راه اندازی رستوران سیار

امروزه به دلیل بالاتر رفتن تعداد والدین و یا میانسالان شاغل میزان استفاده از غذاهای بیرون پز بسیار بیشتر از قبل شده است و در مناطق خیلی بیشتری رستوران ها و فست فود ها گسترش پیدا کرده اند.در کنار آن ها تعداد کیترینگ ها و تهیه غذاهای بیرون بر و همچنین فست فود های سیار یا فود تراک ها افزایش یافته است.قدمت این نوع کسب و کار در کشور آمریکا،ایتالیا،فرانسه و آلمان به چند دهه میرسد.

رستوران سیار چیست؟

رستوران های سیار آشپزخانه های کوچکی هستند که معمولا در وسیله های مثل ون ها یا اتوبوس ها افتتاح میشوند و هر کدام غذاهایی مطابق سلیقه افراد ذائقه مختلف طبخ میکنند و به نسبت زمان انتظار شما کمتر است. گاهی اوقات  به دلیل مشغله زیاد بعضی افراد حتی زمان نشستن در یک رستوران یا فست فود را ندارند و میخواهند به سرعت غذایشان را را بخورند و به کارهایشان برگردند، مثل دانشجویان یا کارمندادن که تایم ناهاری کوتاهی دارند،در این شرایط رستوران های سیار بسیار به کار می آیند.همچنین که رستوران های سیار از لحاظ اقتصادی به صرفه تر از رستوران های معمولی هستند و در خیابان های پررفت و آمد یا درب مکان های عمومی شلوغ مشتریان زیادی خواهند داشت.

مراحل راه اندازی رستوران سیار

 

اولین قدم در این مسیر انتخاب یک وسیله مناسب است.اتوبوس ها، ون ها و حتی کامیونت ها گزینه های مناسب راه اندازی رستوران سیار هستند.ماشین و وسیله شما باید فضای مورد نیاز برای تجهیز شدن و قرار دادن مواد اولیه را داشته باشد و یا میتوانید به شرکت های تواید کننده سفارش ساخت ماشین مورد نیاز خود با ابعاد دلخواه را بدهید. قدم بعدی شما تنظیم کردن منو و تهیه تجهیزات مورد نیاز است.به دلیل محدود بودن فضای کار شما باد در انتخاب و خرید تجهیزات هوشمندانه عمل کنید.وسیله های مانند سرخ کن صنعتی،فریزر میزکاری،کابینت،یخچال میزکاری،فر پیتزا،ساندویچ میکر،گریل و میز کار استیل از اساسی ترین نیازهای شما است.
اکثر این وسایل در سایز های استاندارد برای رستوران های معمولی ساخته میشوند و شما برای ساخت آن ها در ابعاد رستوران سیار باید سفارش ساخت به شرکت های سازنده بدهید.

هزینه راه اندازی رستوران سیار

راه اندازی رستوران سیار

هزینه متوسط برای راه اندازی یک ون غذا میتواند از حداقل 20 الی 30 تا ماکسیموم 150 میلیون هزینه داشته باشد و این فاکتور به نوع غذا انتخابی شما برای ارائه و نوع تجهیزات خریداری شده از لحاظ جنس و کیفیت و بند بستگی دارد.

اخذ مجوز راه اندازی

قبل از انجام هر کدام از مراحل فوق شما نیاز است اقدام به اخذ مجوز از اداره اماکن بهداشت کنید. البته مجوز های لازم برای راه اندازی هر نوع رستورانی از شهر به شهر تا کشور به کشور متفاوت است و شما بایدبا حوزه قضای موقعیت خود آشما باشید.شما به مجوز های کسب و کار؛خدمات غذا،بهداشت کارمند و شناسایی کارفرما نیاز دارید.اگر برای راه خود یک طرح کسب و کاری داشته باشید که در ان اهداف کوتاه مدت،بلند مدت و گام های پیش رو برای رسیدن به اهداف را مشخص کنید.با کمک این طرح شما میتوانید از مشکلات و موانع پیش رو به راحتی بگذرید و متوجه اشتباهات خود بشوید تا تکرار نشود و هزینه ها و سرمایه تان هدر نرود.
مدارک مورد نیاز برای اخذ جواز رستوران سیار عبارت اند از :

