راه اندازی رستوران در ترکیه

پردرآمدترین شغل آزاد در ترکیه

آن دست از افرادی که می خواهند قسمت های مختلف از گردشگری را کشف کنند می توانند رستوران ، کافی شاپ و رستوران را در ترکیه تاسیس کنند و از این طریق اقامت ترکیه را کسب کنند. معمولا شهرهای بزرگ ترکیه مثل آنکارا، استانبول و ازمیر مکان های مناسبی برای افتتاح رستوران هستند. برخی از سرمایه گزاران خارجی با هتل ها و استراحتگاه های معروف همکاری می کنند. مشخصات رستوران شما و مراحل افتتاح آن قابل اهمیت نیست زیرا قوانینی که باید از آن پیروی کرد در مورد تمام رستوران ها مشترک است.

راه اندازی رستوران و توزیع کردن مواد غذایی یکی از مشاغل پردرآمد در ترکیه است. همچنین راه اندازی کافه و بوفه های غذا و نوشیدنی در ترکیه رونق زیادی دارد و از محبوبیت زیادی هم در این کشور برخوردار است. مراحل افتتاح رستوران راجب تمام رستوران ها یکسان است و مشخص است برای شروع هر فعالیت تجاری باید شرکتی در آن زمینه ثبت کرده و سپس فعالیتتان را آغاز کنید.

هزینه راه اندازی رستوران در ترکیه

هزینه های مربوط به راه اندازی رستوران مشمول گرفتن مجوز تجهیزات ، پرسنل و مجوز می شود. این هزینه ها برای راه اندازی رستوران از 9تا12 هزار لیر متفاوت است. مدیر رستوران باید توانایی کنترل مالی را در حین انجام کارها و درحین فعالیت رستوران داشته باشد. از مزایای رستوران داری این است که مردم کشور ترکیه رفتن به کافه و رستوران برایشان امری عادی بوده و خیلی از آنان غذایشان را بیرون از خانه صرف می کنند و بسیاری از جلسات و ملاقات کاری در کافه و رستوران صورت می گیرد . راه اندازی کافه و رستوران در کشور سود بسیار بالایی را برای شما در بر دارد.

مراحل راه اندازی رستوران در ترکیه

در روند افتتاح یک رستوران مواردی از قبیل گرفتن مجوز های مختلف، هزینه ها و مالیاتی که باید پرداخت شوند وجود دارند اما قبل از هرچیز در منطقه ای که تصمیم افتتاح رستوران دارید باید از شهرداری منطقه اقدام به گرفتن مجوز تاسیس کنید. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار نوشیدنی هایی است که به همراه غذاها ارائه می شوند. اگر بخواهید نوشیدنی های معمول مثل نوشابه،ف انتا و سودا یا دوغ را در رستورانتان سرو کنید  مشکل خاصی وجود ندارد برای این کار چندین جعبه از هرکدم را تهیه کنید و به مشتریانتان ارائه کنید، اما اگر قصد فروش نوشیدنی های الکلی در کنار غذا را دارید باید بدانید شرایط اخذ مجوز برای این نوشیدنی ها کاملا متفاوت است.

جهت دریافت این چنین مجوزها که بین عوام مردم با عنوان مجوز مشروبات الکی شناخته می شود ، باید مدارکی موجود داشته باشید.این مجوز موقع افتتاح رستوران باید از سازمان تنظیم مقررات بازار دخانیات و الکل ، دریافت شود. علاوه بر این موضوع شرح وظایف در رستوران این گونه است که مواد غذایی خام در سطوح مختلف و تحت فرآیند دوباره وارد فرایندهای غذایی دیگری می شوند و به عنوان موادغذایی قابل مصرف به مردم ارائه می شوند. از این جهت این غذاها باید از شرایط خاص و ویژه ای برخوردار باشند.

