بزرگ مفید است. همچنین از وجود پارکینگ برای مشتریان در کنار کافه تریا اطمینان حاصل کنید. یکی دیگر از نکات موثر در جذب مخاطب و مشتری بیشتر، پارکینگ، سوپرمارکت و … در اطراف فروشگاه شما است.

انتخاب نام مناسب برای ساندویچی

یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی ساندویچ، انتخاب نام است. نامی که برای فروشگاه انتخاب می کنید باید مشخص، کوتاه و پرمعنی باشد، توجه کنید نام فروشگاه نباید در خاطر مشتریان بماند. داشتن نام مناسب به شما این امکان را می دهد که در این فضا تبلیغات خوبی داشته باشید.

راه اندازی ساندویچی

دریافت مجوزها

یکی دیگر از مراحل راه اندازی ساندویچ فروشی اخذ مجوزهای لازم است. برای اینکه بعد از افتتاح ساندویچ فروشی خود با مشکلی مواجه نشوید، دریافت کلیه مجوزهای لازم برای فروشگاه مفید است. برای این کار باید مدارکی از وزارت بهداشت و سایر مجوزهای لازم مانند مجوز، گواهی عدم اعتیاد از اتحادیه دریافت کنید. برخی از این مشاغل به دلیل نداشتن مجوز مجبور به پرداخت جریمه شدند.

آماده سازی منو مغازه ساندویچی

مشابه طراحی منوی رستوران، داشتن منوی متنوع به فروشگاه شما اجازه می دهد تا مشتریان زیادی را جذب کند. به یاد داشته باشید که هر نوع فست فود مخاطبی دارد. برای مثال، منوی ساندویچ‌فروشی شما ممکن است شامل ساندویچ، فلافل، همبرگر، مرغ سوخاری، سیب زمینی سرخ کرده، قارچ و پیاز سرخ شده، هات داگ و… باشد. این طیف گسترده نه تنها به شما این امکان را می دهد که مشتریان بیشتری داشته باشید، بلکه درآمد سالانه فروشگاه خود را نیز افزایش دهید.

راه اندازی ساندویچی

خرید تجهیزات ساندویچی

به یاد داشته باشید که یکی دیگر از مراحل راه اندازی ساندویچ فروشی، خرید تجهیزات است. اگر فروشگاه شما دارای منوی غنی است، باید برای هر نوع غذا تجهیزات مناسبی تهیه کنید و می توانید هنگام تهیه غذا از این وسایل استفاده کنید. در این قسمت قصد داریم شما را با وسایل مورد نیاز برای شروع یک ساندویچ آشنا کنیم:

وسایل مورد نیاز برای شروع یک ساندویچی

اجاق گاز و مایکروفر: یکی از ابتدایی ترین وسایل ساندویچی، اجاق گاز و مایکروفر مناسب است، زیرا برای تهیه و گرم کردن غذا به این دو وسیله نیاز خواهید داشت. یخچال: برای نگهداری مواد فست فود مانند قارچ و پنیر پیتزا به یخچال نیاز دارید. بنابراین، فروشگاه شما باید بتواند این غذاها را برای مدت طولانی نگهداری کند. بنابراین داشتن یک یخچال بزرگ و سالم باعث تازه و فاسد نشدن مواد غذایی می شود.
سینک ظرفشویی: سینک ظرفشویی برای داشتن محیط کاری تمیز و بدون آلودگی نیاز به ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف دارید، از آن برای شستن ظروف استفاده کنید تا محیط شلوغ مزاحم کار شما نشود. میز و صندلی: با داشتن میز و صندلی، اگر قصد دارید یک ساندویچ فروشی بزرگ راه اندازی کنید که بتوانید در آن غذا برای مشتریان سرو کنید، بهتر است یک میز و صندلی مناسب و راحت برای مغازه تهیه کنید. برای جلب توجه و جذب مشتریان بیشتر، بهتر است از تم خاصی برای انتخاب میز و صندلی های متناسب با دکوراسیون فروشگاه استفاده کنید.