1-ارائه درخواست کتبی متقاضی

2-ارائه دادن تعهدنامه محضری واحد پشتیبانی از واحدهای سیار

3-تاییدیه پلیس راهنمایی رانندگی

4-تهعد محضری مبنی بر عدم نگهدای و فروش مواد مخدر و یا استعمال مواد دخانی

انتخاب منو برای رستوران سیار

رستوران سیار

در ابتدای کار شما باید بدانید در واحد کوچک کسب و کاری خود قصد ارائه چه خدمات یا محصولاتی را دارید د میخواهید چه نوع غذایی برای چند نفر مشتری اهیه کنید.اول منو را انتخاب کنید و سپس لیست مواد اولیه مورد نیاز برای منو را تهیه کنید.

مکان رستوران سیار

زمانی که مجوز،ماشین و تجهیزات را تهیه کردید نیاز به یک مکان برای مستقر کردن وسیله و شروع کارتان دارید. با توجه به این که شما یک رستوران سیار دارید برای انتخاب جا تنوع انتخاب بالایی دارید و میتواند هر شب در یک منطقه مستقر شوید،محل هایی مثل درب دانشگاه ها، ادارات دولتی،شهر بازی ها و پارک ها و مراکز خرید و تفریحی.
اگر ماشینتان یک دکوراسیون و چهره جذاب و رنگارنگ داشته باشد در جذب مشتری کمک شایانی به شما خواهد کرد. از انجایی که وسایل مورد نیاز شمل به طور مستقیم در دیدرس مشتریان است تمیزی و پاکیزگی وسایل و تجهیزات و لباستان بسیار مهم است.

تبلیغات

رستوران سیار

برای شناساندن خود به مشتریان و جذب مخاطب شما نیاز بع تبلیغات خوب  و چشم گیر دارید.تبلیغات شما میتواند از طریق فضای مجازی و پخش تراکت در مکان های عموم باشد.شما با حرکت کردن با ماشینتان در سطح شهر هم برای خود مشتری جذب میکنید و برندتان را به مردم معرفی میکنید.

درآمد رستوران سیار

درآمد و سود شما به شرط استفاده ازتجهیزات درجه یک،محصولا و مواد اولیه با کیفیت و طعم خوب غذایتان میتواند ایده آل و  خوب باشد. مدیریت درست هزینه ها و جلوگیریری از خرج های اضافی هم برای شما پول زیادی نگه خواهد داشت.

 مزایای راه اندازی

1-تبلیغات وسیع تر با حرکت در سطح شهر

2-کمتر بودن هزینه های جاری به دلل نداشتن نشکلات هزینه اجاره و حقوق پرسنل

3-سرمایه اولیه کم

4-قابلیت جا به جا شدن در لوکشین های مختلف و جذب مشتریان بیشتر

برچسب ها:
اخذ نمایندگی اعطای نمایندگی انواع سرمایه گذاری برند سازی برندسازی برندسازی پوشاک برند پوشاک برندینگ برندینگ رستوران برندینگ شخصی راه اندازی راه اندازی برند راه اندازی رستوران راه اندازی فروشگاه راه اندازی فست فود راه اندازی کسب و کار راه اندازی کسب و کار جدید رستوران داری سرمایه سرمایه گذاری سرمایه گذاری در کار صنعت غذا صنعت غذایی صنعت فست فود طرح کسب و کار غذاهای ایرانی فرنچایز فرنچایز رستران فرنچایز رستوران فست فود فست فود زنجیره ای قرارداد مواد غذایی مک دونالد نمایندگی، فرنچایز کارآفرین کارآفرینی کارافرینی کار در منزل کسب و کار کسب و کار،راه اندازی کسب و کار کسب و کار اینترنتی کسب و کار تولیدی کسب و کار خانگی کسب و کار کوچک