ممکن است برداشت هر شخص از موضوع پاکیزگی با دیگری متفاوت باشد، به همین دلیل دراین موضوع برخی استانداردهای پذیرفته شده وجود دارند که مهم ترین آن در واقع تحلیل خطر و نقطه کنترل بحرانی است و مجموع شرایط با هدف تعیین و ایجاد فاکتورهای بهداشتی جهت تولید موادغذایی استفاده می شود. درکشور ترکیه کنترل بهداشتی رستوران مسئله ای مهم و جداگانه است اما این نکته را به خاطر بسپارید که برای مانع شدن از هر جریمه ای در این مدل کنترل ها شما موظف به رعایت اصول بهداشتی مقرر شده هستید.

هزینه پرسنل در جریان افتتاح رستوران چگونه است؟

اگر سعی دارید تمامی مراحل کار مثل انبار کردن و خرید وسایل بر عهده خودتان باشد باید هزینه هایی را هم در نظر داشته باشید .هزینه هایی مثل غذا،بیمه و ایاب و ذهاب. علاوه براین موضوعات نظافت و ایمنی باید طبق استانداردها باشند و هزینه های مربوطه هم در لیست هزینه های رستوران قید می شوند.

موضوع درآمد شما از رستوران بسته به شرایط و سرمایه گزاری و محل مناسب با کسر هزینه های جاری از 10000لیر شروع می شود.

نحوه اخذ مجوز و راه اندازی رستوران در ترکیه

راه اندازی رستوران در ترکیه

تاسیس کردن یک رستوران درکشور ترکیه، با توجه به وجود توریست‌های خارجی زیادی که از شهرهای مهم و بزگ این کشور مثل آنکارا و استانبول دیدن می کنند، می‌تواند فکر بسیار خوب و مناسبی باشد. شما می‌توانید با یک ایده خوب درباره نوع غذایی که  ارائه می دهید شروع کنید. معمولا تاسیس رستوران ها تابع قوانین مشخصی هستند که برای هر نوع رستوران یکسان است. به طور مثال امکان دارد مشتریان شما افراد بومی ترکیه نباشند پس یادگرفتن زبان انگلیسی می‌تواند کمک مهمی برای شما باشد‌. برای تاسیس یک رستوران در ترکیه باید مجوزهای لازم را از اداره کار در ترکیه اخذ کرده و سپس شروع به کار کنید. در این روند باید با سازمان بهداشت هم همکاری کرده و از تازه بودن مواد اولیه و بهداشتی بودن کار شما مطمئن شوند.

اگر شرایط تاسیس یک رستوران را دارید بهتر است برای انجام آن تردید نکنید. چون از زمان شروع درخواستتان تا صادر شدن مجوزهایتان مدت زیادی زمان می‌برد. هر مجوز یا گواهی برای رستوران شما ممکن است دو تا سه ماه طول بکشد. شما برای تاسیس باید از اداره‌ها و سازمان‌های گوناگون مجوزهای مختلف دریافت کنید. به طور مثال باید از شهرداری بعد از شروع کار چندین مجوز دریافت کنید که این نیز مدتی زمان می برد. از طرف سازمان‌ها و اداره های مختلف از رستوران شما بازدید می‌کنند و بخش‌های مختلف رستوران شما را مورد بازرسی و بررسی قرار می دهند. اگر مشکلی وجود داشته باشد، به شما دو هفته زمان برای رفع و اصلاح آن مشکل داده می‌شود.

مزایای افتتاح رستوران در ترکیه

یکی از مزایای که تاسیس رستوران در ترکیه ، این می باشد که شما از هر ملیتی که هستید می‌توانید غذاهای چند کشور مختلف را با غذای ترکیه ای ادغام کرده و درصد فروش و مشتریان خود را چندین برابر کنید. اگر ایده‌های خوبی برای رستوران خود داشته باشید  زودتر از چیزی که فکرکنید مردم شما را خواهند شناخت و به یکدیگر معرفی خواهند کرد.

برای پیشرفت بهترتان این موضوع لازم است که بتوانید ارتباط تجاری خوبی با واردکننده‌های محصولات غذایی خارجی داشته باشید. در این صورت می‌توانید از مواد غذایی خارجی برای درست کردن غذای همان کشور استفاده کنید و کیفیت بالاتری را به مشتریانتان عرضه کنید. علاوه بر این می‌توانید با قیمت پایین تری هم این محصولات را خریداری کنید. شناخته شدن توسط مردم و تاییدیه گرفتن ازسازمان اداره کار و بهداشت کاملا به شخص خود شما بستگی دارد که تا چه اندازه بتوانید کارهایتان را درست انجام دهید.