راه اندازی ساندویچی

تهیه مواد اولیه

برخی از مواد را به دلیل تازه بودن باید روزانه تهیه کنید، به این معنی که نمی توانید این مواد را دائماً در یخچال فروشگاه نگهداری کنید. مثلا خیارشور، گوجه فرنگی، کاهو، سوسیس، سوسیس و غیره. مواد اولیه باید روزانه تهیه شود. ما این گونه مواد را روزانه و به قیمت عمده از مراکز عرضه مواد غذایی، رستوران ها و … خریداری می کنیم.

دكوراسيون مغازه ساندويچی

سطح دکوراسیون فروشگاه شما به موقعیت فروشگاه، مساحت و … بستگی دارد. بستگی دارد به عنوان مثال اگر ساندویچ شما در مکانی قرار دارد که اکثر کارکنان و کارمندان سایر مراکز فروش مشتریان همیشگی شما هستند، بهتر است محیطی ساده و با کمترین هزینه را انتخاب کنید. اما اگر مغازه شما در منطقه ای قرار دارد که بیشتر افراد به صورت خانوادگی و دسته جمعی به مغازه مراجعه می کنند، بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید و دکوراسیونی مناسب طراحی کنید. زیرا داشتن دکوراسیونی مناسب و خاص باعث جذب افراد بیشتری به فروشگاه شما می شود.

دکوراسیون رستوران

استخدام كردن پرسنل ساندويچی

پس از افتتاح یک ساندویچ فروشی، باید معیارهایی مانند اندازه یا کوچک بودن مغازه، عرض منو و تعداد مشتریان را برای انتخاب پرسنل در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر ساندویچ فروشی شما مشتری کمی دارد، دو یا سه پرسنل کافی است. اما اگر فروشگاه شما بزرگ است و مشتریان زیادی دارد، بهتر است برای سرعت بخشیدن به کار، برای هر بخش یک پرسنل استخدام کنید.

ارسال و تحويل غذا

اگر می خواهید با شروع ساندویچ خود سود بیشتری کسب کنید، بهتر است پذیرایی در فروشگاه و همچنین تحویل غذا را در برنامه خود قرار دهید. برای این کار به موتور تحویل غذا و تجهیزات بسته بندی مواد غذایی نیاز دارید.

 

تبليغات مغازه ساندويچی

تبلیغات یکی از ساده ترین راه ها برای جذب مشتریان بیشتر است. بنابراین بهتر است تبلیغات را پس از راه اندازی فروشگاه ادامه دهید. روش ها و روش های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد. به عنوان مثال ساندویچ خود را با استفاده از ساندباکس تبلیغ کنید، از چند روز تخفیف تا سقف معین استفاده کنید، غذا را به صورت رایگان ارسال کنید و غیره.

راه اندازی ساندویچی

هزينه راه اندازی ساندويچی

هزینه راه اندازی ساندویچ فروشی به متراژ و موقعیت مغازه، قیمت تجهیزات، حقوق کارکنان، قیمت مواد اولیه، هزینه بسته بندی، هزینه دکوراسیون، برق، آب، گاز و … بستگی دارد. بستگی به هزینه های جانبی دارد. برای شروع یک ساندویچ به چندین کارگر نیاز دارید که هر کدام باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرند. شخصی که ساندویچ درست می کند باید مهارت کافی داشته باشد، زیرا تمام زیبایی و تمیزی کار به خود شخص بستگی دارد. تعداد کمی از مغازه ها دستور پخت خود را دارند و فقط کسانی که غذا را تهیه می کنند می دانند چگونه آن را تهیه کنند تا ساندویچ فروشی بتواند مشتریان بیشتری را جذب کند. علاوه بر مهارت، انتخاب نیروی انسانی، ارتباطات عمومی بالا، نظافت، نظم و… به عوامل دیگر بستگی دارد.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم در مورد نکات مهم مراحل تهیه ساندویچ صحبت کنیم. با در نظر گرفتن همه اینها می توانید در کسب و کار خود موفق باشید و در نتیجه درآمد خوبی کسب کنید. همانطور که می دانید هزینه راه اندازی ساندویچی به متراژ مغازه، کیفیت مواد اولیه، تجهیزات و … بستگی دارد. با در نظر گرفتن اینها می توانید به بهترین کسب و کار خود دست یابید.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری برند سازی برندسازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فروشگاه راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه در کار سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار خانگی کسب و کار شخصی کسب و کار کوچک