اخذ مجوز های لازم

قبل از هرنکته ای برای تاسیس رستورانتان در ترکیه باید مدارک مربوط به محل کسب و کار را برای اداره های مربوطه ارسال کنید. شما  به مجوز شروع کسب و کار نیاز دارید و صحت این موضوع باید تایید شود. موضوع بعدی که باید بررسی شود عموما مربوط به غذا است که باید برایش مجوز پروانه کار اخذ کنید. مورد بعدی کیفیت غذا می باشد که سازمان های  کشاورزی و وزارت غذا باید آن را مورد بررسی قرارداده و تایید کنند. این چندین مرحله بسیار مهم و ضروری هستند و نباید هرگز در دریافت مدارک و پیگیری در آنها کوتاهی کرد. در رستوران شما باید بهداشت کامل رعایت شود؛ پرسنل رستوران حتما باید افرادی تمیز و با مهارت کافی باشند زیرا کوتاهی هر کدام از افراد پرسنل شما نیز می‌تواند باعث از بین رفتن اعتبار شما در منطقه تان شود.

در مرحله بعدی باید مجوز بهره برداری اخذ شود. دریافت مجوز بهره برداری برای تاسیس رستوران در ترکیه شرایط و ویژگی خاص خود را دارد. اول این موضوع که مجوز بهره برداری زمانی نیاز به دریافت دارد که شما حداقل پنجاه نفر پرسنل در رستورانتان داشته باشید، در این صورت اداره آن منطقه با بررسی این موضوع گواهی را صادر می‌کند.

نکته مهم این موضوع این است که حتما مجوزهای دیگر را پیش از دریافت مجوز بهره برداری اخذ کرده باشید. مدرک بهره برداری نشان می دهد که دقیقا نوع فعالیت رستوران شما چیست و قصد تولید چه نوع غذایی را دارید. بعد از آن باید به اداره شهرداری مراجعه کنید و مجوزهای موارد زیر را دریافت کنید:

-جواز محیط زیست

-مجوز تملک اموال

-گزارش بازده انرژی

-مجوز انتشار امواج

-جواز ایمنی آتش سوزی

-مجوز زباله های پر خطر

-مراحل تاسیس رستوران در ترکیه

در مرحله اول بهتر است سعی کنید که سرمایه گذار رستوران را در قالب یک بخش خصوصی ثبت کند که مهم‌ترین کار است. در مرحله بعد باید شرکت در اداره ثبت شرکت، ثبت شود. برای انجام اینکار می‌توانید به هر بخشی مراجعه کنید و افراد زیادی هستند که اینکار را برای فرد خاصی انجام می‌دهند.پس از آن مدارک مربوط به اساسنامه و درخواست مجوزها باید به اداره کار فرستاده شود. اسناد و مدارکی مانند آدرس و اطلاعات شرکت شما باید حتما ثبت شود و در مرحله بعد کیفیت و نوع غذا توسط وزارت غذا و کشاورزی تایید می شود..

قوانین راه اندازی رستوران در ترکیه چیست؟

راه اندازی رستوران در ترکیه

راه اندازی رستوران در ترکیه تابع قوانین مشخصی است که لازم است همه افراد چه اشخاص بومی و چه خارجی آن را رعایت و از آن تبعیت کنند. قوانینی مثل:

-تاییدیه وزارت بهداشت محیط رستوران

-استفاده از غذا‌های تازع و با کیفیت

-اخذ پروانه کار

-کامل بودن و ثبت تمامی اسناد و مدارک

-ممنوعیت عناوینی مثل ” اصلی” یا هر عنوان نشان‌دهنده تمایز اسم محصولات

بازار کار رستوران در ترکیه چگونه است؟

همان طور که می دانید ترکیه کشوری زیبا و توریستی است. محل گردش و تفریح و چشیدن غذاهای ناب ادغام شده دو فرهنگ غرب و شرق است. به همین علت می‌توان با تاسیس یک رستوران این موضوع را بیشتر نشان داد، مشتریانی با فرهنگ‌های مختلف از نقاط مختلف دنیا داشت و در عین حال درامد بالایی هم کسب کرد.

راه اندازی یک رستوران می‌تواند ایده بسیار خوبی برای کار و سرمایه گزاری در کشور ترکیه باشد. اگر از پس هزینه های رستوران بر نمی آیید و علاقه مند به انجام این کار هستید می توانید با مشاوران کاریابی ترکیه تماس بگیرید و با توجه به بودجه خود شغل مناسبی را در هر یک از شهرهای ترکیه پیدا کنید.

انجام امور حقوقی و گرفتن وکیل برای راه اندازی رستوران در ترکیه

اقتتاح رستوران در ترکیه

به طور کلی مراحل راه  اندازی یک کسب و کار چه به شکل شرکت یا راه اندازی رستوران یا کافه در ترکیه ، پیچیده و درآمیخته با قوانین مشکل این کشور است. لذا معمولا این قوانین نیازمند یک وکیل کاربلد و حرفه ای است که با دانستن حقوق بین الملل شما را راهنمایی کند. برای اینکه اطلاعات بیشتری در این باره داشته باشید می‌توانید با مشاوران در این زمینه مشورت کنید.

راه اندازی رستوران در ترکیه یکی از مشاغلی است که نه در ترکیه بلکه در اکثر کشورهای دنیا از سود و درآمد خوبی برخوردار است. البته این درآمد کاملا با خلاقیت و کیفیت کار شما ارتباط مستقیمی دارد. با اینحال راه اندازی یک رستوران ان هم در کشوری خارجی کار آسانی نیست.

سوالات متداول برای راه اندازی رستوران در ترکیه

هزینه های مورد نیاز برای راه اندازی رستوران در ترکیه چقدر است؟

بسته به نوع رستوران شما از نه تا دوازده هزار لیر ترکیه لازم است.

ایا راه اندازی رستوران در ترکیه درآمد خوبی دارد؟

این موضوع کاملا به کار شما ربط دارد ولی با توجه به کشور ترکیه که یک کشور توریستی و گردشگری است معمولا درامد خوبی از این راه بدست خواهد امد.

چه مدت زمانی طول می‌کشد تا مجوزها اماده شود؟

معمولا دریافت هر مجوز اندکی زمان می برد. برخی از مجوزات یک ماه و برخی بعد سه ماه تایید می‌شوند .

چه راه هایی برای راه اندازی رستوران در ترکیه وجود دارند؟

نخستین راه این است که شما امتیاز یک رستوران فعال را خریداری کرده و دومین راه اجاره یک رستوران و شروع فعالیت است.

مدارک لازم جهت اداره مالکیت چیست؟

-ارائه اطلاعات شخصی حقیقی شریک یا همکار در کافه

-آدرس کافه به انضمام اجاره نامه یا سند مغازه

-آدرس محل سکونت

-پرکردن فرم مربوط و ثبت در خواست

-مدارک لازم برای ارائه به شهرداری

-درخواست افتتاح کافه

-ارائه عدم سوپیشینه

-رونوشت اسناد اتاق بازرگانی

-فرم در خواست صدور مجوز بهداشتی

-اجاره نامه و سند مغازه

-گزارش تایید امنیت آتش نشانی

-کروکی کافه و دسترسی محلی

-تاییدیه ثبت شرکت

-مدارک هویتی مثل کارت شناسایی کارت اقامت و پاسپورت

برای مجوز های مربوطه و ثبت درخواست بیش از یکبار به شهرداری و ادارات وابسته مراجعه کنید. تا پایان کار به شما مجوز نصب و تبلیغ داده می شود برای دریافت تاییدیه بهداشتی و ایمنی کافه تان به مدت یک هفته برای بازدید ماموران تعطیل می شود.

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری بازاریابی برندسازی برند سازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی تجهیزات فست فود راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی سفره خانه سنتی راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار مواد غذایی کسب و کار کوچک